TL-tråden - v2 !

-chris-

-chris-
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
TL 1000S
Wilbers dämpare

Tjena grabbar
Jag har sprungit på en beggad Wilbers till snuskigt bra pris, men då kom ju inga moterings/justeringsanvisningar med. Så jag undrar om nån här har en sån och kan dela med sig av kunskap? Eller vet om man kan ladda ner instruktioner nånstans ifrån, jag hittar inget på wilbers hemsida. Om jag nu under vintern ska montera WB så ska jag göra nått med orginal fjädern?
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Lite för orginal för min smak :hihi men najs med en Svart 98:a :)

Jag hade dock tänkt byta min XR mot en Speed Tripple. Någon som har ett tips om någon som går i motsatt bytes tankar??
 

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
Idag kastar jag in handuken och ber om förståelse.

Hej Grabbs.

Vill bara tacka för all hjälp med min hoj under åren som gått. Tacka er för att att jag hittade Robster. Robster som hjälpte mig få Sveriges finaste TLR och en underbar säsong 2008

Idag tog lusten slut med att köra hoj. Idag omkom min bästa vän i en mycket tragisk olycka där en äldre dam körde ut framför min bäste väns hoj och tog hans liv.

Jag klarar inte ens se på min hoj idag utan att det påminns om honom och idag är jag ens osäker på att jag någonsin sätter mig på en hoj igen.

Jag vill åtminstånde passa på och tacka er allihopa för att ni varit så trevliga och hjälpt mig rätt här på sporthoj.

Och är det någon som är intresserad av att köpa en TL1000R -99 i GRYMT skick så är ni välkomna att höra av er eller om ni vet någon som vill köpa.

Hyvvens...

Thanks...

Andreas
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Riktigt tråkigt att läsa detta:(

Din vän må vila i frid och mina tankar går till nära och kära.
Sköt om er så gott det går.

/vtwin a Niklas
 

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
ja tack men idag går mina tankar till min bäste vän som dels var en mycket god och hänsynsfull förare och en mycket bra vän....
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Beklagar Andreas...

Jag antar att det finns två vägar att gå efter en sån här sak. Ställa hojen och lämna åkandet, eller försöka komma tillbaks och njuta av åkandet igen.

Låt hojen stå ett tag. Ta hand om dig själv ett tag och låt beslutet mogna. Skulle din vän ha velat att du lade av åkandet?

Ta hand om dig.
 

-chris-

-chris-
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
TL 1000S
Sorgligt att höra Andreas, mina tankar går till din vän. Hoppas han haft ett bra liv och att du så småningom kommer kunna tänka tillbaka på allt fint och kul ni delat. Ibland är livet alldeles för orättvist...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kan inte annat än beklaga Andreas, jag hoppas att jag aldrig hamnar i din sits.

Vänner ska inte dö förrän man sitter på hemmet och alla är förberedda på det.
Men tyvär så händer det, om och om igen, och man kan inte ens föreställa sig hur det kommer kännas den dagen man ser någon framför sig som råkar ut för någonting.

Men som allting här i livet så stärker det en, man lär sig uppskatta dom som finns kvar på ett annat sätt, funderar på sin egen existens och kanske omvärderar sitt liv.

Men hur man än gör, vart man än tar vägen, så har man kvar vännerna, i hjärtat eller intill dig på vägen.

Ta tid på dig o känn dig för vad som är rätt för dig.

Hoj eller inte, ditt val.

Men glöm inte bort att komma in och säga hej ibland. :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hej Grabbs.

Vill bara tacka för all hjälp med min hoj under åren som gått. Tacka er för att att jag hittade Robster. Robster som hjälpte mig få Sveriges finaste TLR och en underbar säsong 2008

Idag tog lusten slut med att köra hoj. Idag omkom min bästa vän i en mycket tragisk olycka där en äldre dam körde ut framför min bäste väns hoj och tog hans liv.

Jag klarar inte ens se på min hoj idag utan att det påminns om honom och idag är jag ens osäker på att jag någonsin sätter mig på en hoj igen.

Jag vill åtminstånde passa på och tacka er allihopa för att ni varit så trevliga och hjälpt mig rätt här på sporthoj.

Och är det någon som är intresserad av att köpa en TL1000R -99 i GRYMT skick så är ni välkomna att höra av er eller om ni vet någon som vill köpa.

Hyvvens...

Thanks...

Andreas

Riktigt trist att läsa. :(

Lider med dig. :(
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Beklagar verkligen... Ta en paus, omvärdera och bestäm dig till nästa säsong om du fixar att grensla hojjen igen...

Återigen beklagar. Miste min kusin i en trafikolycka i somras...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top