TL-tråden - v2 !

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Jag höjde upp så att svingen föll ner så långt det bara gick, sen gick fjädern i rätt enkelt, men den där jävla behållaren, den var bökig o få rätt.

Det känns lite så där o lägga ut dom här 7k på en hoj som jag inte ska använda nästa år. :D

Hehe, förstår vad du menar. Funderar på en SV1000N men då har man ju läst på Zonen att för att få den dräglig behöver man byta bakdämpare och helst gaffel...

Jag kan kanske köpa din scotts dämpare nästa sommar ;)

Men nu måste man ju tjacka en barnvagn så då får nog blingkontot stå tillbaka lite...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Scottsdämparen kommer hamna på millen nästa år. :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag fortsätter vara singel o skaffar en mille factory. :wiggle
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Fan ska ni med Mille till? De e ju inge raskare än våra moppar... 1098 eller RC8 annars kan ni lika gärna åka TL.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det är mer chassie det hänger på än effekt.

Sen ska man ha en ny hoj nån gång oxå.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Det är mer chassie det hänger på än effekt.

Sen ska man ha en ny hoj nån gång oxå.

Chassieskillnaden e inte så stor så att vi vanliga dödliga kan utnyttja det... Jag har testat Rene Prangs hoj, visst den va snabb men jag e lika långsam på den som på min egen...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag lovar, mitt chassie är ljusår efter millens...
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Fan ska ni med Mille till? De e ju inge raskare än våra moppar... 1098 eller RC8 annars kan ni lika gärna åka TL.

Jag ska inte ha nån Mille eller 1098 eller RC8... I alla fall inte dom närmaste 18 åren.

Däremot är jag jääääääääätte sugen på en Monster S4R.

Jag ska ha en Emmaljunga kombivagn, första ungen kommer i Januari, fördelen är väl att om en 4-5 år får man köpa sig en enduro hoj för att fara med ungen när dom ska knattra på en pw50:)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag ska inte ha nån Mille eller 1098 eller RC8... I alla fall inte dom närmaste 18 åren.

Däremot är jag jääääääääätte sugen på en Monster S4R.

Jag ska ha en Emmaljunga kombivagn, första ungen kommer i Januari, fördelen är väl att om en 4-5 år får man köpa sig en enduro hoj för att fara med ungen när dom ska knattra på en pw50:)
Där slog du huvve på spiken, "första" ungen kommer, du kommer ha en ny knodd var 18:e månad dom närmsta 4 åren. :hihi
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Där slog du huvve på spiken, "första" ungen kommer, du kommer ha en ny knodd var 18:e månad dom närmsta 4 åren. :hihi

Nja, jag tänkte så här: Om man bara skaffar en har man råd att skämma bort dom nå jäääävulskt.

Detta innebär att pappa blir bortskämd nå jääävulskt åsså, om ungen ska köra cross så måste ju pappa åka och träna med honom osv...


:D
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Har man en 97a och kommer fr Muppsala så ska man passa sig för att reta en Skåning :tungan
:pannkyss

En 1/5 är egentligen bara en nylonring som man sätter i gashandtaget under vajern. Eftersom diametern på handtaget under vajern blir större så kan man vrida lite mindre på handtaget för att få samma gaspådrag.

TL orginal har 1/4, dvs ett kvarts varv (90⁰) från noll till full gas. Det är sådär lagom för långt så man kan inte nå till full gas utan att ha en konstig vinkel på handleden eller ta om. Sätter du in en 1/5 räcker det med 1/5 varv (72⁰) för att nå full gas och det gör en grym skillnad.

Sen finns det varianter med 1/5,5 eller 1/6, men de blir nog lite oroliga att ha i stadskörning...

Har du ingen sån så köp en. Kostar några dollars från Rifleman och är nog bästa modden för pengarna.
 

newton83

Medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
TL1000s -97
Har du ingen sån så köp en. Kostar några dollars från Rifleman och är nog bästa modden för pengarna.

Octo du som är så bra på att plocka hem grejor från staterna.. Skulle inte du kunna fixa en 1/5 till mej:)

E lite sugen på bitubo med men det verkar så mekigt att beställa..
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
:pannkyss

En 1/5 är egentligen bara en nylonring som man sätter i gashandtaget under vajern. Eftersom diametern på handtaget under vajern blir större så kan man vrida lite mindre på handtaget för att få samma gaspådrag.

TL orginal har 1/4, dvs ett kvarts varv (90⁰) från noll till full gas. Det är sådär lagom för långt så man kan inte nå till full gas utan att ha en konstig vinkel på handleden eller ta om. Sätter du in en 1/5 räcker det med 1/5 varv (72⁰) för att nå full gas och det gör en grym skillnad.

Sen finns det varianter med 1/5,5 eller 1/6, men de blir nog lite oroliga att ha i stadskörning...

Har du ingen sån så köp en. Kostar några dollars från Rifleman och är nog bästa modden för pengarna.


Ok, låter ju faktiskt ganska vettigt. Gruppköp?
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Stukade som sagt foten lite i går, sprakade (small) rejält och jag blev nästan lite orolig...

Tur att man sitter mycket som lokförare:)
20080803001.jpg

Det ska finnas en fotknöl där under nånstans...
20080803.jpg

Tror tom jag sade aj den här gången...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fjolla....

"Minimum Risk - Maximum result"


Jo jo, :hihi
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top