MEN! KGK (Den officiella importören som normalt även fixar garanti åtgärder) befattar sig normalt sett inte med import hojar.
Det är ju en TLS ägare här som blev nekad att byta ram pga att hojen var importerad. Normalt sett så byter Suzuki dem utan att blinka...
Se bara till att den där tank grejen är fixad.
Och en sak till. Importerade hojar ska vara mycket billigare än en icke importerad. (de kostar ju faktiskt 10 - 20.000 mindre i nypris)
(För det är de i inköpspris och du får sämre för den själv när du säljer den, normalt sett...)
jo, jag ska ringa MC-kompaniet imorgon och höra om det med packning och import
Det får man förutsätta! Du kan ju höra med Mc butiken om de gjorde garantiåtgärderna på hojjarna.
Nämn typ när hojjen reggades första gången och be dem att tala om ifall det blev fixat.
Om hojjen stod i butiken o inte var såld när det blev känt att packningarna var knas så byttes den med största sannolikhet
ut innan den såldes. Själv köpte jag en -97a som togs ut -98 och på den ska alla grejor vara fixade.
Det är ju ändå en garantipryl så de som köpte hojjarna fick det fixat gratis så det är ju rimligt att
de som hade köpt hojjarna med den här buggen lämnade in den för gratis fix!
Hmm, det är en 98a och togs i trafik 99 så MC-kompaniet måste haft den i sin ägo i 1 år cirka... men som sagt, jag ringer dom igen imorgon.
kolla på första sidan av regbeviset.....den ljusa underdelen i högerkanten..
Just det det är den som tjuvarna river av och inte visar vid en skum affär
Sharpedge där har du nyttig info om dom bara har den delen som man gör ett ägarbyte på så kan det vara skumt , kolla på den ljusa underdelen på regbeviset, motornummer sen tror jag att motornummret sitter i bakkant av motorn eller
? Det nummret måste stämma då är inte motorn stulen ,
samt kolla alltid id på säljaren så det är rätt person som säljer det är VIKTIGT:
Jo, jag ska höra det med killen som säljer den, han verkar dock inte kunna så mkt, utan ligger nog i nivå med mig i kunskap, men han borde juh kunna kolla upp motornummer.
Alltså, ni är bäst
tack så mkt för all info...
Det är mkt att kolla på när man köper hoj och jag är glad att jag hittade er på sporthoj. *ödmjuktbugandegladochhoppandesmiley*
Det är bara det här med vikten... Om jag ringer KGK och uppmärksammar dom om detta, är det ngt dom kan göra tror ni, så jag slipper omregistrera den med rätt vikt ?
EDIT: Om MC-kompaniet är otrevliga och inte vill ge ut sån info, hur ska jag då göra?