sharpedge skrev:En sak jag undrar är att i uppgifterna om hojjen så står det:
Följande brister finns konstaterade för åtgärd:
Körriktningsvisare bak placering felaktig (skymd)(miniblinkers antagligen eller så beror det på undertailen)
Registreringsskylt felaktig (det är en miniskylt)
Fråga 1: Går besiktningen igenom ändå eller måste man ombesiktiga den efter jag tagit bort undertail och ersatt med original, samma med regskylt, eller är det bara en anmärkning?
Fråga 2: Hur svårt är det att byta undertail tillbaka till original?
EDIT: står även att Senaste godkända besiktning 2003-07-01 samt ombesiktning 2005-07-31
PutteLiten skrev:Är det försent att hänga på det svenska tåget??
I så fall tror jag att jag oxå hänger på dig J-bone.
1. J-Bone
2. hummel
3. Majk
4. Gunny5
5. Twosaint
6. PutteLiten
Vee-twn skrev:Hmm...
1. Att köra med miniskylt ses som att köra utan vilket innebär att du bör sätta tillbaka den riktiga. Undertail bryr de sig inte om... Se bara till att du har en riktig reflex (röd).
2. Nej, det borde inte vara särskillt svårt!
EN liten grej till. Hur är det då med regbelysning? Är dom inte kinkiga på att man ska ha det (om det nu inte sitter nån sådan på undertailen i fråga!?)Vee-twn skrev:Hmm...
1. Att köra med miniskylt ses som att köra utan vilket innebär att du bör sätta tillbaka den riktiga. Undertail bryr de sig inte om... Se bara till att du har en riktig reflex (röd).
Ja, just det!! Man måste ha belysning till skylten!!Chiefen skrev:EN liten grej till. Hur är det då med regbelysning? Är dom inte kinkiga på att man ska ha det (om det nu inte sitter nån sådan på undertailen i fråga!?)
Man kanske tar buggen för att man tycker det är lättare att meka med eller så. Men sunt förnuft säger ju att kortast möjliga slangar ger minsta möjliga flex, eller hur?J-Bone skrev:...
Robban: tyckte det här var intressant med slangarna... har suttit och kollat på en massa bilder på diverse räsers och så gott som alla har separata slangar för respektive ok, de övriga går det inte att se riktigt på.
Men om det är ett feltänk med separata slangar så borde ju rejsingvärlden ha hittat den buggen för länge sen tycker man....
sharpedge skrev:Angående de 5kg som hojen tydligen tappat någonstans på vägen så ringde jag mc-butiken som sålde den från början och dom antydde att alla de andra 7-8 tillers jag kollat på var felvägda isf "För vi kollar vår våg med 1 års mellanrum", Det jag skulle vilja ha hjälp av er nu är att ni skriver vilken torrvikt respektive tjänstevikt ni har på era hojar (bara dom med tlr) så jag kan få rätsida på detta och kunna motbevisa försäkringsbolagen. Enligt mcbutiken ska tillern ha en torrvikt på 197kg, en annan tillers tjänstevikt låg på 235kg.
Snälla, ni måste hjälpa mig, jag vill ha hoj så fort som möjligt dvs skriv torrvikt + tjänstevikten(det försäkringsbolaget grundar försäkringen på) på er hoj antingen här eller med ett PM till mig. Jag börjar bli väldigt ledsen på den här karusellen snart
sharpedge skrev:*lyfter* jag måste få klarhet i detta...
jo, jag är mer intresserad av tjänstevikten. Jag tror allt handlar om en felvägning för jag tror inte att Suzuki gör en tiller som är 5 kg lättare?J-Bone skrev:Måste kolla i reg-beviset som ligger nånstans som jag inte kommer ihåg...
Men jag VET att viktangivelsen från Suzuki är 197kg torr.
sharpedge skrev:jo, jag är mer intresserad av tjänstevikten. Jag tror allt handlar om en felvägning för jag tror inte att Suzuki gör en tiller som är 5 kg lättare?
Din har precis likadan tj.vikt som alla andra tillers jag kollat på FÖRUTOM den jag vill köpa ... Det måste vara ett fel vid invägningen.. trött jag blir, och dom vägrar att stå för en ny vägningMajk skrev:Så här står det på mitt regbevis En TLR -00.
Tjänstevikt = 235 kg
Maxlast = 175 kg
Totalvikt = 410 kg
Skattevikt = 230 kg
Torrvikten ser jag ej men den ska vara 197 kg
Vill dom mucka så ge dom mitt telenummer
Lycka till /Majk
sharpedge skrev:Din har precis likadan tj.vikt som alla andra tillers jag kollat på FÖRUTOM den jag vill köpa ... Det måste vara ett fel vid invägningen.. trött jag blir, och dom vägrar att stå för en ny vägning
Den vägdes och såldes hos Mc-kompaniet i skövde, sen har den inte vägts ngt mer. 3 ägare och alla är svenska.J-Bone skrev:Men varför har det skett en ny vägning överhuvudtaget liksom? Det ska ju vara samma siffror för alla TLR om den inte har registreringsbesiktats på nytt av nån anledning?
Varför skum? Tydligen så vägde MC-kompaniet den själva hos dom och det övervakades av besiktningsmän eller liknande. Det kan juh vara så att det blivit ett fel i vägningen?PutteLiten skrev:Den hojen känns skum. Köp en annan!
Enda anlednignarna jag kan komma på att man registrerar om en hoj är att 1. importerad. 2. krashad och avskriven men uppbygd igen.
I vilket fall som så hade jag köpt en annan...
J-Bone skrev:Jag har en teori angående bromsslangarna:
Det är för att om den ena slangen från pumpen failar så tappar du trycket på det ena oket bara. om du har en crossover och slangen från pumpen failar så tappar du trycket på båda oken! eller hur?
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |