TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Nu behöver jag hjälp igen :(

Min tomgång har pajjat på hojen. Tog ut den för första ggn denna säsongen igår och körde 3 mil tills jag stannade. Ska starta den igen och tomgångsläge finns inte längre... Så länge jag släppt gashandtaget så dör motorn (Tomgången funkade när jag startade den igår första ggn). Jag har inte rört tomgångsvajern från det att jag tog ut hojen till det att jag startade den efter den första körningen. Kollar på den nu och den är max skruvad medurs, dvs går inte att skruva mer.

Hjälp! Har vajern till tomgångsinställaren gått av eller är detta ytterligare ett av de kända felen på TLRen?

När jag kör hojen så funkar det som det ska. Det är när jag trycker in kopplingen och släpper gasen motorn dör eller at den står i neutral efter start eller vid rödljus eller liknande stopp.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sharpedge skrev:
Nu behöver jag hjälp igen :(

Min tomgång har pajjat på hojen. Tog ut den för första ggn denna säsongen igår och körde 3 mil tills jag stannade. Ska starta den igen och tomgångsläge finns inte längre... Så länge jag släppt gashandtaget så dör motorn (Tomgången funkade när jag startade den igår första ggn). Jag har inte rört tomgångsvajern från det att jag tog ut hojen till det att jag startade den efter den första körningen. Kollar på den nu och den är max skruvad medurs, dvs går inte att skruva mer.

Hjälp! Har vajern till tomgångsinställaren gått av eller är detta ytterligare ett av de kända felen på TLRen?

När jag kör hojen så funkar det som det ska. Det är när jag trycker in kopplingen och släpper gasen motorn dör eller at den står i neutral efter start eller vid rödljus eller liknande stopp.

Jag hade nåt liknande ifjol, då hade tomgångsvajern gängats ur vid spjällhuset, kolla det.
 

XJ600N

20 maj...
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000S, Yamaha WR250F
Jag kikade i reg beviset för några dagar sedan och såg att den var reggad på 72kw, har pm:at förra ägaren men ännu inte fått nått svar.
Om det nu är så att den är strypt i verkligheten, vart sitter den i sånna fall, elektroniskt? är det nått man kan fixa själv eller är det verkstad somn gäller?.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Nån som vet hur man ska tolka numrena på ECUn?
Vill veta vilken verision min är.
Kollade lite på mappningar till PC2an och där står det något om andra verisions ECU europa model blabla...jag fattar noll.
Vore intressant om nån kunde ge mig en länk eller förklaring på detta! :yoparty :Bugar
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
TLRR skrev:
Gå in på TLplanet under picture och tråden "small black stuff" där ser ni några bilder.O ha översyn med den taskiga Engelskan från mig. :7peta
Är lättast så.tar bara plats här.

Jag hoppas att den där besten är klar till Twinträffen den 21:a Maj...annars får du sätta fart i garaget :fatta!
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
XJ600N skrev:
Jag kikade i reg beviset för några dagar sedan och såg att den var reggad på 72kw, har pm:at förra ägaren men ännu inte fått nått svar.
Om det nu är så att den är strypt i verkligheten, vart sitter den i sånna fall, elektroniskt? är det nått man kan fixa själv eller är det verkstad somn gäller?.
kolla med han RacerX..han hade ju tråd till å med om detta...insuget eller nåt
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Sharpedge:
Gasvajern ska inte alls påverka tomgången, gör den det så är vajern för mycket sträckt. Tomgången ska endast påverkas av justeringen på v sida.
Om justeringen är dragen i botten så är justervajern inte avdragen, då skulle ju justeringen snurra forever.
Alltså: Jag vet inte vad som är fel men du har inte vridit av justervajern och du ska inte justera tomgången genom att justera gasvajern.
Tjuvluft?

Ang strypning:
Så här är det på TLR (kan med stor säkerhet skilja på TLS): Kolla ner i insuget (riv av tanken och locket till luftburken), om de förzinkade trattarna är typ 30-40 mm (ynksmå) invändigt är den strypt, är trattarna full size, dvs ca 50-55 mm så är den ostrypt. Därtill gäller klippning av brun kabel till databoxen för att få rätt tändkurva.
Men detta är TLR, säkert annorlunda på TLS?
 

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
Robban_C skrev:
Ang strypning:
Så här är det på TLR (kan med stor säkerhet skilja på TLS): Kolla ner i insuget (riv av tanken och locket till luftburken), om de förzinkade trattarna är typ 30-40 mm (ynksmå) invändigt är den strypt, är trattarna full size, dvs ca 50-55 mm så är den ostrypt. Därtill gäller klippning av brun kabel till databoxen för att få rätt tändkurva.
Men detta är TLR, säkert annorlunda på TLS?

Det följede med 25kW insugsgummin till min. Dom var inte runda utan hade en läpp. Misstänker att om man skulle kolla ner i dom ovanifrån så ser hålet ut som ett D.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Robban_C skrev:
Sharpedge:
Gasvajern ska inte alls påverka tomgången, gör den det så är vajern för mycket sträckt. Tomgången ska endast påverkas av justeringen på v sida.
Om justeringen är dragen i botten så är justervajern inte avdragen, då skulle ju justeringen snurra forever.
Alltså: Jag vet inte vad som är fel men du har inte vridit av justervajern och du ska inte justera tomgången genom att justera gasvajern.
Tjuvluft?
Jag tror till 100% att ngt hänt med justervajern eftersom hojen inte svarar på den längre. Det har den gjort innan så jag kommer gå på J-bones alternativ att den är urgängad eller liknande vid vajerns slut.

Tack än en gång för engagemanget att hjälpa till :tummenupp till båda J-bone och Robban
 

persson_80

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
CBR1000RR-07
Lacka fälgarna

Vad tror ni om att lacka de vita fälgarna svarta på en Blå/Vit TLR...

Ngn som har synpunkter..??

Mvh Persson

Edit: Ngn som kanske kan photoshoppa lite
 
Last edited:

DaneTL1000R

Jesper Danskeren
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Danmark Århus
Hoj
Aprilia RSV Factory -2004, Honda CM185 -1979, BSA B33 -1954
Hej

Är det okej att justera TPS med inkopplat PC II eller kan det bli fel?

Mvh Jesper
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top