Octofinger
Tokfan
Om man inte har en elektrisk trunköppnare såklart.
Någon i skåne "malmö" trakten som hade kunnat hjälpa mig mot betalning att fixa tps och synka spjällen?
har fått pris förslag på mappning nu med. från 852 - 3900kr :/
Någon i skåne "malmö" trakten som hade kunnat hjälpa mig mot betalning att fixa tps och synka spjällen?
har fått pris förslag på mappning nu med. från 852 - 3900kr :/
Dags o gå igenom hojen lite, orkar inte riktigt läsa igenom alla sidor i denna tråd.
Finns det någon vänlig själ som kan radda upp saker man ska ställa in/byta typ fjädring o sånt. E helt ny inom detta träsk o det verkar finnas hur mycket som helst att modda.
Förslag på drevning skulle även uppskattas då drivpaketet ska beställas i dagarna.
Hojen är en TL1000R -99, vet någon vart man kan få tag i färgkoderna till den?
Tack på förhand.
Att mappa tar ca 2-4 h och jag skulle kolla upp vem det är som mappar, det är inte bara att klicka lite. Man behöver förstå vad som händer och hur insprutningssystem fungerar för att kunna göra det optimalt.
Kolla upp ryktet så du får valuta för pengarna. Ibland kan det vara värt att betala lite mer få att få det mycket bättre.
852 lol
känns viktigt med de 2 kronorna.
Dags o gå igenom hojen lite, orkar inte riktigt läsa igenom alla sidor i denna tråd.
Finns det någon vänlig själ som kan radda upp saker man ska ställa in/byta typ fjädring o sånt. E helt ny inom detta träsk o det verkar finnas hur mycket som helst att modda.
Förslag på drevning skulle även uppskattas då drivpaketet ska beställas i dagarna.
Hojen är en TL1000R -99, vet någon vart man kan få tag i färgkoderna till den?
Tack på förhand.
För er som har en smällande eldsprutande Tl vid gasavslag trots att era packningar och tätningar är korrekta och inte läcker i avgassystemet.
Ta en titt på Pair-valve modden.
Här är en överskådlig översikt.Ta bort alla rödmarkerade delar och släng i soptunnan och plugga slangen vid den svarta markeringen.Emulitionsrören vid cylindrarna tas bort och en "bricka" med tätnig skall ersätta rören istället.
Fråga 1
Den här modden är delvis utförd på min hoj av tidigare ägare, det mesta sitter däremot kvar endats pair valven är borttagen & slangarna är pluggade.
Om jag nu färdigställer modden undrar jag vad jag gör med hålen i luftburken där INTAKE AIR CONTROL VALVE grejorna nu sitter samt vad jag gör med spjällen som dessa styr, ta bort dem eller sitta kvar?
Fråga 2
Jag skall till & byta ventilkåps packning & gummibrickorna under de fyra skruvarna på bakre cylindern.
Läste i Haynes manual att man även skall använda tätmassa(bond) på de 2 halvcirklarna som sitter på ventilkåpspackningen, räcker det att göra det på halvcirklarna eller bör man använda bondmassa runt hela packningen ?
Tyckte att Haynes var lite otydlig på detta.
Vad är brukligt ? ngn som vet ?
Hålen på luftburken fixas med lite glasfiber.
Ok! & de där spjällen som sitter under dessa "vacumprylar" ska även dessa bort helt eller sitta kvar? gissar att de ska bort men lika bra att fråga?
Ngn som kan ngt om min fråga 2 ?
Mina är borttagna så jag tror dom skall bort.
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_34/20370000-20379999/640x480/20378058.jpg?0
sen kan du även såga upp den plattan som luftfiltret sitter skruvat i
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_34/20370000-20379999/640x480/20378062.jpg?0
Sen din fråga 2. jag hade tagit tätningsmassa runt hela ventilkåpan.
Fråga 2
Jag skall till & byta ventilkåps packning & gummibrickorna under de fyra skruvarna på bakre cylindern.
Läste i Haynes manual att man även skall använda tätmassa(bond) på de 2 halvcirklarna som sitter på ventilkåpspackningen, räcker det att göra det på halvcirklarna eller bör man använda bondmassa runt hela packningen ?
Tyckte att Haynes var lite otydlig på detta.
Vad är brukligt ? ngn som vet ?
Du behöver inte nån tätningsmassa. Packninen är en tjock mjuk gummipackning som tätar bra. Läcker den ändå ska du köpa en ny istället.
OK: Tackar för svaren.
Tätmassa runt om låter ju vettigt, tänkte bara att det kanske blir ett hel***e
att få bort kåpan nästa gång man måste göra ngt där.
Det där är TPS'en, och den sitter på vänster sida av bakre insugsspjället.Någon som har koll på hur MAP sensorn skall anslutas? Detaljnummer 18590-80C50.
Googlade lite och det verkar som att det finns 2? det sitter en liknande sensor på bakre vänstra hörnet av luftburken. Detta är inte den.
Är det någon som gjort en lite mer racerinspirerad växlenpinne?
Hmmm, hur f-n ska jag förklara detta?
När man växlar upp så trycker man växelpinnen ned och tvärt om.
Så har ju alla de tuffa killarna på TV.
Bild på konstruktionen?
Det där är TPS'en, och den sitter på vänster sida av bakre insugsspjället.
Har du köpt en ny?
På luftburken sitter två sensorer, IAT (Intake Air Temperature sensor) med artikelnummer 13650-61B00 och IAP (Intake Air Pressure sensor) med artikelnummer 15620-02F00.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |