TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TLRR skrev:
... Förslag mottages.
Det borde vara en ihålig profil hela vägen så att säga. Dvs om man ska få styrsel utan att matchvikten skenar. Tyvärr innebär detta en hel del extrajobb. :(

Kan man tänka sig en yttre och en inre plan plåt av 2 mm alu och sen sammanbinder man dessa med typ 2x10 mm alu? Då blir fästet 14 mm tjockt.
Inre och yttre ska ju då ha samma planform som de 6 mm bitar du planerar nu.
Dessutom ska ju skruvhålen vara försedda med genomgående rör så att man kan dra fast bultarna ordentligt.

Gick det där att förstå? :)
Jag förstår i alla fall att det blir en hel del jobb. Men det kan du gott ha. :D
 

TLRR

Guest
Robban_C skrev:
Det borde vara en ihålig profil hela vägen så att säga. Dvs om man ska få styrsel utan att matchvikten skenar. Tyvärr innebär detta en hel del extrajobb. :(

Kan man tänka sig en yttre och en inre plan plåt av 2 mm alu och sen sammanbinder man dessa med typ 2x10 mm alu? Då blir fästet 14 mm tjockt.
Inre och yttre ska ju då ha samma planform som de 6 mm bitar du planerar nu.
Dessutom ska ju skruvhålen vara försedda med genomgående rör så att man kan dra fast bultarna ordentligt.

Gick det där att förstå? :)
Jag förstår i alla fall att det blir en hel del jobb. Men det kan du gott ha. :D

Jag förstår vad du menar. :) Det är en väldigt bra lösning men svår att få till,Ok det skall jag gott ha :va
Skall överväga med "J" Vi får prova om det blir bättre än de tunna han har nu.

Kaske Ricken har något bra förslag med hans känningar. :)
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
TLRR skrev:
Tyckte jag hade ett orange kuvert blinkandes i går kväll,men har inte fått något meddelande.
Någon härifrån som försökt skicka ?

Eller så har ögonen gått i kors. :3freak

Allas PM-boxar blinkade,blev väl nåt fel.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Rearsetsen är 100% RosMoto ripoff´s, om det inte är äkta vara förstås men det framgår ju inte isåfall.

Kolla de svarta justerbara, så ser mina ut exakt!
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
J-Bone skrev:
Rearsetsen är 100% RosMoto ripoff´s, om det inte är äkta vara förstås men det framgår ju inte isåfall.

Kolla de svarta justerbara, så ser mina ut exakt!
oavsett ripoff så är dom j----gt läckra :tummenupp
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Tjena!

Jag ville bara kolla om någon här har koll på om Suzuki har "universal" bultmönster för bromsskivorna fram?!

Är sugen på att byta skivorna fram till några lite "snyggare" & bättre.
Och då hade det varit lättare/billigare om man kunde köpa sivor och ok från tex en GSXR1000R 03 från hojskrot istället för att beställa dyra ISR/Brembo etc... Vet att t.ex. GSXR750R oken från 99 som ska passa rakt över. Med lite stålomspunnet också ska väl harven stanna ännu lite bättre.

Tacksam om någon har koll på om detta är möjligt!
 

Bifogat

  • Broms.jpg
    Broms.jpg
    140.1 KB · Visningar: 56
Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Nån som vet vad ett par clip on till en TL kostar om man skulle köpa dem i Sverige? Jag har ett par på G för typ 70 dollar ink frakt. Jag vet att det är billigare än i Sverige men frågan är HUR mycket!?
 

TLRR

Guest
RacerX skrev:
Tjena!

Jag ville bara kolla om någon här har koll på om Suzuki har "universal" bultmönster för bromsskivorna fram?!

Är sugen på att byta skivorna fram till några lite "snyggare" & bättre.
Och då hade det varit lättare/billigare om man kunde köpa sivor och ok från tex en GSXR1000R 03 från hojskrot istället för att beställa dyra ISR/Brembo etc... Vet att t.ex. GSXR750R oken från 99 som ska passa rakt över. Med lite stålomspunnet också ska väl harven stanna ännu lite bättre.

Tacksam om någon har koll på om detta är möjligt!

Oken passar,om det är 6-kolvs vi pratar om bör du byta huvudbromscylinder från samma maskin.
Skivorna passar inte från GSXR 03 då de har en mindre diameter än 320 mm.
Skivorna skall ha Suzukis 5 bultsmönster och ha 0 mm offset,
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Chiefen skrev:
Meh, så kan du ju inte skriva! Nu blev jag ju nyfiken, vad var det du har köpt?? Är det något man borde bli avundsjuk på?? :tomten


Närå: :D

Bara customISERAT nytt dekalset:=) Jävla fräscht bir det.

Brorsan var hos lackeraren och hämtade ramen jag väntat på i ca 6 veckor (typ) problemet var bara att det hade blivit en rinning på svingen :mad: varpå lackeraren undrade om jag kunde stå ut med det eller om han skulle lacka om den....Kul val man har när kompromissa på lack inte är ett alternativ....Så det är bara att vänta med montering i några veckor till då... :huvet :huvet Ångrar bittert mitt val av yrkesman.

Förbannade jävla sopmänniskor som inte kan utföra sina jobb på ett för kunden tillfredställande sätt.Brinna i helvetet ska dom göra :fatta!
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Damdidam..sitter o väntar på att min auktion på eGay ska avslutas och att jag ska vinna!... Har iofs garderat mig med esnipe ifall nån skulle få för sig att jäklas! Sen får man väl vänta i hundra år precis som på allt annat man köper där! :kocko
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Chiefen skrev:
Damdidam..sitter o väntar på att min auktion på eGay ska avslutas och att jag ska vinna!... Har iofs garderat mig med esnipe ifall nån skulle få för sig att jäklas! Sen får man väl vänta i hundra år precis som på allt annat man köper där! :kocko

Detta ploppade ner i min mailbox nån vecka efter vunnen auktion och betalning skett omedelbart vid auktionsstoppet.Jag är så jääääävla trött på säljare/hantverkare :huvet Saker på e-bay funkar inte ibland,även de enklaste moment kan snabbt strula till sig.

SAxAT:

"hithere
youpurchased some tl 1000 r heel plates from me
i havent recieved pay,ment but then i got a postal order for the money drom another guy!
im wondering if this is your heel plates as i have ony sold one set
very confusing!!
is it you?"
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
twinner skrev:
Detta ploppade ner i min mailbox nån vecka efter vunnen auktion och betalning skett omedelbart vid auktionsstoppet.Jag är så jääääävla trött på säljare/hantverkare :huvet Saker på e-bay funkar inte ibland,även de enklaste moment kan snabbt strula till sig.

SAxAT:

"hithere
youpurchased some tl 1000 r heel plates from me
i havent recieved pay,ment but then i got a postal order for the money drom another guy!
im wondering if this is your heel plates as i have ony sold one set
very confusing!!
is it you?"

Hahah, japp eGay kan vara ett jävla skitställe ibland.
Jag bjöd på ett par clip ons som såldes separat, gissa hur många jag vann!? :huvet Jo, EN av två...höll på att få frisläpp. Skickade iväg ett mail till säljaren och frågade om det var ok om vi sket i dealen och erbjöd mig att betala säljavgiften. Han gick med på att jag fick pynta 10$ för att slippa köpet. Fan, behöva betala 20 dollar plus 28 dollar i frakt för EN clipon. Urk, nä jag får posta att jag vill köpa ett komplett par på TLP istället!
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Chiefen skrev:
Hahah, japp eGay kan vara ett jävla skitställe ibland.
Jag bjöd på ett par clip ons som såldes separat, gissa hur många jag vann!? :huvet Jo, EN av två...höll på att få frisläpp. Skickade iväg ett mail till säljaren och frågade om det var ok om vi sket i dealen och erbjöd mig att betala säljavgiften. Han gick med på att jag fick pynta 10$ för att slippa köpet. Fan, behöva betala 20 dollar plus 28 dollar i frakt för EN clipon. Urk, nä jag får posta att jag vill köpa ett komplett par på TLP istället!

Haha :D
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
TLRR skrev:
Oken passar,om det är 6-kolvs vi pratar om bör du byta huvudbromscylinder från samma maskin.
Skivorna passar inte från GSXR 03 då de har en mindre diameter än 320 mm.
Skivorna skall ha Suzukis 5 bultsmönster och ha 0 mm offset,
Du är en klippa! :tummenupp

Men, menar du att oken från en GSXR1000R 03 "bör" passa, men inte skivorna? :confused: Eller är det oken från en 750 -98 du menar?

Om skivorna är mindre har inte oken en annan layout också!? Annars är det suveränt... :)
 

Bifogat

  • GSXR1000R.jpg
    GSXR1000R.jpg
    81.1 KB · Visningar: 50
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top