TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Vee-twn skrev:
Jag har en och det funkar väl sådär... Bättre än utan men någon särskilt stor skillnad är det inte.

Tack.
Vill inte slänga ut pengar på nått som inte funkar som jag vill.
Får väl sätta nått nät för kylaren innan den är helt blästrad av alla stenar framhjulet slänger upp

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Macke skrev:
Hur mycket är lagom att droppa ner den fram? Har läst om folk som droppar ner den för mycket och har sönder saker när den fjädrar ihop sen.. 10mm?

Styrdämparen funderar jag på att ta bort helt och hållet, men kanske byta oljan räcker då... Är det marigt att byta?

Bytte däck i höstas och var dum nog att sätta på 190, ångrar mig nu...

Upp till 15mm sänkning från originalsettingen ska gå bra utan att det tar i har jag hört, men du kan lika gärna höja bak istället så får man ju bättre markfrigång också, det är lätt gjort.

Oljan i styrdämpen är också lätt fixat. Öppna den lilla skruven och pumpa ut oljan. Stäng igen den, sätt en slang med en tratt på nippeln och pumpa i ny, tunnare olja. Man får lirka lite för att få ut all luft men det är inga problem.

Du som rejsar har väl tillgång till bra däck? De nya veidecdäcken i 190/60 t ex? :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Upp till 15mm sänkning från originalsettingen ska gå bra utan att det tar i har jag hört, men du kan lika gärna höja bak istället så får man ju bättre markfrigång också, det är lätt gjort.

Oljan i styrdämpen är också lätt fixat. Öppna den lilla skruven och pumpa ut oljan. Stäng igen den, sätt en slang med en tratt på nippeln och pumpa i ny, tunnare olja. Man får lirka lite för att få ut all luft men det är inga problem.

Du som rejsar har väl tillgång till bra däck? De nya veidecdäcken i 190/60 t ex? :)

15 mm är på gränsen. vid 18 mm tar det i och blir dyrt... :hihi

10 mm är "lagom". :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone

Ang däck. Testa SuperCorsa 190/55 istället för 190/60. :)
Priset lär ju vara ungefär samma, och enligt Aaron (SD) är det stor skillnad, till det bättre.
Eller, ungefär som ett 180/55 fast med mer kontaktyta vid nerlägg. :)
De är lite högre än 180 däcket oxå, så är lite osäker på om det får plats under huggern.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
PutteLiten skrev:
J-Bone

Priset lär ju vara ungefär samma, och enligt Aaron (SD) är det stor skillnad, till det bättre.
De är lite högre än 180 däcket oxå, så är lite osäker på om det får plats under huggern.
Jag bytte till mina nya Pilot Power (120/70, 180/55) igår och efter en första provtur tycker jag att de verkar hålla vad reklamen lovar! Fint grepp och inga tendeser till att vilja släppa överanskande.
Jag har två dagars bankörning framför mig så jag kommer att lämna en utförligare rapport av däck + Bitubo-dämparens uppförande på bana efter helgen!
Önska mig lycka till för i kväll drar vi mot Mittsverigebanan utanför Härnösand!!

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
TLRR!! :7peta

Om du vill se bilder på helsysset så :7peta å :fatta! på J-Bling!
Han som har dem i sin diggi!
:7peta å :fatta! från mig med... jag vill oxå se dem... :tummenupp

:banana

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
J-Bone

Jag köper däck av en kille som mekar åt en veidecförare så jag har tillgång till veidecdäck i första hand, de är i år Dunlop D208GP 190/60. SuperCorsa 190/55 är säkert ett kanondäck men det blir inte alls lika billigt för mig. :)

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
18 mm sänkning fram...tror jag INTE funkar så bra (utan att fixa en massa först)

tex tutan kan man kasta (den gick sönder för mig redan vid en mindre sänkning)

skärmen tar säkert i nåt mer åxå.

ska nu fara ner för en helg på midlanda :D :D

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
Jag köper däck av en kille som mekar åt en veidecförare så jag har tillgång till veidecdäck i första hand, de är i år Dunlop D208GP 190/60. SuperCorsa 190/55 är säkert ett kanondäck men det blir inte alls lika billigt för mig. :)

Jag förstår precis!! :)

Själv kör jag ju på beg. 180/55 supercorsa för jag får dem billigt. :)
Dock så är nästa Rennsport... (same same different name...)

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Nån som känner till en bra lösning på regplåtsbelysning till en tailguard (s-racings sunkiga tailguard).
Det ska tydligen finnas nån ljusskena har jag sett på nån hoj, nån som känner till denna??

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Vee-twn skrev:
Jag bytte till mina nya Pilot Power (120/70, 180/55) igår och efter en första provtur tycker jag att de verkar hålla vad reklamen lovar! Fint grepp och inga tendeser till att vilja släppa överanskande.
Jag har två dagars bankörning framför mig så jag kommer att lämna en utförligare rapport av däck + Bitubo-dämparens uppförande på bana efter helgen!
Önska mig lycka till för i kväll drar vi mot Mittsverigebanan utanför Härnösand!!

vad kostar helgen ?

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
WestW skrev:
Inte grusvägar som gör det. När framdäcket blir varmt och kladdigt slänger det upp varenda liten sten det kommer i närheten av. Rakt upp i min kylare :huvet

Jotack.. jag brukar ta bort gallret framför kylaren och det blir en hög med grus & skit.. kunde bara inte låta bli att vara dryg :lol

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln