TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Såg en lösning med blinkers nu.. men tyvärr var bilderna inte de skarpaste :3freak Men man får ett humm iaf
 

Bifogat

  • 11111111162780559-13595-1113842727_1.jpg
    11111111162780559-13595-1113842727_1.jpg
    16.6 KB · Visningar: 70
  • 11111111162780559-13595-1113842727_3.jpg
    11111111162780559-13595-1113842727_3.jpg
    17.6 KB · Visningar: 82

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
TwinSucker skrev:
Se till att få ihop den där högen NU så att du kan komma på TwinTräffen :fatta!

Kvar att göra:

Baklampa (beställas)
Blinkers (Beställas)
Miniskylt
Nita kedja
Dekala om lite som blev dåligt
Bygga klart bakram
Passa in bakkåpan
Bygga in elen
Putsa framfälgen
Kolla upp varför FI lyser
Dra åt skruvar
Kolla över allt noga
Provköra
Hämta ut min Elias hjälm och Nya Dianesestället
Kolla efter bra handskar
Joba varje dag 08 00 >17 00
Umgås med familjen
Träna
Skriva inlägg
:hihi

Men snart så...

Angående twinträffen så är jag i göteborg då och kör runt i nya 93'an i 2 veckor!! ingen sneakmodell,Varje dag.
//Jay
 
Last edited:

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
sharpedge skrev:
Såg en lösning med blinkers nu.. men tyvärr var bilderna inte de skarpaste :3freak Men man får ett humm iaf

En lite bild med snyggare placering o blinkers. Så här kommer jag nog göra...

Edit: Bilden ska ju också med.. :huvet
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
twinner skrev:
*snipp* ...och kör runt i nya 93'an i 2 veckor!! ingen sneakmodell,Varje dag.
//Jay

Får man fråga varför? Bara åka runt? Kombin eller?
Sedan glömde du en viktig saksom du har kvar...


KÖRA!!!!! :fatta!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Chiefen, du som funderade över ecu nr va?

32920-02F40 112100-0120 USA (original)
32920-02F41 112100-0123 USA (new, per Suzuki)

32920-02F00 112100-0070 UK & Australia (original)
32920-02F00 112100-0072 UK (original)
32920-02F00 112100-0090 UK (original)
32920-02F01 NZ & Australia (new)


Psychobiker: Fick du blocket svetsat??
Annars har jag ett -97 block som jag KANSKE kan tänka mig att skiljas ifrån.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Ricken skrev:
Chiefen, du som funderade över ecu nr va?

32920-02F40 112100-0120 USA (original)
32920-02F41 112100-0123 USA (new, per Suzuki)

32920-02F00 112100-0070 UK & Australia (original)
32920-02F00 112100-0072 UK (original)
32920-02F00 112100-0090 UK (original)
32920-02F01 NZ & Australia (new)

Ah, nice! Tackar! Har du nån aning om vad en andra generations ECU är? Är det från 98 orna o framåt då måntro????????
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det lär väl vara nåt ånt, dom första på 97-orna byttes ju på garantin för att 97-orna är SÅ JÄ--A STARKA
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Ricken skrev:
Det lär väl vara nåt ånt, dom första på 97-orna byttes ju på garantin för att 97-orna är SÅ JÄ--A STARKA

Mmm....ok, jag får ta o kolla upp siffrorna på min ECU o se vad det kan vara för modell.
Argh...jag har grava abstinens nu! Har inte fått ut hojen än. har varit ledig 2 helger på två månader och det är den enda tid jag har att åka till småland o mecka med hojen.
Nu ska jag iväg o jaga bäver i jämtland en vecka men nästa helg ska jag försöka hinna med att få ihop hojen och hämta hem den till Göteborg *peppar peppar*

Har pulverlackat fälgarna svarta och ska montera dem, satt i bitubon (som var en son of a bitch att montera), ska smecka dit Topgun tailguarden och Gear pos indikatorn.
Sen har vi ju kedjan oxå. Nån som vet vilka verktyg man behöver för att montera dit en x-ring kedja? Måste man köpa sig en sån där mackapär för 400:- för att klämma ihop kedjan eller går det bra med polygrip???
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Fredde83 skrev:
En lite bild med snyggare placering o blinkers. Så här kommer jag nog göra...

Edit: Bilden ska ju också med.. :huvet
Det där ser ju helt ok ut. Det jag vill är att det ska vara godkänt av Bilprovningen vid besiktning. Man får väl skaffa oranga kåpglas isf. Där du hämtade bilden. Stog det vtyp av blinkersglas som användes?

Det dumma är att jag har en annan undertail, så vi får se om den lösningen funkar öht. Tack :tummenupp
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
sharpedge skrev:
Det där ser ju helt ok ut. Det jag vill är att det ska vara godkänt av Bilprovningen vid besiktning. Man får väl skaffa oranga kåpglas isf. Där du hämtade bilden. Stog det vtyp av blinkersglas som användes?

Det dumma är att jag har en annan undertail, så vi får se om den lösningen funkar öht. Tack :tummenupp
du behöver ej ha orange glas...räcker med en gul lampa i dom...sen om dom inte e e-märkta e ju en annan sak...beror hur petiga dom är
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Fredde83 skrev:
En lite bild med snyggare placering o blinkers. Så här kommer jag nog göra...

Edit: Bilden ska ju också med.. :huvet


Så kommer jag oxå att montera min any blinkare. :)

Hoppas de inte är altfor petiga, fanns visst inget "E" på mina bakblinkers... :rolleyes:
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Vee-twn skrev:
Får man fråga varför? Bara åka runt? Kombin eller?
Sedan glömde du en viktig saksom du har kvar...


KÖRA!!!!! :fatta!

Teckande nyss en trafikförsäkring så man kanske kan testa den lite i helgen om vädret tillåter:=) Ska bara blädra igenom V-boken och kolla felmeddelande>> -C 00?

Kombin ja,dom ska ju ha visning och en massa jiipon nere i göteborg under sommaren,så mitt jobb blir att hämta gäster på flygplatsen och köra dom till gothia towers samt hämta upp på restauranger,krogar mm..Allt kan tydligen hända.Så i 2 veckor ska jag köra nya kombin :banana Dom sökte internt så jag sökte och fick (helt ofattbart) jobbet:=)+ en polare på samma avdelning. Hellre jobba i Göteborg i 2 veckor än här hemma,sen väntar 7 härliga veckor semester :hihi
Nu ska jag meka som faaaan...Tjingeling

//Kenny BRACK
 
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
twinner skrev:
... dekala utan att få bubblor...Och det där med att anväda sig av värmepicka är ju bara att glömma för då blir det ännu med bubbeljävlar.Fördelen med att dekala själv är ju att hojen inte blir lik någon annan ...
Lägg diskvatten på ytorna innan du lägger dekalen, då kan du justera och arbeta ut bubblorna. Måste torka minst ett dygn och jag är dessutom tveksam till diskvattnet om man sen ska klarlacka över dekalerna.
Själv brukar jag därför oftast hoppa över diskvattnet men det förutsätter att man arbetar så att man aldrig "stänger in" nån luft under dekalen. Dvs man arbetar från ena änden till den andra eller från mitten och utåt.
Det förutsätter också att dekalen hamnar på rätt ställe från början.

Om du inte vill använda diskvatten:
Dekalerna sitter alltid på en eller annan form av bärfilm, glättat papper eller en sorts häftande plastfilm (gäller dekaler skurna med plotter). Lätta på bärfilmen, kapa bort en snutt i ena änden, håll upp den änden från underlaget vid applicering så kan du låta dekalen glida runt på bärfilmen tills den är på rätt ställe. Tryck då ner den "nakna" änden så har du positioneringen klar. Lyft den del av dekalen som har bärfilm, lätta på bärfilmen intill "nakna" änden (dvs intill det som nu har fäst mot underlaget), "rulla" ut bärfilmen samtidigt som du trycker (med en strumpa eller nåt liknande) ner mer och mer av dekalen. Observera att du nu jobbar från ena änden mot den andra, precis som jag skrev ovan.

Tips om du ändå får bubblor är att ta en nål och punktera bubblan i centrum, arbeta därefter in mot punkan så att luften går ut där. Dock inte så kul om man har femtioelva jä*la småbubblor.

Om du håller på med en hellack måste underliggande färg lufta ur ordentligt innan du lägger dekalerna, annars kommer dekalerna att få småjä*labubblor överallt när tinnret går ur. Inte kul. Been there, done that. :huvet
Lösningen är att punktera varenda bubbla enligt ovan och sen lägga massor av klarlack med slipning emellan. Inte kul.

Värmepistol hjälper som sagt inte. Luften finns ju fortfarande där under dekalen (i bubblan) och expanderar dessutom av värmen. Kanske om man först punkterar bubblan? Då skulle expanderad luft smita ut genom punkan och sen trycker man ner dekalen? Har aldrig provat.

//Robban. Fortfarande rodnad efter creds. :)
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Här kommer en utfyllnad till det Robban sa om dekaler. Tror inte att det skiljer så mycket. Denna informationen fick jag av Fabri-Tech på TLplanet eftersom jag efterfrågade samma info. (ska oxå sätta på nya dekaler och har typ noll koll)
OK så här sa han:

The top layer of the decal is the clear part, which will be removed once the decal is applied to the fairing. When you peel the edge of the clear mask, the decal should come with it, leaving the waxy paper backing behind. The adhesive is on the back side if the colored vinyl parts.

I would use a little bit of windex, or a bit of soapy water (very little soap...a few drops of dish detergent per several ounces of water). Spray the surface lightly, and the back of the decal as well (after removing the waxy paper backing, so you'll be spraying the adhesive side).
Then position the decal where you want it. The fluid used will allow you some time to reposition the decal a couple of times, until you get it where you want it. Use a squegee or something hard an plastic, with a rounded edge so as not to tear up the decal or the mask.
Once all the liquid and any air bubbles are squegee'd out, let it sit for 15 minutes or so, then carefully begin peeling off the clear mask. Don't pull it straight up from the panel, but starting at one corner, pull at a 45 degree angle, straight back over itselt, parallel with the panel. This will reduce the chances of lifting the decal.

As for removal of the old one, use a hair dryer and heat it up. begin at one end of the decal, and keep the heat on it once you get an edge started. To little heat and the decal will get brittle and tear. Also, too much heat and the decal will melt, stratch, then tear. Keep the heat about an inch or 2 ahead of where you are peeling, that wat you'll be peeling a heated area the whole way. Should come right off.
Any adhesive residue should come off with some denatured alcohol, or other general adhesive remover.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Chiefen skrev:
Här kommer en utfyllnad till det Robban sa om dekaler. Tror inte att det skiljer så mycket. Denna informationen fick jag av Fabri-Tech på TLplanet eftersom jag efterfrågade samma info. (ska oxå sätta på nya dekaler och har typ noll koll)
OK så här sa han:.

JO så kan man göra,jag visste fenomenet med såpa innan men orksade helt enkelt inte preja med det:=)
Höll på att passa in kåporna i 3 timmar igår...satan så svårt det var..måste ändå göra om det.Verkar som att kåporna tar i kylarna.
 
Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
twinner skrev:
JO så kan man göra,jag visste fenomenet med såpa innan men orksade helt enkelt inte preja med det:=)
Oki, men tala om hur det gick sen...gärna med bilder (jag har en förkärlek till bilder). Tala gärna om eventuella fel som du gjorde och kan varna för..eller kanske nån specialare du funderade ut som gjorde allt enklare.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top