RW skrev:Hur gjorde du? Lossade gaffelbenen och höjde dem 7,10 eller ? mm?? Mätt var? Förspände fjädrarna, antal varv (från orginalsättning)??![]()
KaZ skrev:hehe, han släppte väl ur lite luft ur framdäcket och pumpa i lite mer i bak!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
tlmartin skrev:Efter sänkning fram så blev jagöverraskad den blev mycket lugnare i kurvorna.Så ni hadde rätt igen tack för det.
![]()
hocke skrev:Hur gjorde du ? Jag upplever min lite nervös i kurvorna vore gött att råda bot på det.
RW skrev:Hur gjorde du? Lossade gaffelbenen och höjde dem 7,10 eller ? mm?? Mätt var? Förspände fjädrarna, antal varv (från orginalsättning)??![]()
tlmartin skrev:Jag lossade dom 4 skruvarna som håller gaffelbenet och lirkade upp gaffelbenet vid kronan(givetvis båda benen)(så man inte får något påhopp).Det här va inte så knepigt tog ca 20 min men det var det värt det blev en väsentlig skillnad i kurvorna.Jag mätte höjden på gaffelben/kronan sedan lirkade jag upp gaffelbenet och mätte igen.Ha det,tills dess![]()
Hoppas att det funkar på en röd ocksåtlmartin skrev:Jag lossade dom 4 skruvarna som håller gaffelbenet och lirkade upp gaffelbenet vid kronan(givetvis båda benen)(så man inte får något påhopp).Det här va inte så knepigt tog ca 20 min men det var det värt det blev en väsentlig skillnad i kurvorna.Jag mätte höjden på gaffelben/kronan sedan lirkade jag upp gaffelbenet och mätte igen.Ha det,tills dess![]()
obruT skrev:hur många mm blev det???
Hmmmm jag ska provatlmartin skrev:Jag sänkte kronan med 7 mm och jag tycker att det blev storskillnad
jag ska lägga på nytt däck bak på onsdag, undrar om man ska slå till på ett 180obruT skrev:ni som skriver hur mycke ni sänkt..
Skriv åxå om ni har ett 180 lr 190 däck på hojjen
hocke skrev:Hur gjorde du ? Jag upplever min lite nervös i kurvorna vore gött att råda bot på det.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |