TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Tja! Jag satte på mina aviacomposits backspeglar (gruppköpet från KarlsRacingteknik) men det fanns inga distanser, brickor etc... Så med de prylar som följde med skulle de aldrig suttigt kvar!! Var det bara mina som var "fel"?! Jag fick mecka en hel del för att få det att funnka? Blev förvissa nice, men känns som att när man betalar så pass mkt pengar för ngt ska det passa... Så var det bara jag som fick fel?
*lite pissed*

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
RacerX skrev:
Tja! Jag satte på mina aviacomposits backspeglar (gruppköpet från KarlsRacingteknik) men det fanns inga distanser, brickor etc... Så med de prylar som följde med skulle de aldrig suttigt kvar!! Var det bara mina som var "fel"?! Jag fick mecka en hel del för att få det att funnka? Blev förvissa nice, men känns som att när man betalar så pass mkt pengar för ngt ska det passa... Så var det bara jag som fick fel?
*lite pissed*

Tjenare! Jag ska skicka ett meddelande till KRK och se om det är tänkt att man ska behöva krångla själv för att få dem att passa. Återkommer med svar så fort jag får besked.
Har själv inte fått mina för jag väntar på bultarna.

Angående bultarna så är de beställda och betalade. Fick besked från Karl igår att han hoppas att de är skickade redan, annars så går de iväg på leverans i början av nästa vecka. Detta borde innebära att vi har bultarna i Sverige om en vecka, kanske två.
Sorry att ni (vi) har fått vänta men allt blev fördröjt av att vissa av bultarna var tvungna att tillverkas för att passa vår order. För att inte glömma att det blev några mail turer innan vi fick iordning på ordern. Detta ber jag så mycket om ursäkt för. Det var inte lätt att sammanställa denna ordern men förhoppningsvis så borde allt annat vara klart och nu väntar vi bara på att prylarna ska dimpa ned!
Ni som är berörda får gärna höra av er om ni har några funderingar kring köpet.

Med vänliga hälsninar

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Hur blev det, köptes det nya busstningar till framgaffeln och i så fall var?
Kollade just nu, 730:- för alla 4st till båda gaffelbenen.
Orginal eller pirat :va

Vad kör ni för olja i gaffeln? Nån som laborerat med olika viskositet?

Bifogat

• Gaffel.jpg
    Gaffel.jpg
    56.7 KB · Visningar: 55
Last edited:

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Hoppas kunna va med iaf en gång, jobbar 6 dagar i veckan 16 timmar om dan i dagsläget :näsblod Är reportage om oss i upplands Nyheter denna vecka så köp den o läs om vad vi pysslar med :)

WestW skrev:
Härligt.
Se till att masa dig ut på Rörken i sommar också så du får användning av allt bling du köper till moppen. Måste ju få se pärlan också

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
twinner skrev:
Ja Precis!! Det är motivering nog för att du kostnadsfritt skall ge mig ditt system!

Men ärligt Jocke,blev din västra slippis varm långt efter den högra..dvs det som händer min.Jag har sett och inte förvånats över hur jävla dåligt flöde det måste vara på orginalet..grym restriktor.

Japp, den högra blir varm snabbare, det märker du om det är lite kondens i rören att det ångar som fan ur den högra och den vänstra märks knappt. Med originalgrejerna då natürlich...

tJAcKa hELRör! :crash

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
J-Bone skrev:
Japp, den högra blir varm snabbare, det märker du om det är lite kondens i rören att det ångar som fan ur den högra och den vänstra märks knappt. Med originalgrejerna då natürlich...

