TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
XR blev klar i går... :lol :rolleyes:


Näää, Tillern är inte klar, men nu har jag fått mitt garage, så nu ska jag förhoppningsvis får den klar, om 3 veckor... :D
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Grattis till tlom nomineringen J-bling (nu är det bekräftat..du är bliiiing^^ hehe) Hoppas du vinner!! :fyllisar
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
HAHA :yoparty Var ute o körde TTR idag,det går att slanga på 2:an sen växla till 3:an :rofl med den original :Bugar


Hörru, du ska ju va hemma och svara när man ringer :7peta
Tänkte komma förbi idag när jag ändå va ute på 257:an å körde, tänkte hjälpa dig att komma igång med IRC så du kan va me å tjöta lite... :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
O fan det var ju synd,och jag som var till Rosenhill ett tag på eftremiddagen och käkade lunch med tanke på att se några mullermaskiner.Vet inte hur vädret blir i morrn men sväng förbi här på eftermiddagen så fixar jag fika om du/ni skall ut o åka.


Kan nog mycket väl bli så om vädret tillåter! :tummenupp

Nån mer som ska åka? :7peta
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
TLRR skrev:
HAHA :yoparty Var ute o körde TTR idag,det går att slanga på 2:an sen växla till 3:an :rofl med den original :Bugar men det krävdes många försök :rodnar


Najs!!! :tummenupp

Jag är kass på det där med at växla på slangen. :(
Varje gång jag gör det så håller jag på att slå över när den nya växeln kommit it. :(
Får väll träna mkt mer helt engkelt - efter semestern... :lol
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Okej då får vi se om ni alla har rätt sänkte gaffelkronan med 7 mm ikväll.Så i morron får jag reda på svaret hoppas ni har rätt att den blir mysigare i kurvorna.Ha det tills dess :tummenupp :banana
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Fulmek färdigt.. Y-box..

Jahapp då var det färdigsnickrat

La till ett läge med allehanda små diagnosverktyg som osså. Proppade den i en hemmasnickrad plastlåda och fyllde den med transparent smältlim, kan de va IP66 asså? 8)

Testlägets funktioner (används under justering/installation):
* Generering av referenssignal för att verifiera omdelningsfaktor, (visar 1:1 först och när man släpper knappen visas kalibrerat läge i med samma referens motsvarande ca 100km/h.)
* Digitalt val av kugg fram/bak med indikering via lysdioder
* Indikerar med blinkande lysdiod när sensorn ger pulser
* Visar när signalen in är låst och genererar utsignal
* Test av hayabusademo (animerade mätare) med "dubbelklick"

Funktioner:
* Valbart hayabusamode (animerar mätarna vid tillslag av tändning. både RPM och Hastighet).
* 16-bitars capture med 1us upplösning och sedan kalibrerat med 32 bitars flyttal (=överdrivet exakt) för själva signalkonverteringen. Signal sampling sker med 4 positioners ringbuffer och filtrerar alltid medelvärde över fyra sampels vilket gör hastighetsmätaren mer smoooth...

Konfigurationsläge / inställningar:
* Allt görs i EEPROM och ställs via en tryckknapp. Dvs inga omkopplare etc.
* Inställningar för; Kugg fram, Kugg bak och Hayabusamode on/off.
* Kugg fram: 12-26
* Kugg bak: 35-50

* TLS / TLR dreving ställs hårdkodat i processorn för att slippa fler menyer på själva enheten.

Storlek: 25 x 20 x 55

Jag kommer sätta ihop en byggnadsbeskrivning och lägga upp nånstanns tillsammans med lite kort/film på hur det kopplas in och ser ut IRL. Så fler kan bygga dessa istället för att köpa tramset som finns på marknaden.

Noterat: Fy fasiken vad mätarna visar illa mot verkligeheten 9-12% på både RPM & hastighet (!).. Trodde att RPM var skulle vara hyffsat ok. :va :3freak

J-Bone: Ja det är din som är på bilden.. ska bara fota lite för installation och dubbeltesta den på min hoj innan jag skickar den. :tummenupp
 

Bifogat

  • YBOX01.jpg
    YBOX01.jpg
    29.5 KB · Visningar: 80
  • YBOX02.jpg
    YBOX02.jpg
    28.6 KB · Visningar: 62
Last edited:

lille rille

HJÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!
Gick med
8 Feb 2004
Ort
SJÖBO
Hoj
HAR BÖRJAT SÖKA EFTER NY TILLER
var ute å åkte idag o stöte på en grym tls :yoparty
den var orange och det stod sushi på tanken
han fick mig att köra fel så pollarn börjadee blinka åköra om :rolleyes:
ljudet från en twin får en att göra konstiga saker :tungan
mmmmuuuuuuuuuuullllllllllleeeeeeerrrrrrrrr :yoparty
Någon som känner sig skyldig??? :7peta
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
DaGaz skrev:
Jahapp då var det färdigsnickrat

La till ett läge med allehanda små diagnosverktyg som osså. Proppade den i en hemmasnickrad plastlåda och fyllde den med transparent smältlim, kan de va IP66 asså? 8)

Testlägets funktioner (används under justering/installation):
* Generering av referenssignal för att verifiera omdelningsfaktor, (visar 1:1 först och när man släpper knappen visas kalibrerat läge i med samma referens motsvarande ca 100km/h.)
* Digitalt val av kugg fram/bak med indikering via lysdioder
* Indikerar med blinkande lysdiod när sensorn ger pulser
* Visar när signalen in är låst och genererar utsignal
* Test av hayabusademo (animerade mätare) med "dubbelklick"

Funktioner:
* Valbart hayabusamode (animerar mätarna vid tillslag av tändning. både RPM och Hastighet).
* 16-bitars capture med 1us upplösning och sedan kalibrerat med 32 bitars flyttal (=överdrivet exakt) för själva signalkonverteringen. Signal sampling sker med 4 positioners ringbuffer och filtrerar alltid medelvärde över fyra sampels vilket gör hastighetsmätaren mer smoooth...

Konfigurationsläge / inställningar:
* Allt görs i EEPROM och ställs via en tryckknapp. Dvs inga omkopplare etc.
* Inställningar för; Kugg fram, Kugg bak och Hayabusamode on/off.
* Kugg fram: 12-26
* Kugg bak: 35-50

* TLS / TLR dreving ställs hårdkodat i processorn för att slippa fler menyer på själva enheten.

Storlek: 25 x 20 x 55

Jag kommer sätta ihop en byggnadsbeskrivning och lägga upp nånstanns tillsammans med lite kort/film på hur det kopplas in och ser ut IRL. Så fler kan bygga dessa istället för att köpa tramset som finns på marknaden.

Noterat: Fy fasiken vad mätarna visar illa mot verkligeheten 9-12% på både RPM & hastighet (!).. Trodde att RPM var skulle vara hyffsat ok. :va :3freak

J-Bone: Ja det är din som är på bilden.. ska bara fota lite för installation och dubbeltesta den på min hoj innan jag skickar den. :tummenupp

Så vad den gör är alltså att visa rätt hastighet på mätaren även om man drevar om hojen. Och får mätarna att slå i botten, och sen tillbaka, vi påslag av tändningen? :va
Var så mycket info så jag fattade inte... :tungan
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Macke skrev:
Så vad den gör är alltså att visa rätt hastighet på mätaren även om man drevar om hojen. Och får mätarna att slå i botten, och sen tillbaka, vi påslag av tändningen? :va
Var så mycket info så jag fattade inte... :tungan

Aaa vesst vettu! :fatta!

Sorry.. tyvärr en vana att göra allt till överdrift :lol
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
Ny hoj

Jaha, då har man gått med i TL-maffian, delvis. Köpte TRX85R:s hoj i går. Första intrycken är att TL:en är gungig och har dålig väghållning och har dåligt drag över 200. Detta jämfört med min Daytona -98:a som jag också har kvar. Dock är det bättre drag från låga varv och mycket mulligt ljud. Lättare att åka på bakslangen är den också, tror att det delvis beror på att den säckar ihop bak vid gaspåslag med tyngdpunktsförskjutning som följd. Ska styva upp fjädringen och ev. sänka något fram/höja bak. Vi får se.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top