TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

XJ600N

20 maj...
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000S, Yamaha WR250F
Robban_C skrev:
Ang strypning:
Så här är det på TLR (kan med stor säkerhet skilja på TLS): Kolla ner i insuget (riv av tanken och locket till luftburken), om de förzinkade trattarna är typ 30-40 mm (ynksmå) invändigt är den strypt, är trattarna full size, dvs ca 50-55 mm så är den ostrypt. Därtill gäller klippning av brun kabel till databoxen för att få rätt tändkurva.
Men detta är TLR, säkert annorlunda på TLS?

ok, ska väl försöka ta reda på om den är strypt eller om den bara är det på pappret först. sen blir det väl till å ta reda på hur man blir av med strypsnaran...
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Vad tror ni kan man lyfta hojen i övre gaffelkrona om man ska ta ner gaffeln ?

Stod och funderade om jag skulle plocka bort kåpställningen och lyfta där ?

Sen upptäckte jag när jag tog bort bukkåpan en svart slang som mynnade bakom oljepåfyllingen hade tryckt ut en del glykol på bukkåpan vad kan detta bero på ? är något fel eller ?
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
XJ600N skrev:
ok, ska väl försöka ta reda på om den är strypt eller om den bara är det på pappret först. sen blir det väl till å ta reda på hur man blir av med strypsnaran...

Det är samma på TL:en, Jag kan hjälpa dig att fixa till det där, har du tid söndag kväll, då är jag hemma.

Pajje
 

XJ600N

20 maj...
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000S, Yamaha WR250F
Psychobiker skrev:
Det är samma på TL:en, Jag kan hjälpa dig att fixa till det där, har du tid söndag kväll, då är jag hemma.

Pajje

Det vore kanon med lite hjälp, vreten är ju bara ett stenkast (eller två) från mina föräldrar där jag har hojen.
Men jag ska nog höra med förra ägaren som haft den sen den var ny om han har koll på om den är strypt fortfarande.
Vore ju lite onödigt att skruva sig svettig i om den ändå inte är strypt. Hör av mig när jag vet mer :tummenupp
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Anton_Ljunghusen skrev:
Ingen som har nån schysst bild på en röd tlr? Grymt läcker :)

Visst har vi det!!! :banana
Snygga´ste färgen helt klart :tungan

liten_copy1.jpg
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Twosaint:
Hållfasthetsmässigt kan du definitivt lyfta i övre kronan. Hellre där än i skruvarna till kåpställningen eftersom dessa är betydligt svagare. Iofs håller dom också utan vidare men i alla fall. Det är inte tyngden som knäcker M6:eek:rna till kåpstaget, det är ryck och bryt som ställer till det.
Dock har jag ett svagt minne av att lyftstroppen då kolliderar med kåpglaset (på TLR) om man lyfter i kronan men jag kan ha blandat ihop med nån annan hoj.

Ditt glykolläck är väl överströmingen till expansionskärlet antar jag?
Det beror antingen på att puffran har kokat nån gång eller att den inte har varit ordentligt urluftad i kylsystemet, detta kan ge kokning (men jag tror att urluftningen sköter sig automatiskt på TL). Det kan givetvis också bero på att du har haft för hög nivå i expansionskärlet (men det har du väl inte?).
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Robban_C skrev:
Twosaint:
Ditt glykolläck är väl överströmingen till expansionskärlet antar jag?
Det beror antingen på att puffran har kokat nån gång eller att den inte har varit ordentligt urluftad i kylsystemet, detta kan ge kokning (men jag tror att urluftningen sköter sig automatiskt på TL). Det kan givetvis också bero på att du har haft för hög nivå i expansionskärlet (men det har du väl inte?).

Det var snarare låg nivå, jag tog ut henne på lite grönbete och hon fick ligga på balanspunkten 3-4 lyktstolpar efter E4:an. Det var nog det som knäckte p-boxarna oxå... Jag kan köra på tofflan och gör oftast mjuka nedtagningar.
temperaturen gick aldrig över 88grader och sjönk fort till 83-85 varje gång jag slog av på tempot.

Kan detta ha gjort att det kom luft i systemet ?
 
Last edited:

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
Twosaint skrev:
Det var snarare låg nivå, jag tog ut henne på lite grönbete och hon fick ligga på balanspunkten 3-4 lyktstolpar efter E4:an. Det var nog det som knäckte p-boxarna oxå... Jag kan köra på tofflan och gör oftast mjuka nedtagningar.
temperaturen gick aldrig över 88grader och sjönk fort till 83-85 varje gång jag slog av på tempot.

Kan detta ha gjort att det kom luft i systemet ?
Är inte det en ganska normal temp då??..eller va den annorlunda förut?
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Den är väl lite kvinnlig den röda färgen :näsblod
Dessutom vet ju alla ett det är den svarta färgen som är den snabbaste så ju mer svart desto snabbare hoj!!
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
XJ600N skrev:
Det vore kanon med lite hjälp, vreten är ju bara ett stenkast (eller två) från mina föräldrar där jag har hojen.
Men jag ska nog höra med förra ägaren som haft den sen den var ny om han har koll på om den är strypt fortfarande.
Vore ju lite onödigt att skruva sig svettig i om den ändå inte är strypt. Hör av mig när jag vet mer :tummenupp

Att kolla om kabeln är klippt är bara att lyfta på sadeln, (sitter i nedre, inre hörnet på den mindre av de 2 kontakterna, brunsvart), insugsportarna är ca 20 min jobb, men enklast är ju att kolla med förra ägaren, hör av dig när du vet. Är du bara sugen på att se en TL-motorn i tusen bitar så är du också välkommen.

/Pajje
 

XJ600N

20 maj...
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000S, Yamaha WR250F
Psychobiker skrev:
Att kolla om kabeln är klippt är bara att lyfta på sadeln, (sitter i nedre, inre hörnet på den mindre av de 2 kontakterna, brunsvart), insugsportarna är ca 20 min jobb, men enklast är ju att kolla med förra ägaren, hör av dig när du vet. Är du bara sugen på att se en TL-motorn i tusen bitar så är du också välkommen.

/Pajje

Jag fick tag i killen idag och den var ostrypt, dom hade tydligen tatt bort den direkt på firman där han köpte den.

Ja det vore ju skoj och kika på pusslet :) , kanske kan komma förbi nån dag i helgen om du är hemma då
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top