Hur många då jag har haft flera stycken men dom tar ju bara slutt :fyllisar :fyllisar

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Stoooopiiiie

207.jpg

BiNi

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Ktm 300 EXC 2012
hocke skrev:
Igår skulle BiNi lämna in sin S på service men hade lite strul med jorden så jag fixade det o körde dit den, han köpte den i vintras o har inte kört en meter med den ännu så jag snodde första wheelisarna på den från honom :banana

Hocke den bjuder jag på det vet du :tummenupp

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
r
J-Bone skrev:

Nu måste jag ju nästan gå ut och kolla hur mina M4 är. Har for mig att det inte känndes some 50/50. Men, den är kanske bara det att det tar längre tid att värma upp vänstersidan. :va

Håller med Jocke, fixa helror!! :yoparty

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Psychobiker skrev:
det är inte så svårt att dra av dom... :rodnar

/Pajje

Nä det märkte jag :huvet

Fick köra in till MC-huset snabbt som bara den och fixa nya delar.
Men kommer inte förrens nästa vecka eller nästa igen. :huvet

Ska köpa mig en ordentlig momentnyckel... KLART VÄRT PENGARNA!!

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
TLRR skrev:
Gjorde ett vetenskapligt test av flödet i kollektorerna igår när jag var o meka.. :D
Eftersom mina ligger i en kartong,lösa.
gjorde som så´att jag tejpade fast en plastpåse lagom stor på slutrören till kollektorn M4 och blåste i högra röret (likt en sån mackapär man blåser i för att kolla lungvolymen på sjukan) pluggade så ingen luft läckte ut,sen lika på vänster sida.Höll sen på att svimma men det vart lika mycket luft i påsarna. :yoparty

Samma metod med originalkollektorn,fast då skiljde det lite i mängt där strypningen satt.Så nu är det bevisat med svimmningsanfall och svarta läppar :tungan (vad gör man inte för tl-tråden) att det finns en liten strypning i flödet. :fyllisar
Den övningen och dom :brinnerup läpparna skulle man ju nästan betalat för att se :hihi :hihi :tummenupp

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Holy Rider skrev:
Mina Pilot Race H2/M2 funkar kanonbra för gata även vid +8grader :tummenupp
Har mycket svårt att tro på det... Kan ju visserligen bero på sättet du kör på.
Pilot race kräver värme för att inte vara hala.... Kan lova att det är många som håller med om det...
Power funkar i princip kalla.. och funkar på bana..
Dessutom så wheelad med tlr med power i blött väglag..
Race sladdar hejdlöst i det läget...
Race funkar på bana efter mycket värmning..,
power på gata och bana... även utan värmning,,,,

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
aaaargj :huvet :huvet :huvet :huvet

skulle byta oljan skruvade ur pluggen och lät den stå och droppa ett tag..
Nu återfinns inte pluggen :huvet :huvet :huvet :huvet

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Twosaint skrev:
aaaargj :huvet :huvet :huvet :huvet

skulle byta oljan skruvade ur pluggen och lät den stå och droppa ett tag..
Nu återfinns inte pluggen :huvet :huvet :huvet :huvet
Pluggen ligger väl i tråget du tappade ur oljan i?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Robban_C skrev:
Pluggen ligger väl i tråget du tappade ur oljan i?

nej pluggen var i min hand, jag ryckte undan den och torkade av all olja.
Sen gjorde jag ett litet knyte av papper som jag hittade under hojen efter att ha vänt upp och ner på hela jävla garaget. Så jag fick ju min premiärtur :yoparty ända tills jag stannade första gången.
Bägge packboxarna väck i framgaffeln bara att börja om :(

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Någon som vet hur hårt denna ska dras?
SJälva yttre bulten ska dras med 10nm enligt verkstadshandboken.
Men kan inte hitta va den andre ska dras med.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
TLRR skrev:
Den bulten du pekar på, 23 NM och stark Loctite i rena oljefria gängor.
Står det inte i din verkstadshandbok ? Har du den för 250 :- eller den dyra för 600:- I min,den dyra versionen står det klart o tydligt. Konstigt.

10 NM på yttre bulten,JA. Sen måste du räkna in felmarginalen momentnyckeln har.Då blir det 11 NM :D

Kollar på den jag ladda ner från nätet. Har inte köpt nån än. Men de kommer väl de med. Är loctite ett måste?

Såg din tråd på TLPlanet, nu måste du ju bli klar med projektet snart!!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar