TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Röd är snabbast

Mackantls97
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki TL1000S(uperdeluxe)
J-Bone skrev:
:Bugar


när ska han presentera sig här då? :7peta



:fyllisar

Han är ju ute å fräser nu! :tungan Men han dyker nog upp! Själv får jag sitta inne pga att jag är en sopa på bakhjul, packboxläkage :4skrika lämnade in benen men har inte fått tillbaka dom än....verkar som om min hojj måste läcka någonstans hela tiden i år.... :va
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
någon av er som har koll på byte av kylarvätska på en S (R kanske är samma ?) Jag har flyttat termostaten nu på min 97:a och den fungerar som den ska, problemet jag får är att jag inte får ner någon vätska i kylaren lr in i systemet. Jag har fyllt på så att det är över max i behållaren men den suger inte åt sig något, vad gör jag för fel ? :va
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Den avgassystemlösningen bullrar nog mer än det går.
Den måste gå ganska illa på låg och mellanvarv,ej avstämt eller cross over rör på den. :tomten

Nä... lär ju gå som skit utan crossover.
 

Dr E

lifesaver
Gick med
5 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
FZ1
Förklara

Chiefen skrev:
eBay suger balle! Ett råd: handla inte därifrån, bara en massa jävla bluffmakare!!! :mad: :huvet :fatta! :död :brinnerup
Har själv handlat en del därifrån & aldrig blivit blåst. Tvärt om kommit undan billigt & bra. :confused:
 

KrilleTL

Klart grabben ska ha en TL
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Skåne
Hoj
TL1000R
En kompis till mig som handlar jävligt mycket på Ebay fick vänta i ca 6 mån på en grej han köpt
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
KrilleTL skrev:
Vilket slip-on kan ni rekomendera?
Äre slip on eller bolt on du ska ha!?? Jag rekomenderar ett helsystem, det är dyrt som fän men ack så nice!
Själv hade jag ju helst köpt ett Akrapovic men eftersom jag inte känner nån som äger en bank (typ som tl lasse o J-bling^^) så köpte jag ett Yoshimura. M4 har ju lite blingfaktor oxå men jag tycker att Yoshin är snyggare (loggan på burkarna^^) Highmount är min favorit.
Nu är ju smaken som baken o alla lär ju inte hålla med mig. Det finns garanterat någon annan här som har koll på vad som skiljer i effekt om det nu är hästar du är ute efter. Ljudmässigt så finns det lite olika länkar varav en av dem är http://www.jiffypark.com/tl/tl.htm där kan du lyssna lite på de olika ljuden (det är ju ganska viktigt hur burkarna låter för vissa, för mig ialla fall). :yoparty

Lycka till i valet o kvalet :fyllisar
 

kallesj

Sgt D Rulez
Gick med
9 May 2003
Ort
Skövde
Hoj
Bimota SB8-R
Robban_C skrev:
Så Jag skickar upp en bild på min hoj...........samma motor som Ni andra med fetare spjällhus (59 mm) och annat sprut/tändning/system, skall nog ge ett par pony´s till.

Kul att se att Ni är så många..........keep up the good work

PS. Min polare vill ha en TLR nu, någon som har en till salgs, med rätt pris? :tomten
 

Bifogat

  • kalle_racing_sb8r.jpg
    kalle_racing_sb8r.jpg
    41.1 KB · Visningar: 91

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
hocke skrev:
någon av er som har koll på byte av kylarvätska på en S (R kanske är samma ?) Jag har flyttat termostaten nu på min 97:a och den fungerar som den ska, problemet jag får är att jag inte får ner någon vätska i kylaren lr in i systemet. Jag har fyllt på så att det är över max i behållaren men den suger inte åt sig något, vad gör jag för fel ? :va
Vaddå flyttat termostaten? Fattar inte. :va

Hursomhelst så ska systemet fyllas i kylarens lock, expansionskärlet ska vara typ halvvägs. Expansionskärlet har till uppgift att kompensera för att kylarvätskan expanderar med värme.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
kallesj skrev:
Så Jag skickar upp en bild på min hoj...........samma motor som Ni andra med fetare spjällhus (59 mm) och annat sprut/tändning/system, skall nog ge ett par pony´s till.

Kul att se att Ni är så många..........keep up the good work

PS. Min polare vill ha en TLR nu, någon som har en till salgs, med rätt pris? :tomten

kallesj?
Var det inte nån Kalle Sjnånting (Sjöberg?) inblandad i det som skulle bli/blev(?) nån svensk Bimotaklubb? Var det du?

Är du också flitig läsare i den mejllista för Bimmar som Niclas startade?

Jaja, jag vet att det är OT. Och? :hihi
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
Var ute en sväng igår och kollade hur hojen blivit efter fjäderjusteringen och det blev ordentlig skillnad, betydligt bättre uppförande i kurvorna :D
Nu behöver jag titta på varför hojen slutar accelerera vid 200. Nån idé?? Har kolfiberslipon på och vet inte om sprutet blivit ommappat. Ska man börja där? :confused:
 

kallesj

Sgt D Rulez
Gick med
9 May 2003
Ort
Skövde
Hoj
Bimota SB8-R
Robban_C skrev:
kallesj?
Var det inte nån Kalle Sjnånting (Sjöberg?) inblandad i det som skulle bli/blev(?) nån svensk Bimotaklubb? Var det du?

Är du också flitig läsare i den mejllista för Bimmar som Niclas startade?

Jaja, jag vet att det är OT. Och? :hihi

Jo det är jag allt.....
Du har PM

/Kalle
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top