Mogge70 skrev:
Är det någon som har kört båda hojarna?
Jag funderar på att byta upp till en SV 1000 S -05 och undrar om det är stor skillnad och isåfall vad?
SV vs TLR... De är alttså det vi snackar om.
Jag har kört ca 400 mil på sv1000s av 2003 års modell.
Mitt första intryck av den var att man satt högt. Då kom jag från en gsxr1100 -95. Ställningen vande man sig ganska snabbt vid..så det gick bra.
Upptäckte att den var mycket törstigare än min gml gixxer. Men jmf med tlren så ligger de rätt lika.
Motormässigt så finns det klipp.. men inget jmf med tlr. SV hade då iaf 120 hkr. Dock ska sägas att den var helt original.. Och min tlr var hade ju slipon samt pc2 och luftburksmoddad. Men i jmf så var SVn tråkigare i motorkaraktären. Tlr:en känns rappare.. och jag tror den är det med...
Chassimässigt. SVn kändes lättare... men den är mycket fladdrigare i styret. Sitter ju en gml traditionell framgaffel på den och den känns mycket sämre, klenare och fladdrigare... Den hade också som Tlr en tendens att driva ut ur det tänkte spåret i en kurva....
En annan sak var att på TLR kunde jag lätt köra 50 mil rakt av och ändå kunna ha fortsatt 50 till.. 10 mil på SVn och jag hade träsmak i hela röven...
Mitt personliga tycke så skulle jag inte välja en sv framför en tlr...
Svn kan mer jmf med TLs De är mer likartade.. dvs mindre race.. än vad en tlr är.
Svarar gärna på frågor...
// SENSEI