J-Bone
Ny medlem
TLRR skrev:OK,några bilder kommer här.
Asså fiiiisatan va läckra!!
Kan bara hoppas att mina blir i närheten av det där...
TLRR skrev:OK,några bilder kommer här.
DaGaz skrev:Lova att ta många bilder när hojjen är klar.. Fan va nyfiken ja ä Tror du att den blir klar denna sesong?
TLRR skrev:HAHA Var ute o körde TTR idag,det går att slanga på 2:an sen växla till 3:an med den original
TLRR skrev:O fan det var ju synd,och jag som var till Rosenhill ett tag på eftremiddagen och käkade lunch med tanke på att se några mullermaskiner.Vet inte hur vädret blir i morrn men sväng förbi här på eftermiddagen så fixar jag fika om du/ni skall ut o åka.
TLRR skrev:HAHA Var ute o körde TTR idag,det går att slanga på 2:an sen växla till 3:an med den original men det krävdes många försök
En Bimota SB8RS (samma motor som i TLR):Bojje skrev:Grabbar, har ni någon video där man hör det omtalade mullret från TL:en?
Öööh, det där "EVO Shift kit", vad är det för något???TLRR skrev:OK,några bilder kommer här.
DaGaz skrev:Jahapp då var det färdigsnickrat
La till ett läge med allehanda små diagnosverktyg som osså. Proppade den i en hemmasnickrad plastlåda och fyllde den med transparent smältlim, kan de va IP66 asså? 8)
Testlägets funktioner (används under justering/installation):
* Generering av referenssignal för att verifiera omdelningsfaktor, (visar 1:1 först och när man släpper knappen visas kalibrerat läge i med samma referens motsvarande ca 100km/h.)
* Digitalt val av kugg fram/bak med indikering via lysdioder
* Indikerar med blinkande lysdiod när sensorn ger pulser
* Visar när signalen in är låst och genererar utsignal
* Test av hayabusademo (animerade mätare) med "dubbelklick"
Funktioner:
* Valbart hayabusamode (animerar mätarna vid tillslag av tändning. både RPM och Hastighet).
* 16-bitars capture med 1us upplösning och sedan kalibrerat med 32 bitars flyttal (=överdrivet exakt) för själva signalkonverteringen. Signal sampling sker med 4 positioners ringbuffer och filtrerar alltid medelvärde över fyra sampels vilket gör hastighetsmätaren mer smoooth...
Konfigurationsläge / inställningar:
* Allt görs i EEPROM och ställs via en tryckknapp. Dvs inga omkopplare etc.
* Inställningar för; Kugg fram, Kugg bak och Hayabusamode on/off.
* Kugg fram: 12-26
* Kugg bak: 35-50
* TLS / TLR dreving ställs hårdkodat i processorn för att slippa fler menyer på själva enheten.
Storlek: 25 x 20 x 55
Jag kommer sätta ihop en byggnadsbeskrivning och lägga upp nånstanns tillsammans med lite kort/film på hur det kopplas in och ser ut IRL. Så fler kan bygga dessa istället för att köpa tramset som finns på marknaden.
Noterat: Fy fasiken vad mätarna visar illa mot verkligeheten 9-12% på både RPM & hastighet (!).. Trodde att RPM var skulle vara hyffsat ok.
J-Bone: Ja det är din som är på bilden.. ska bara fota lite för installation och dubbeltesta den på min hoj innan jag skickar den.
Macke skrev:Så vad den gör är alltså att visa rätt hastighet på mätaren även om man drevar om hojen. Och får mätarna att slå i botten, och sen tillbaka, vi påslag av tändningen?
Var så mycket info så jag fattade inte...
DaGaz skrev:Aaa vesst vettu!
Sorry.. tyvärr en vana att göra allt till överdrift
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |