TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Majk skrev:
Brukar nog vara så men jag köper ju billigt av en firma som ska använda mina slangar som mallar , dom är godkända att tillverka sådana ialla fall 150- 200 kr styck :tummenupp så jag får nog köpa på sidan om.

En fråga : Vart ser jag motornummret på min , i papprena alltså?
kolla på första sidan av regbeviset.....den ljusa underdelen i högerkanten..

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Majk skrev:
Jaså kostar stålomsunnet inte mer :confused: då är jag blåst på en bra deal alltså.
Vad fick du för deal då? Jag fick en deal för slangar för ca 400-500:- (endast fram)men jag har inte fått slutgiltigt pris än. Hojtar till när jag vet!

Majk

Guest
Chiefen skrev:

Just det det är den som tjuvarna river av och inte visar vid en skum affär :huvet Sharpedge där har du nyttig info :tummenupp om dom bara har den delen som man gör ett ägarbyte på så kan det vara skumt , kolla på den ljusa underdelen på regbeviset ,motornummer sen tror jag att motornummret sitter i bakkant av motorn eller ? Det nummret måste stämma då är inte motorn stulen , samt kolla alltid id på säljaren så det är rätt person som säljer det är VIKTIGT:

Sriv alltid KVITTO.

Nu börjar det närma sig affär eller ? :rofl
/Majk

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Chiefen skrev:
Vad fick du för deal då? Jag fick en deal för slangar för ca 400-500:- (endast fram)men jag har inte fått slutgiltigt pris än. Hojtar till när jag vet!

Asså... snacka om deal. Kolla här http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=16924

1500 spänn för Spiegler slangar runt om och Carbon-Lorraine SBK-3 HH fram :bow

Edit: editerade bort min tankevurpa där... ska nog inte tänka så mycket mer idag, jag kan göra illa mig :huvet

Last edited:

Majk

Guest
Chiefen skrev:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=35397

En kille i klubben , han skriver att det är halva priset mot mc-butikerna vad vet jag .

J-Bone det var en schysst deal men det blir mycket med tlp , börjar man vara inne där för ofta får banken låna ut ännu mer pengar :D

/Majk

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
J-Bone skrev:
är inte obruts en 98 också? det skiljer väl inte så jättemycket i pris eller?
jovisst, den är ju långsammare naturligtvis (gul :hihi) men du vet ju vad du köper iallafall och du får en kanonresa hem på vårkanten. :)

he he...nu var vi där igen :)
tyvärr är ju saningen en helt annan.........(dvs varken Bennets lr min...hoj är den snabbaste färgen)

utan en skåning (putte liten)

pga att svart är den färg med lägst luftmotstånd

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
TLP ÄR skadligt för plånbokens hälsa... :fakta

Men, pengarna ruttnar i alla fall inte bort... :rofl

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
obruT skrev:
he he...nu var vi där igen :)
tyvärr är ju saningen en helt annan.........(dvs varken Bennets lr min...hoj är den snabbaste färgen)

utan en skåning (putte liten)

pga att svart är den färg med lägst luftmotstånd

:bow :bow :bow

Hehe, den är så snabb att den har tappat färgen... :rofl
(Den är VIT nu... Fast, så fort jag får en slant över är den svart igen. :) )

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
MEN! KGK (Den officiella importören som normalt även fixar garanti åtgärder) befattar sig normalt sett inte med import hojar.
Det är ju en TLS ägare här som blev nekad att byta ram pga att hojen var importerad. Normalt sett så byter Suzuki dem utan att blinka...
Se bara till att den där tank grejen är fixad.
Och en sak till. Importerade hojar ska vara mycket billigare än en icke importerad. (de kostar ju faktiskt 10 - 20.000 mindre i nypris)
(För det är de i inköpspris och du får sämre för den själv när du säljer den, normalt sett...)
jo, jag ska ringa MC-kompaniet imorgon och höra om det med packning och import

Det får man förutsätta! Du kan ju höra med Mc butiken om de gjorde garantiåtgärderna på hojjarna.
Nämn typ när hojjen reggades första gången och be dem att tala om ifall det blev fixat.
Om hojjen stod i butiken o inte var såld när det blev känt att packningarna var knas så byttes den med största sannolikhet
ut innan den såldes. Själv köpte jag en -97a som togs ut -98 och på den ska alla grejor vara fixade.
Det är ju ändå en garantipryl så de som köpte hojjarna fick det fixat gratis så det är ju rimligt att
de som hade köpt hojjarna med den här buggen lämnade in den för gratis fix!
Hmm, det är en 98a och togs i trafik 99 så MC-kompaniet måste haft den i sin ägo i 1 år cirka... men som sagt, jag ringer dom igen imorgon.

Just det det är den som tjuvarna river av och inte visar vid en skum affär
Sharpedge där har du nyttig info om dom bara har den delen som man gör ett ägarbyte på så kan det vara skumt , kolla på den ljusa underdelen på regbeviset, motornummer sen tror jag att motornummret sitter i bakkant av motorn eller
? Det nummret måste stämma då är inte motorn stulen ,
samt kolla alltid id på säljaren så det är rätt person som säljer det är VIKTIGT:

Jo, jag ska höra det med killen som säljer den, han verkar dock inte kunna så mkt, utan ligger nog i nivå med mig i kunskap, men han borde juh kunna kolla upp motornummer.

Alltså, ni är bäst :yoparty tack så mkt för all info... :Bugar
Det är mkt att kolla på när man köper hoj och jag är glad att jag hittade er på sporthoj. *ödmjuktbugandegladochhoppandesmiley*

Det är bara det här med vikten... Om jag ringer KGK och uppmärksammar dom om detta, är det ngt dom kan göra tror ni, så jag slipper omregistrera den med rätt vikt ?

EDIT: Om MC-kompaniet är otrevliga och inte vill ge ut sån info, hur ska jag då göra?

Last edited:

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Vad jag har hört...så är MC-kompaiet mycket bra att ha göra med...en kompis har handlat av dom.

jag går å kollar min hoj...(tror att ram nummer och motor nummer är samma)

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
obruT skrev:
Vad jag har hört...så är MC-kompaiet mycket bra att ha göra med...en kompis har handlat av dom.

jag går å kollar min hoj...(tror att ram nummer och motor nummer är samma)

FEL....

däremot SKA ramnummret stå på regplåten...

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Fan jela Ebay! Man blir ju tokig på allt mc godis man hittar där...plånboken blir snart tunnare än håret på skallen^^ :3freak

s_knug

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Monark 64.VTR1000F
Tja! Ni som kan grejerna ,va e servceintervallerna på hojarna o va kostar det.
Vill ha racer nuuuu! Fattar inte att jag klarat skjuta upp det så här länge :huvet

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
WestW skrev:
Är det något som inte känns bra med den hojen, låt bli att köpa!
Oftast är det nått lurt om man får den känslan. Dumt att chansa, finns massor av hojar.
Alltså, det känns bra. Det är bara detta med vikten som stör mig (ska ringa mc-kompaniet när dom öppnar om tanken). Hojen är snygg och allt annat låter ok.

KGK Suzuki kunde inte göra så mkt med saken mer än att dom sa att alla TLR ska väga lika mkt och att MC-kompaniet måste ha strul med sin våg :D

Så jag ska kolla en gång till hos TryggHansa med detta och se om dom vill/kan göra ngt åt detta.

EDIT: Har nu pratat med MC-kompaniet och dom säger att hojen var ny och att om det fanns garantiärende på den så är det bytt, men det är fortfarande dom som ska fixa felet med vikten.
Trygghansa skulle kolla upp om dom kunde göra ngt åt vikten :) *hoppas*

Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Arghh..Det var nån jälva mupp som snodde mina TLR bromsar på ebayauktionen i sista sekunden! Jag menar vem fan sitter uppe klockan 4,30 på morgonen o har koll på sin auktion. Fan att det ska vara anpassat till jänkarna! Går man sedan in på UK ebay så finns det ju knappas något kul till hojen att köpa.
Grrr :mad: :brinnerup :3freak

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...