RW skrev:Hur gjorde du? Lossade gaffelbenen och höjde dem 7,10 eller ? mm?? Mätt var? Förspände fjädrarna, antal varv (från orginalsättning)??
KaZ skrev:hehe, han släppte väl ur lite luft ur framdäcket och pumpa i lite mer i bak!
tlmartin skrev:Efter sänkning fram så blev jag överraskad den blev mycket lugnare i kurvorna.Så ni hadde rätt igen tack för det.
hocke skrev:Hur gjorde du ? Jag upplever min lite nervös i kurvorna vore gött att råda bot på det.
RW skrev:Hur gjorde du? Lossade gaffelbenen och höjde dem 7,10 eller ? mm?? Mätt var? Förspände fjädrarna, antal varv (från orginalsättning)??
tlmartin skrev:Jag lossade dom 4 skruvarna som håller gaffelbenet och lirkade upp gaffelbenet vid kronan(givetvis båda benen)(så man inte får något påhopp).Det här va inte så knepigt tog ca 20 min men det var det värt det blev en väsentlig skillnad i kurvorna.Jag mätte höjden på gaffelben/kronan sedan lirkade jag upp gaffelbenet och mätte igen.Ha det,tills dess
Hoppas att det funkar på en röd också men som sagt hur mycket sänkte du?tlmartin skrev:Jag lossade dom 4 skruvarna som håller gaffelbenet och lirkade upp gaffelbenet vid kronan(givetvis båda benen)(så man inte får något påhopp).Det här va inte så knepigt tog ca 20 min men det var det värt det blev en väsentlig skillnad i kurvorna.Jag mätte höjden på gaffelben/kronan sedan lirkade jag upp gaffelbenet och mätte igen.Ha det,tills dess
obruT skrev:hur många mm blev det???
Hmmmm jag ska provatlmartin skrev:Jag sänkte kronan med 7 mm och jag tycker att det blev stor skillnad
jag ska lägga på nytt däck bak på onsdag, undrar om man ska slå till på ett 180 är det stor skillnad??obruT skrev:ni som skriver hur mycke ni sänkt..
Skriv åxå om ni har ett 180 lr 190 däck på hojjen
hocke skrev:Hur gjorde du ? Jag upplever min lite nervös i kurvorna vore gött att råda bot på det.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|