TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Psychobiker skrev:
Det skulle vara lysande om Robban_C kunde knåpa ihop sidan, som verkar ha lite koll. Jag kan bara skriva rå html, och kan inte göra några snyggare grejer precis.

tl1000.se är för övrigt ledig, se tl1000 klubb tråden.


/Pajje
Jag skulle kunna knåpa ihop en sida men bollen ligger just nu hos hocke, dvs det beror på vilken miljö vi kan få liv i.

Frågan gäller dels webbservermiljö, ska jag hacka så är det .net som gäller.

Dels gäller det databas. I min värld finns tre alternativ:
Microsoft Access. Bättre funktionalitet än ni tror och duglig till allt som inte har stora mängder samtidiga användare.
MySQL. Halvknölig men bra prestanda.
Microsoft SQL Server. Professionell db med höga prestanda och det mesta man kan tänka sig. Ej freeware och kostar rätt feta slantar. Men sånt kan jag och hocke lösa (fråga inte hur:) ) om han har rätt operativ. Kräver ett serveroperativ för driftning och det har jag inte tillgång till såvitt jag vet.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nu är det nog med reklam för "The Evil Empire" i den här tråden va? ;)
Hur går det med gruppköpet Chiefo?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
klarade mitt B-kort i dag..Äntligen:=) kan man åka och pula med hojsaker när man vill.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Då får man Gratulera då... :tummenupp

Fast det är rätt hårt att bara ha A-kort...

/Pajje
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Psychobiker skrev:
Då får man Gratulera då... :tummenupp

Fast det är rätt hårt att bara ha A-kort...

/Pajje

Jo det är sant,är egentligen inte intresserad av bilar! det var därför jag började med A-kortet:=) blev övertalad av min sambo att ta B också..i utbyte skulle hon bjuda på en utlandsemester....Vi får se hur det blir med den saken :rolleyes:
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
win xp pro är operativsystemet. Forum som detta finns ju gratis på nätet gäller bara att installera det på rätt sätt och skaffa sig en web adress. jag kan fixa www.tl1000.u-a.se gratis


Robban_C skrev:
Jag skulle kunna knåpa ihop en sida men bollen ligger just nu hos hocke, dvs det beror på vilken miljö vi kan få liv i.

Frågan gäller dels webbservermiljö, ska jag hacka så är det .net som gäller.

Dels gäller det databas. I min värld finns tre alternativ:
Microsoft Access. Bättre funktionalitet än ni tror och duglig till allt som inte har stora mängder samtidiga användare.
MySQL. Halvknölig men bra prestanda.
Microsoft SQL Server. Professionell db med höga prestanda och det mesta man kan tänka sig. Ej freeware och kostar rätt feta slantar. Men sånt kan jag och hocke lösa (fråga inte hur:) ) om han har rätt operativ. Kräver ett serveroperativ för driftning och det har jag inte tillgång till såvitt jag vet.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
SENSEI skrev:
Tjo alla glada...
Nu ska någon få gå ut och mäta lite...

Jag behöver mått på schimsbricka för att schimsa upp bakdämparen.
Dvs inner och ytterdiameter på lämplig bricka.

Jag ska nämligen måttbeställa med varierande tjocklek....

så tacksam för lite hjälp då va...
Uppp kom igen nu.. Nån kan väll ge mig måtten...
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Snart e allt här, detta kom igår :fyllisar
 

Bifogat

  • gilles.jpg
    gilles.jpg
    79.9 KB · Visningar: 58
  • lower.jpg
    lower.jpg
    61.7 KB · Visningar: 52

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
J-Bone, inte min avsikt att "marknadsföra" MS. Jag tycker egentligen också lite illa också om delar av MS. Men i just detta avseende så har dom vissa finesser. Typ att deras utvecklingsmiljöer ger hög produktivitet etc.
Man kan ju misstänka att det finns en anledning till att php (freeware till trots) används endast ytterst sparsamt i större, professionella sammanhang. :)

hocke:
Med xp pro kan vi utesluta SQL Server som db eftersom det kräver ett serveroperativ men det finns som sagt andra databaser.

Om just jag ska hacka så utgår php. Att börja hacka php känns ungefär som att hiva ut alla verktyg och maskiner ur garaget och börja skruva knarr med enbart trubbiga skruvmejslar (utan möjlighet att slipa dom) och glappa skiftnycklar. Ja, du vet, inga fasta nycklar, muttermaskiner, hyslor, lednycklar, stationära maskiner, domkrafter etc. (nån av oss har skämt bort sig genom att samla på sig ett och annat :))

Men nån annan kanske är sugen på att php:a?

Edit: Vad använder du php till? Var just in på Svealands kött men där var idel statiska sidor.
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robban_C skrev:
J-Bone, inte min avsikt att "marknadsföra" MS. Jag tycker egentligen också lite illa också om delar av MS. Men i just detta avseende så har dom vissa finesser. Typ att deras utvecklingsmiljöer ger hög produktivitet etc.
Man kan ju misstänka att det finns en anledning till att php (freeware till trots) används endast ytterst sparsamt i större, professionella sammanhang. :)

hocke:
Med xp pro kan vi utesluta SQL Server som db eftersom det kräver ett serveroperativ men det finns som sagt andra databaser.

Om just jag ska hacka så utgår php. Att börja hacka php känns ungefär som att hiva ut alla verktyg och maskiner ur garaget och börja skruva knarr med enbart trubbiga skruvmejslar (utan möjlighet att slipa dom) och glappa skiftnycklar. Ja, du vet, inga fasta nycklar, muttermaskiner, hyslor, lednycklar, stationära maskiner, domkrafter etc. (nån av oss har skämt bort sig genom att samla på sig ett och annat :))

Men nån annan kanske är sugen på att php:a?

Edit: Vad använder du php till? Var just in på Svealands kött men där var idel statiska sidor.

Fan att jag inte orkar/har tid att rodda detta men annars har jag färdig miljö att börja köra i ( FreeBSD, MySQL och PHP då...) :) :huvet

Kan fixa NT miljö också men då kostar det litegrann istället....
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top