Justera tryckarmen, vajer osv först så du ser att det inte är nå fel där.
Sen kan du fundera på lameller.
Ska kollas upp nästa veckoslut
Hade du bytt till Barnettfjädrar också?
Jag har kört hojen 2 gånger sen jag köpt den, i går så brassa jag ut 1:an och 2:an och då märkte jag att den varva upp i ca 10000 rpm och sedan "fäste" kopplingen och axxa vidare från 8000 rpm. Typiskt slir, vart lika på brorsans tiller -98, bytte fjädrar och lameller i den, går ju jättefint nu.
Ska höra med firman jag köpte hojen av om dom är villiga att stå för lamellerna eftersom dom sa att allt fungerar som det ska, lameller + fjädrarna är ju bytta på en timme .
Efter att ha varit ute och kört min ny köpta tiller ett par mil idag i kylan, så lyder slutsatsen så här... Vart är allt brus?!
Om den är strypt så sitter det brickor i insugs gummina?
Hur ser jag om den har "TRE" ?
Powercommander utan helsystem, någon ide?
PC + mapning vart i sthlm trakten? ca pris?
Hur vet jag om de sitter på helsystem?
Är orginal grenrören chromade?
Tycker den baktänder lite väl mkt, hur justera?
Kan ju vara så att tillern tyckte lika illa som jag om vädret som hon var tvungen att vara ute och plågas i, vem vet.
(erkänande: stod och kliade mig i huvudet säkert 30minuter och undrade varför hojen inte startade, vad som var fel. Kände sig lagom dum då man kom på att man var tvungen att hålla in kopplingen för att hojen skulle starta. )
Stryp till 72kw eller 25kw?
Orginal rör är kromm.
Baktänder antyder väll på att packningen som sitter "mellan" rörena under hojen är kass.
Tillern är väll känslig för dåligt laddat batteri.
Ventiljustering ?
Last edited: