TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

hummel

Förlovad (Namorado)
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
2x suzuki x4 -82/83, Suzuki yes 125-09, polo-91
J-Bone]Ok, RiverRat (kontaktman för TFI-boxarna) vill veta hur många vi blir. Jag har inte fått något svar på hur mycket frakten går på men skulle tippa på nånstans mellan 20 - 40 dollar.

Putte och Majk ser ut att beställa själva, är det någon som behöver hjälp med beställningen så kan ni skicka in kulor och er adress till mig så lägger jag betalningen och vidarbefordrar adresserna så skickas de ut direkt till er, tror det blir enklast så och även minst risk att tullverket får för sig att spöa oss på momsen :huvet

Peta in era namn på listan om ni vill gå genom mig.... (ni som är medlemmar på TLP redan är det enklast om ni lägger er egen beställning). Tänkte meddela RiverRat i slutet på veckan hur många vi är.

Jag vill ha en Techlusion TFI-box (ca 100 dollar plus frakt):
1. J-Bone
2. hummel

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag är så jävla nära hojen nu att jag kan lukta på den, måste antagligen bara typa om den så att det blir rätt vikt på den så jag slipper punga ut med de 4000 extra

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Två frågor:
1. Är exempelvis YOSHIMURA CARBON FIBER RACE CORE RS-3 racingslipon only eller står det så för att det ska låta lite fräsigare!?? Jag är ingen banåkare utan en strandraggare nämligen.
2. Måste man även mappa om hojen o fippla när man sätter på nya mullerburkar??
:va

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
sharpedge skrev:
Jag är så jävla nära hojen nu att jag kan lukta på den, måste antagligen bara typa om den så att det blir rätt vikt på den så jag slipper punga ut med de 4000 extra
Fattar inte. Varför skulle din hoj vara typad med lägre vikt?
Och hur fan kan det ge 4000:- extra i premie? Klass 7 är klass 7 i vilket fall som helst. Såvitt jag vet så finns det ingen klass 8.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Robban_C skrev:
Och hur fan kan det ge 4000:- extra i premie? Klass 7 är klass 7 i vilket fall som helst. Såvitt jag vet så finns det ingen klass 8.
jag ska höra med den första personen jag pratade med på TH ang. detta. Killen som säljer hojen ska även kolla upp med mc-handlarn om det med vikten. Kollar jag och jämför din gamla tiller -99a mot hans så har du en lastvikt på 175kg och hans har 180kg (dvs 5kg mer eller mindre beroende på hur man ser på det).

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Bromsslang

Nån som vet måtten på bromsslangarna fram på en TLS? ska fixa stålomspunnet...har hittat en snubbe som gör det för ca 300-400:- vilket verkar vara helt ok i prisväg. :tummenupp

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Chiefen skrev:
Två frågor:
1. Är exempelvis YOSHIMURA CARBON FIBER RACE CORE RS-3 racingslipon only eller står det så för att det ska låta lite fräsigare!?? Jag är ingen banåkare utan en strandraggare nämligen.
2. Måste man även mappa om hojen o fippla när man sätter på nya mullerburkar??
:va

1. Låter fräsigare, mer raggarfaktor. :hihi
2. Jupp, remap är rekommenderat men inget måste.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Robban_C skrev:
Sen är det säkert så att dom har bara klass 7, men dom har olika premier beroende på effekt/kg också?

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Chiefen skrev:
Nån som vet måtten på bromsslangarna fram på en TLS? ska fixa stålomspunnet...har hittat en snubbe som gör det för ca 300-400:- vilket verkar vara helt ok i prisväg. :tummenupp
Fan det verkar billigt...är det I Götet eller?

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
0x2142 skrev:
Fan det verkar billigt...är det I Götet eller?
Jepps! Jag kan kolla exakt pris när jag vet måtten på slangarna! Släng iväg ett pm till mej så svarar jag på det så fort jag vet. Kan säkert beställa fler o skicka eller nån annan bra lösning. :tummenupp

/Chiefen

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Chiefen skrev:
Måtten är 68 cm på den som går från handtaget och till det högra oket.
Slangen som går över framskärmen är 46 cm...
Måtten är från centrum till centrum på "banjosarna"

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
Tack för infot! :Bugar :tummenupp

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
sharpedge:
Jag trodde det var just det som var olika klasser. Dvs effekt/kg. Hursomhelst så verkar det snurrigt att det ska kosta 4 flagg extra för 5 kg. Jävla högt kilopris! :D

Vee-twn:
Tänk på att slangarna förutom rätt längd måste ha:
*Rätt banjo, dvs förutom diameter eventuell vinkel.
*Rätt vridning av banjo, dvs den inbördes eventuella vridningen (titta längs med slangen på banjonipplarna), en stålomspunnen slang är rätt hård!

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Hörrni kids, jag har fått besked om fraktpriset, det blir 40 kanadensiska pistoler med billigaste alternativet.

Så skriv upp er på listan om ni ska ha...

Såg ett PM ang. adress till RiverRat. Jag har endast haft kontakt med honom via PM på TLP så jag har ingen mailadress ännu.... dessutom är han bara den som tagit initiativet till gruppköpet, det är en annan som säljer dem och skall ha betalningen så jag kommer ju att få dennes mailadress när det blir dags att slanta, men först vill jag veta hur många vi blir.

:öl

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Vee-twn skrev:

Varför satsar ni inte på en dubbelbanjo uppe vid pumpen och två långa slangar istället för att korsa över den ena nere vid oket?

Majk

Guest
J-Bone skrev:
Ok, RiverRat (kontaktman för TFI-boxarna) vill veta hur många vi blir. Jag har inte fått något svar på hur mycket frakten går på men skulle tippa på nånstans mellan 20 - 40 dollar.

Putte och Majk ser ut att beställa själva, är det någon som behöver hjälp med beställningen så kan ni skicka in kulor och er adress till mig så lägger jag betalningen och vidarbefordrar adresserna så skickas de ut direkt till er, tror det blir enklast så och även minst risk att tullverket får för sig att spöa oss på momsen :huvet

Peta in era namn på listan om ni vill gå genom mig.... (ni som är medlemmar på TLP redan är det enklast om ni lägger er egen beställning). Tänkte meddela RiverRat i slutet på veckan hur många vi är.

Jag vill ha en Techlusion TFI-box (ca 100 dollar plus frakt):
1. J-Bone

1. J-Bone
2. hummel
3. Majk (jag beställer hellre genom dig om det är ok)

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
J-Bone skrev:
Varför satsar ni inte på en dubbelbanjo uppe vid pumpen och två långa slangar istället för att korsa över den ena nere vid oket?
Men asso, finns det inte nån form av länkning på det ena OKet som man måste ansluta ändå?? O i sånna fall så hjälper väl inte en lång slang från cylindern!? :confused: Rätta mig om jag har fel för jag har inte hojjen här så jag bara tänker högt!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras