TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Va kul jag ska stå i garaget i några veckor nu när alla andra är ute och åker :huvet :huvet :huvet

Sånt här kan man hålla på med på vintern istället ju!!!!!!!! :mad:

Driveshaft_bearing.jpg

Driveshaft_bearing_loose_parts.jpg

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
WestW skrev:
Va kul jag ska stå i garaget i några veckor nu när alla andra är ute och åker :huvet :huvet :huvet

ähh.. det där fixar du ju på en kafferast! :p

nä, fan va trist... kan ju trösta dig lite kanske att det regnar så här åks det inget heller :(

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
WestW skrev:

Driveshaft_bearing.jpg

Driveshaft_bearing_loose_parts.jpg

uj uj uj det ser inget roligt ut har axeln klarat sig eller inte.Får man ut lagret utan att riva isär motorn hoppas att det löser sig snabbt och enkelt.Ha det tills dess :banana :tummenupp

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
WestW:
Jag har inte koll på om lagret demonteras utåt men det ser du enkelt själv (svårt på bilderna).
Om det går att demontera utåt så är det en bit av en kaka att åtgärda.
Svetsa fast en eller två skruv i lagret och ryck ut lagret med glidhammare. Montera nya lagret (se till att belasta båda lagerringarna vid montering) och kör som fan.

I värsta fall letar du rätt på ett släp och kommer hit.
Peanuts!

Vänta!
Förresten måste du kolla i verkstadshandboken så det inte ligger en ring som håller lagret på plats axiellt.
Jag kan försöka kolla imorrn i boken om du är osäker.

Edit: Tittade igen på bilderna. Ser nästan ut som om lagret sitter innanför och alltså demonteras inåt. :-((

-[stiXen]-

hellre 1 liter i tanken än 10 på backen
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
Svart TLS -97
HJÄLP!!!!!!!!!!fel på hojen.....

Alltså.....nu blir jag snart helt keff i huve.....min TLS laddar inte som den ska....den drar ur batteriet........när jag mäter över batteriet på tomgång så ger den 13.6 volt men när jag gasar upp den till angivna 5000 rpm så ger den bara 12.9 volt...?????och då ska den ge mellan 13.3 och 14.3 volt.......och nu listar jag alla prylar som jag provat och mätt.....

*har kollat batteriet hos en batterihandlare som belastade den åt mej och han gav :tummenupp

*har ohm-mätt upp lindningarna i generatorn och dom var alla på 0.7 ohm (ska vara mellan 0.1-1.0 ohm)

*har mätt att generatorn ger ordentligt med kräm (växelspänning) , har mätt upp alla lindningar och dom ger alla 85 volt (ska vara minst 70 volt)

*har kollat anslutningar så att det inte är några brott eller skit på kablarna...

*har kollat med en annan beg likriktare/laddregulator men fick samma fel med den.......kan det vara så jävligt att den jag skickade efter också var defekt...

Är det nån som har någe tips på vad det är för fel....PLS messa eller skicka ett mail......

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
-[stiXen]- skrev:
Alltså.....nu blir jag snart helt keff i huve.....min TLS laddar inte som den ska....den drar ur batteriet........när jag mäter över batteriet på tomgång så ger den 13.6 volt men när jag gasar upp den till angivna 5000 rpm så ger den bara 12.9 volt...?????och då ska den ge mellan 13.3 och 14.3 volt.......och nu listar jag alla prylar som jag provat och mätt.....

*har kollat batteriet hos en batterihandlare som belastade den åt mej och han gav :tummenupp

*har ohm-mätt upp lindningarna i generatorn och dom var alla på 0.7 ohm (ska vara mellan 0.1-1.0 ohm)

*har mätt att generatorn ger ordentligt med kräm (växelspänning) , har mätt upp alla lindningar och dom ger alla 85 volt (ska vara minst 70 volt)

*har kollat anslutningar så att det inte är några brott eller skit på kablarna...

*har kollat med en annan beg likriktare/laddregulator men fick samma fel med den.......kan det vara så jävligt att den jag skickade efter också var defekt...

Är det nån som har någe tips på vad det är för fel....PLS messa eller skicka ett mail......

Men hur många ampere laddar den då har du mätt upp det kanske ide att kolla.Ha det tills dess :tummenupp :banana

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Robban_C skrev:
WestW:
Jag har inte koll på om lagret demonteras utåt men det ser du enkelt själv (svårt på bilderna).
Om det går att demontera utåt så är det en bit av en kaka att åtgärda.
Svetsa fast en eller två skruv i lagret och ryck ut lagret med glidhammare. Montera nya lagret (se till att belasta båda lagerringarna vid montering) och kör som fan.

I värsta fall letar du rätt på ett släp och kommer hit.
Peanuts!

Vänta!
Förresten måste du kolla i verkstadshandboken så det inte ligger en ring som håller lagret på plats axiellt.
Jag kan försöka kolla imorrn i boken om du är osäker.

Edit: Tittade igen på bilderna. Ser nästan ut som om lagret sitter innanför och alltså demonteras inåt. :-((

Stort tack för erbjudande :Bugar
Otroligt snällt när folk ställer upp på det viset.

Tyvärr som du såg ska lagret innåt. Skruva i sär en motor borde inte vara så svårt. Värre att få ihop grejer. Ska se om man får hjälp av en kompis att kolla igenom lådan och vid ihop motering.

Delarna
transmission_fiche.gif

Insidan. Lagret verkar sitta med 3st skruvar (bilden är från en TLR)
left%20case%20sprocketbrg.JPG

Här finns det mer bilder
http://imageevent.com/tlsdoug/2002tl100r/assembling;jsessionid=s2rmtaoc52.rabbit_s

http://imageevent.com/tlsdoug/2002tl100r/thirdgear;jsessionid=s2rmtaoc52.rabbit_s

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
WestW skrev:
Hur mkt spännde du åt?
Övriga justeringar då?
Vad väger du?
Jag väger 90kg. Fram syns endast en "ring/spår" och bak syns ca 2,5-3 gängor under ringen. Ska fortsätta med dämpningen nu men tror inte att man hittar så mycket där. Den funkar hyfsat med ca 3/4 dels varv mer åtspänt än orginalsättning.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
pa tal om det har med att lyfta hojen. jag brukar plocka bort tanken och haka fast 2 st spannband ı ramen dar tanken sıtter funkar klockrent men jag har ju som sagt aldrıg plockat ur knotan.

cp javla tangentbord sıtter pa alanya och surfar pa sporthoj saklart =)

:fyllisar och :tuttar

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
Honda VTR1000F 2003
Vibrationer i handtagen

Är det någon som har något bra tips hur man blir av med vibrationerna i handtagen på Tillern?

Förra året köpte jag skumgummi handtag, men tycker inte det funkar så bra.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Mogge70 skrev:
Är det någon som har något bra tips hur man blir av med vibrationerna i handtagen på Tillern?

Förra året köpte jag skumgummi handtag, men tycker inte det funkar så bra.

När man kör aktivt märks det inte... så tipset blir att sluta köra motorväg :p

Vibrationerna är ju ganska lågfrekventa så jag tycker inte att det är jobbigt... testade en radfyra med högfrekventa vibbar och det var riktigt jobbigt.

Men jag har funderat faktiskt på att testa gelhandtag..de är nog bättre än originalen men såna tjocka skumgummihandtag är ju det oskönaste som finns, ta bort dem.

Är det din hoj som jag såg till salu på blocket för ett tag sen? :7peta

Häng med ut och snurra lite med oss vetja, åka imorron kanske? :)

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
Honda VTR1000F 2003
J-Bone skrev:
När man kör aktivt märks det inte... så tipset blir att sluta köra motorväg :p

Vibrationerna är ju ganska lågfrekventa så jag tycker inte att det är jobbigt... testade en radfyra med högfrekventa vibbar och det var riktigt jobbigt.

Men jag har funderat faktiskt på att testa gelhandtag..de är nog bättre än originalen men såna tjocka skumgummihandtag är ju det oskönaste som finns, ta bort dem.

Är det din hoj som jag såg till salu på blocket för ett tag sen? :7peta

Häng med ut och snurra lite med oss vetja, åka imorron kanske? :)

Jo det är min hoj du sett, funderade på att byta till något lättare.
Jag har ju längden emot mig, jag är bara 1,66. Så det blir en mycket extrem sittställning för mig. Det är väl därför jag känner av vibbarna mer än andra.
Vad kostar gelhandtag?
Vart finns dem?
I morgon packar jag inför Lelle-träffen. Men jag hänger gärna med en annan dag.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Mogge70 skrev:
Jo det är min hoj du sett, funderade på att byta till något lättare.
Jag har ju längden emot mig, jag är bara 1,66. Så det blir en mycket extrem sittställning för mig. Det är väl därför jag känner av vibbarna mer än andra.
Vad kostar gelhandtag?
Vart finns dem?
I morgon packar jag inför Lelle-träffen. Men jag hänger gärna med en annan dag.

Åkej...

jag kan kolla upp det där med gelgrips... kanske beställa ihop om fler är intresserade?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
WestW skrev:
Gelgrips. Ska ni ha centralstöd och handtagsvärmare på en gång?

Vibrationer känner man inte av om man håller stumt fullt överallt :tungan

hähä, nu ska vi inte vara såna...

CalSportbike har Progrip gelgrips för $10 om nån är intresserad.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM