TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Chiefen skrev:
Oki, men tala om hur det gick sen...gärna med bilder (jag har en förkärlek till bilder). Tala gärna om eventuella fel som du gjorde och kan varna för..eller kanske nån specialare du funderade ut som gjorde allt enklare.


Såg dekalren i solljus idag och kan bara konstatera att jag ska beställa nya så fort jag får lön:=)
Se till att få en bra början med dekalerna,samt att plastfilmen över4 inte är för stor och fastnar innan dekalen (på kurvig yta te.x) blir bara jobbigt att lossa på.ANVÄND SÅPA OCH GUMMISKRAPA så blir det bra! Ska göra det när dom nya kommer.
Har en massa bilder men väntar tills den är helt klar :7peta
Förjävligt snyg blir den iaf:=)
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
twinner skrev:
Såg dekalren i solljus idag och kan bara konstatera att jag ska beställa nya så fort jag får lön:=)
Se till att få en bra början med dekalerna,samt att plastfilmen över4 inte är för stor och fastnar innan dekalen (på kurvig yta te.x) blir bara jobbigt att lossa på.ANVÄND SÅPA OCH GUMMISKRAPA så blir det bra! Ska göra det när dom nya kommer.
Har en massa bilder men väntar tills den är helt klar :7peta
Förjävligt snyg blir den iaf:=)
Ja det kan vara förjävligt att trilskas med plastfilm jag vet bara att när jag satte solfilm för första gången då kom det en hel del :mad: :gnissla :4skrika ur min mun.
Fråga min pm.brev blinkar men inget medelande nån som vet om det är nåt fel på gång?
Imorron blir det TL MULLER :banana :banana
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Ojojoj jag vill ha mina reservdelar nu! Börjar snart gråta.. :3freak
En vecka av fint väder till spillo... :död

Edit: Har gått så långt att jag grävde fram min RC/MC ur garderoben.
En Suzuki RGV500 :)
 
Last edited:

Dyna

"Bling Bling" säger min hoj
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Kolsva
Hoj
Gixxer 1000 -03 full smetad med kolfiber o titan. Ford Sierra Cosworth 4x4 -91 600hk Passat -03 TDI 170hk o 19"
Effect i min TL 1000 R -98

Tjana alla glada...
Ja köpte mig en TL 1000 R i förrgår o ja e glad o n öjd som faen...
men ja e lite fundersam över effecten i min båge...ja fick med ett bromspapper som tydligt sa att min hoj har 122,8 hk på slangen....det som gör mig fundersam är att vad ja vet så är d bara monterat Slip-on burkar från Leo vince....o då stämmer väll inte effect uttaget????....

i allafall så skulle ja vilja fixa till effecten mera o ja undrar va d man skall göra för att så snabbt o smidigt "putsa" effecten....

ni får gärna maila mig angående svar så snabbt som möjligt... :yoparty

Riswall78@hotmail.com
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har en power commader 1 till salu om det finns nån som vill ha. 1500 så bjur jag på frakten...
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
AAAAAAAAAAAAAhhh 10 mil muller tur synd bara att man fick åka själv idag men då får man ju iallafall mullret för sig själv :tummenupp
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
tlmartin skrev:
AAAAAAAAAAAAAhhh 10 mil muller tur synd bara att man fick åka själv idag men då får man ju iallafall mullret för sig själv :tummenupp
Fulåkte en del idag.. bulten gevetvis.. Enda som mullra där var kromslädar....
 

Dyna

"Bling Bling" säger min hoj
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Kolsva
Hoj
Gixxer 1000 -03 full smetad med kolfiber o titan. Ford Sierra Cosworth 4x4 -91 600hk Passat -03 TDI 170hk o 19"
power commander....

Ricken skrev:
Jag har en power commader 1 till salu om det finns nån som vill ha. 1500 så bjur jag på frakten...


va ger den i effect???....vill veta va ja kan åstakomma... :yoparty

hör gärna av er med fler tips o grejer som man kan göra med hojen för att få den att gå bättre.....
 

TLRR

Guest
Dyna skrev:
va ger den i effect???....vill veta va ja kan åstakomma... :yoparty

hör gärna av er med fler tips o grejer som man kan göra med hojen för att få den att gå bättre.....

Beror på vad du menar med bättre ? går den illa så tuna den på bänk och få en optimal förbränning.Är du ute efter mera effekt så finns det flera åtgärder.Beror på vad du är ute efter.

Airboxmod. gör du själv gratis.

Luftfilter K&N ca: 1100 kr ger inget förutom en snabbare respons på gaspådrag ihop med Airboxmodden.

Sissor gear mod. Ger bättre spinnupp effekt, likaså tas den aut.dekomprisionsmekanismen bort,ger ca: 400 g lättare massa=bättre acc.Enkelt att utföra denna mod själv.

Helsystem (avgassystem) ca:8-14 000 kr ger ca 10 hk

Porta toppar ca 5500 kr ger ca 7hk

Kamaxlar ca: 9000 kr ger 7-8 hk

Högkompskolvar ca: 5000 kr ger bättre vrid och ca 5-6 hk med det andra.

Carillo vevstakar CA: 8000 kr bör monteras om övrigt utförs.Ger inget förutom bättre spinnuppeffekt på motorn.

Falicon lättad vev ca:7-8000 kr mindre roterande massa i motor= bättre acc.

Falicon billet kopplingskorg ca:5000 kr ger lättare massa + starkare/tåligare koppling.

Evulotion Race airbox och ducts ca 5000 kr och ger ett par hk extra ihop med det andra.

PcII för ca: 4000 kr för att tuna motorn ger ett par hästar till ihop med övrig utrustnig ovan.

Lätta hojen för bättre effektförhållande. (Kg/Hk) allt från 20 000 kr till ~

Eller stroka motorn och konvertera till 1200 cc för ca 30 000-40 000 kr + det mesta härovan.Ger massor Hk,MegaFetT o VäRst blir du/ni :yoparty
 
Last edited:

Dyna

"Bling Bling" säger min hoj
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Kolsva
Hoj
Gixxer 1000 -03 full smetad med kolfiber o titan. Ford Sierra Cosworth 4x4 -91 600hk Passat -03 TDI 170hk o 19"
TLRR skrev:
Beror på vad du menar med bättre ? går den illa så tuna den på bänk och få en optimal förbränning.Är du ute efter mera effekt så finns det flera åtgärder.Beror på vad du är ute efter.

Airboxmod. gör du själv gratis.

Luftfilter K&N ca: 1100 kr ger inget förutom en snabbare respons på gaspådrag ihop med Airboxmodden.

Sissor gear mod. Ger bättre spinnupp effekt, likaså tas den aut.dekomprisionsmekanismen bort,ger ca: 400 g lättare massa=bättre acc.Enkelt att utföra denna mod själv.

Helsystem (avgassystem) ca:8-14 000 kr ger ca 10 hk

Porta toppar ca 5500 kr ger ca 7hk

Kamaxlar ca: 9000 kr ger 7-8 hk

Högkompskolvar ca: 5000 kr ger bättre vrid och ca 5-6 hk med det andra.

Carillo vevstakar CA: 8000 kr bör monteras om övrigt utförs.Ger inget förutom bättre spinnuppeffekt på motorn.

Falicon lättad vev ca:7-8000 kr mindre roterande massa i motor= bättre acc.

Falicon billet kopplingskorg ca:5000 kr ger lättare massa + starkare/tåligare koppling.

Evulotion Race airbox och ducts ca 5000 kr och ger ett par hk extra ihop med det andra.

PcII för ca: 4000 kr för att tuna motorn ger ett par hästar till ihop med övrig utrustnig ovan.

Lätta hojen för bättre effektförhållande. (Kg/Hk) allt från 20 000 kr till ~

Eller stroka motorn och konvertera till 1200 cc för ca 30 000-40 000 kr + det mesta härovan.Ger massor Hk,MegaFetT o VäRst blir du/ni :yoparty


ok...men vad e enklast o göra ...länkar ? ja vill ju helst köra med hojen i år o inte om 5år när ombyggnationen är fulländad..: :hihi
 

Dyna

"Bling Bling" säger min hoj
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Kolsva
Hoj
Gixxer 1000 -03 full smetad med kolfiber o titan. Ford Sierra Cosworth 4x4 -91 600hk Passat -03 TDI 170hk o 19"
Tl 1000 R

E d nån som bor i närheten av Västerås som vill dela med sig utav sin erfarenhet o kanske visa hur dom har gjort med sin egen hoj....så man får lite referencer o grejer.... :D
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Dyna skrev:
E d nån som bor i närheten av Västerås som vill dela med sig utav sin erfarenhet o kanske visa hur dom har gjort med sin egen hoj....så man får lite referencer o grejer.... :D
Häng med på twin träff 21/5 i upplands väsby så kommer du att få se massor av moddar och förslag :banana
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Dyna skrev:
va ger den i effect???....vill veta va ja kan åstakomma... :yoparty

hör gärna av er med fler tips o grejer som man kan göra med hojen för att få den att gå bättre.....
Det är till en S. Tyvär.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Fan! Känner ingen lust att modda längre:=) Har tröttnat på skiten och hatar allt som har med MC att göra,kan inte provköra skiten för att jag väntar på ny utrustning osv.Måste ha tag på ett baklyse och snygga blinkers tills helgen,helst ett diodljus,men det lär man inte hinna fixa.

Mc-Mätt.
 

NoelSörbom

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Enköping
Hoj
Snart en Tl1000r hoppas jag
Hejsan alla tl åkare...

Är påväg och ska köpa en tl1000r. Är det nåt speciellt man ska se upp med på en sån?? Vanliga fel?? Nån årsmodell som är bättre än nån annan??
Och hur mycket ska man ge??Service intervaller??

/Daniel
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top