Kolla på bilden som El Garto lade upp.
Du ska beställa nummer 3-2, 4 och 10. Om du inte känner hojen kanske du vill byta 5 också.
Sök i tråden så ska du se lite tips här och var om saker att tänka på.
Först och främst, se till att ha laddat hem servicehandboken och följ instruktionerna där.
Var rädd om impellern när du ska ta loss den. Den sitter HÅRT och är gjord av mjuk alu. 556, en värmepistol och tålamod brukar vara ett bra recept för att få loss den i ett stycke.
När du monterar tillbaks, TA INTE på de keramiska ytorna i vattentätningen (den med en fjäder i) för då tätar de inte och du får riva igen. Lägg lite olja i oljetätningen innan du för tillbaks motorkåpan.
Sätt också lite gladpack eller en kondom över impelleraxeln när du monterar tillbaks så minskar du risken att skada oljetätningen på gängorna på impelleraxeln.
Jag hade ju isär hela motorn för 300 mil sedan efter ett skuret vevstakslager, med ovärderlig hjälp av Ricken, men vi kan ha varit för brutala,, ingen gladpack eller kondom bara glada miner...
Ska det vara 3-1 eller 3-2. Jag har en 97-a
Last edited: