J-Bone
Ny medlem
KaZ skrev:hmmm, man kanske ska slå till på en liten tiller iaf då...
så har man en gathoj klar mena jag!
*funderar*
/KaZ
Klart grabben ska ha en tiller!
KaZ skrev:hmmm, man kanske ska slå till på en liten tiller iaf då...
så har man en gathoj klar mena jag!
*funderar*
/KaZ
Röd är snabbast skrev:Någon som är sugen på att sälja sin TLR kanske?
obruT skrev:jag vet hur man gör......
ta en gammal skruvmejsel och en hammare
men f*n vad ful muttrarna blir (bara så du vet)
Macke skrev:Va inte det här hiskeligt billigt?QUOTE] Det står en blåvit för 45 000:- i Malmö.
Macke skrev:
Macke skrev:
Macke skrev:
*Garvar*Macke skrev:... ..och slutligen. Bra fotat Hans!!!! ...
Pratade just med en mc-mec och han sa att de brukade använda en dorn och hammare. Dålig konstruktion :kockoobruT skrev:jag vet hur man gör......
Jag brukar hissa i övre gaffelkronan men det förutsätter ju lite utrustning. Annars är det domkraft under motorn som gäller men du ställer ju hojen på ett depåstöd eller i värsta fall på sidostödet.RW skrev:... hur fassen får man hojen att stå med gaffeln i luften?? kloss och domkraft under motorn?? känns riskabelt.
Blir depåstödet i s f. Kan ju säkra upp med rep i taket till styrena så hinner man åtminstånde kasta sej under om den skulle glida eller nåt.Robban_C skrev:Jag brukar hissa i övre gaffelkronan men det förutsätter ju lite utrustning. Annars är det domkraft under motorn som gäller men du ställer ju hojen på ett depåstöd eller i värsta fall på sidostödet.
RW skrev:Pratade just med en mc-mec och han sa att de brukade använda en dorn och hammare. Dålig konstruktion :kocko
Jag upplever hojen som understyrd, nån som upplever TLS:er annorlunda? Tänkte höja upp gafflarna för att motverka understyrningen men hur fassen får man hojen att stå med gaffeln i luften?? kloss och domkraft under motorn?? känns riskabelt.
Justerade igår med dorn och det funkade. Såg faktiskt inte ut som att jag åsamkade nån större skada. Hann däremot inte att testköra vilket ska göras ikväll om vädret tillåter. Den blev betydligt fastare, mer än vad jag trott. Ser ju inte ut som att några mm ska göra nån skillnad men det gjorde det.Ricken skrev:Annars ä det ju rätt så smidigt å plocka ut dämparen och göra det löst.
Lite längre tid o fippel men dämparen håller isg snygg.....
J-Bone skrev:Ni bör kunna pruta en del på den... lycka till! (killen verkar inte ha mycket koll dock...)
jag tycker den här ser ut att vara ett bättre köp dock, riktig dämpare och allt! -> http://www2.blocket.se/view/2591294.htm?l=0&c=1&city=0
Röd är snabbast skrev:Åkte inte till (han var MC försäljare )
Vart en tlr 99 i uppsala för 64.000 i stället, 1700mil kolfiberburkar....
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |