TL-tråden - v2 !

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag har en!Du kan ladda med en C-teck laddare utan problem om du ställer den på mc läget 1,2 Ah och kopplar bort laddaren när batteriet är fullt.

Låt inte laddaren vara kopplad till batteriet i veckor det är då underhållsladdningen träder in och knäcker batteriet och gelén torkar ut.
:yoparty

Jag vill understryka att som Åke säger att man MÅSTE koppla ur när det är fullladdat, annars ryker man batteriet.

Och, jag har prexis en sådan där laddare (MULTI XS 3600) som Lasse pekar på, och ja, man kan LADDA GEL-batterierna med en sådan, men inte underhållsladda dem. Jag har själv knäckt 2 Gel batteier innan jag lärde mig det där med underhållsladdning. :)
Och Octo förklarade sedan varför. :hihi :hej

Ja de säger att den var dålig... får väl ta det med en nypa salt, vet inte om de skulle erkänna att de glömt en?

De fick byta olja och nya iridiumstift som kompensation.

Om den var dålig ska de ju bytt den första gången och inte återmonterat en dålig en. Skulle aldrig aldrig lämna in något till det stället igen. :fakta

Fast, nya Iridium stift är ju aldrig fel. :)

:hej

Last edited:

Thor81

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2008
Hoj
TL1000R -00
Är det någon som har kedjeskyddet av plast som sitter på ovansidan av svingen?
Den plastskenan som sitter innerst på svingen mot växellådan...510919-001

skiten var dyr ny och kanske någon har en liggandes?

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Jo det är möjligt,men det är på sin höjd en tiondels volt vi pratar om i spänningsfall.
Med allt vad det heter med kabelanslutningar och en korrekt inställd TPS
och spjällhussynkning så har denna modd en avseärt låg prioritering.

Moddning för moddningens skull.:näsblod
Prova mät upp din spänning mot primärsidan på tändspolarna och jämför med batterispänningen. Vore intressant att veta.

Hape

Powercruiser
Gick med
12 Nov 2005
Hoj
M1800R -08
Hej.
Skulle koppla in en G-pack på min 97 TLS, som det är två kablar på.
Men på min cykel så är det tre kablar?? Hur kopplar man då?
G-Packen är specifikt för 97 TLS så den borde ju passa tycker man.

Mvh Håkan

Hape

Powercruiser
Gick med
12 Nov 2005
Hoj
M1800R -08
Hmm är lite special med den iofs, vurpad o nybyggd med ny ram bla o sen köpta papper från tyskland så den står som import. Så det kan ju vara vilken årsmodell när man tänker efter. Men det är väl jordkabeln som skiljer på 2pinnarn o 3 pinnarn, så det borde gå o koppla in G-packen tycker jag.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Jo, den tredje tåten är en jord. Antar att din G-Pack har en separat jord-wire då. Men å andra sidan passar inte kontakten heller.

Jag skulle hellre ha köpt en G-Pack till senare årsmodell...

Hape

Powercruiser
Gick med
12 Nov 2005
Hoj
M1800R -08
mm, har köpt den begagnad så då har jag ju en till salu om nån behöver.
Då får det bli en vanlig trekabel istället med tre kontakter.
Så om nån behöver en G-pack till en 97 TLS, 2 kabel kontakt så PM:a eller maila mej.

Mvh Håkan

Hape

Powercruiser
Gick med
12 Nov 2005
Hoj
M1800R -08
Hej igen.
Har någon monterat TLR eller GSXR mätare på sin TLS? O i så fall hur mycket
jobb är det o få det o funka? Läste lite på TL zone o det verkar som det ska
fungera med lite pyssel. Eller om ni vet om nån annan mätare som är lättinstallerad.

Mvh Håkan

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Hej igen.
Har någon monterat TLR eller GSXR mätare på sin TLS? O i så fall hur mycket
jobb är det o få det o funka? Läste lite på TL zone o det verkar som det ska
fungera med lite pyssel. Eller om ni vet om nån annan mätare som är lättinstallerad.

Mvh Håkan

tar ca 10-15 minuter att flytta om pinnarna i kontakten sen är det bara att plugga in :tummenupp

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Köpte min TLR ny -01 och sålde den för 1,5 år sedan. Har nu en ZX10R-07 som jag åker på, ruskigt drag i den! Problemet är ju bara att....det är ju inte en TL!! Jag saknar min Twin så mycket att jag är på gång att köpa en ny! Tydligen så var gräset inte grönare på andra sidan, hehe!
Clear clutch cover hade jag på min gamla, och jag undrar var man kan få tag på en sån. Finns det rent av någon som har en som denne vill sälja?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Köpte min TLR ny -01 och sålde den för 1,5 år sedan. Har nu en ZX10R-07 som jag åker på, ruskigt drag i den! Problemet är ju bara att....det är ju inte en TL!! Jag saknar min Twin så mycket att jag är på gång att köpa en ny! Tydligen så var gräset inte grönare på andra sidan, hehe!
Clear clutch cover hade jag på min gamla, och jag undrar var man kan få tag på en sån. Finns det rent av någon som har en som denne vill sälja?

Pågår ett gruppköp just nu av de som "Vandriver" gör på tlzone.net
Om du skyndar dig kanske du kan få tag i en.
Här har du länken http://www.tlzone.net/forums/group-buys/110718-2009-billet-clear-clutch-cover-list.html

Jag såg förresten din gamla på Rörken för ca en månad sedan.

Välkommen hem :tummenupp

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Mannen med det krångliga efternamnet. :D
Välkommen åter.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Mannen med det krångliga efternamnet. :D
Välkommen åter.

Jo visst fan är jag tillbaka!! Och om sanningen ska fram har man ju saknat er på TL-tråden! Den kunskapsbanken som finns här måste vara den största och bästa på hela forumet!
Varför känner jag då sånt habegär kring en TL? Har ställt mig den frågan själv många gånger, och ja, det kan nog bara vi själva som har eller har haft en svara på. Det är helt klart nåt speciellt med denna ovanliga och unika twin:
Motorn som ju är en riktig juvel, ett utseende som är lika unikt som tacksam att modda i oändlighet, en hoj som attraherar jämlikar som med en nästan kuslig kunskap och känsla för sitt fordon...Listan på anledningar att älska denna Superbike bara fortsätter!
Om allt ser bra ut på mitt tilltänkta objekt så blir jag en i gänget igen inom kort. Och ärligt, jag känner mig verkligen välkommen tillbaka!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln