TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Lansen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Suzuki TLR
Styrkrona...

WestW skrev:
Jag borrade orginal och köpte risers för en 5 hundring på den lokala mc butiken. Vill man bygga tillbaka till orginal är det bara att ta bort riserna och sätta ett klistermärke över. :) En orginal övre styrkrona till en TLS/TLR är rätt billig också. Kika på Ebay


Tack för tipset!

Mvh
Lansen
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Fick lite fina saker på posten idag!
Tack El Chiefo Grande och KRK :pannkyss

Nya lätta kåpskruvar!

Skruv1-liten.jpg
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
Fick lite fina saker på posten idag!
Tack El Chiefo Grande och KRK :pannkyss

Nya lätta kåpskruvar!

Gött att grejorna har börjat trilla ner hos er. Mina prylar har oxå kommit men jag har fän inte råd att hämta ut dem förräns nästa vecka :huvet
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Hur har ni som moddat undertailen löst problemet med 18cm-emellan-blinkersen grejjen. Känns som om jag aldrig kommer lösa det :(
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sharpedge skrev:
Dina råd är mkt bra och jag tycker det är skitkul att du finns här :tummenupp:

Appropå tomgången så löste det sig. Det var att tomgångsvajern gängats ur som J-bone sa :banana

Fint att det ordnade sig! :tummenupp
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
tlmartin skrev:
:tummenupp Nu är pärlan nybesiktigad och fin nu återstår det bara att sätta tillbaks mullerburkarna.Fan den lät ju inget alls i morse när jag drog till jobbet jag har ju bara kört 30 mil med muller men man vänjer sig fort med det pheta mullret :yoparty
Ylllar ifrån dig :)
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
twinner skrev:
Instämmer ang Robban. :tummenupp

Jag uppdäckte att min skruv också åkt ur,,,Nu är iaf allt injusterat och den går som en klocka.
Dock så lyser FI hela tiden..eller rättare sagt den skiftar mellan temp och FI.Jag har kollat vad det ska betyda enligt handboken så ska man bara köra den till verkstad.Vad är det för fel?

NÅN SOM VET?

För att förtydliga westw.
om du inte löst det ännu.
I cutsen bak hittar du en kontakt med "gummilock". Öppnar du det locket så finns det 4 st honor. Två av dem har kabel till sig.. Kortslut dem med en litet trådbit.. då ska du få fram felkoder.. Är det inget fel så står det -COO.
Här kan du även ställa in tps:en.. - (minuset) framför COO ska stå på mitten... När du ökar gasen ska det kliva upp ett snäpp.. om du drar gasen bakåt.. så kan du få ett _COO ( det sista är inte säkert att du får fram)
Lycka till

MVH Ezzo
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Vee-twn skrev:
Fick lite fina saker på posten idag!
Tack El Chiefo Grande och KRK :pannkyss

Nya lätta kåpskruvar!

]


Vad kostar de och hur beställer man... :D
(har tappat de flesta av mina...)

:hej
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
sharpedge skrev:
Hur har ni som moddat undertailen löst problemet med 18cm-emellan-blinkersen grejjen. Känns som om jag aldrig kommer lösa det :(


är inte skylten 18 centimeter bred??

I vilket fall som så loeser jag det genom att ha orginal pryttlar vid besiktningen och byta till något annat senare, vad vet jag inte riktigt men jag vill ha något som fungerar i alla fall.
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
PutteLiten skrev:
Vad kostar de och hur beställer man... :D
(har tappat de flesta av mina...)

:hej
Vi gjorde ett litet gruppköp för någon månad sedan. Chiefen var ansvarig roddare och sammarbetade med KRK Karls Racingteknik. Jag betalade totalt 376 kr inlk frakt för kåpskruvar + skruvar till kåpglaset.

Edit: Putte har helt rätt. Skylten är 18 cm :tummenupp
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
TLRR skrev:
Eftersom ventilspelet minskar vart efter ventiler "bankas" in i säterna,så bör man lägga sig i mitten på IN ventilerna och maxvärde på EX ventilerna då dessa går varmare,så man inte bränner dom.Så skulle jag gjort efter det jag vet,men det kanske finns bättre alternativ som de riktiga "guru" meckarna har och vill lära ut. :)

Tackar... sitter och söker info paralellt men om det är någon fler som har åsikter ang. ventilspel och vilka chims jag ska välja så vore jag tacksam.

Postar in frågan här också:

ZpiX skrev:
Har äntligen börjat serva TL'en nu och har precis kommit hem efter att ha mätt ventilspelet och demonterat kammarna med följande resultat:


Främre cylinder:
IN 1: 0,10 (0,10-0,20) "265"
IN 2: 0,10 (0,10-0,20) "262"
EX 1: 0,15 (0,20-0,30) "298"
EX 2: 0,15 (0,20-0,30) "298"

Bakre cylinder:
IN 1: 0,10 (0,10-0,20) "265"
IN 2: 0,10 (0,10-0,20) "262"
EX 1: 0,15 (0,20-0,30) "292"
EX 2: 0,15 (0,20-0,30) "295"

- Första talet anger det bladmått som jag fick in.
- Inom parantes tolleransen enl. servicemanual.
- Inom " " vad chimset var märkt med.

Fråga 1:
Bör jag byta på insugen då dom ligger på lägsta värdet?

Fråga 2:
I så fall, ska man gå upp så man hamnar på 0,15 eller 0,20?

Fråga 3:
Utblåsen ligger ju klart under tolleransnivå så dessa måste bytas, men ska man lägga sig på "mitt i mellan" 0,25, eller gå upp till 0,30?

Fråga 4:
Främre IN2, Bakre EX1 och Bakre EX2 har lite avvikande chims om man jämför märkningen, är detta något ovanligt eller kan det härstamma från tidigare ventiljustering? Något jag bör tänka på eller är det bara att räkna och lägga på ex 5 eller 10 på värdet (ska mäta dom med mikrometer men hade ingen till hands idag)?

Ytterligare en fråga uppstod efter svar från Urban Tiger:

ZpiX skrev:
Men en fundering. Finns chimsen i "alla" storlekar? Eller går dom med steg om 0,005 mm?

För på Bakre EX2 tex så sitter det ett chims på 292 så för att komma till ett ventilspel på 0,25mm så borde jag ju öka till chims 302? Eller får man ta 300 eller 305?

Kanske Rookiefrågor, men frågar man inget får man inget veta...
Länk till tråd
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top