TLRR skrev:2243263Regeln nr 1 är att du skall ha den inställd för din vikt o körsätt, då är den bäst inställd för dig..inställnig justeras bäst på en bumpig väg och när du kör dena sträcka utan att njurar hoppar ut eller att fjädringen bottnar och hjulen har markkontakt hela tiden är den bäst inställd för dig.
Finns hela avhandligar inom detta områden som är skrivna av olika personer men är ju speglingar på vad de tycker är bra.
TLRR skrev:2243293Ja ska ju gå att röra vrida dämparen lite,då fästerna är kulledade för lodrät rörelseinverkan på dämparen.
Kör över några gupp med hojen och lägg handen på så ser du ju om den slutar att skramla
Det är bra att du har något o göra på dagarna Robban, om du bara sitter framför datorn o porrsurfar o dricker öl kan ju folk tro att du är en kuf av nåt slag.Robster skrev:
PutteLiten skrev:2243158Någon som har en ide varför min TL ibland bara tänder på en cylinder på tomgång??
........Jag har haft problemet innan, men det "försvann" av sig själv.
MrDawe skrev:2243201Jag har ett irriterande skramlande på TLRn när jag åker över små gropar i låg fart..Dämparna är rätt hårt inställda. Känner inge glapp fram vid styrlagrena..
Nån annan som det klokar o skramlar för? Kanske nått man vänjer sej vid
Robster skrev:2243862Förutom föregående talares helt korrekta inlägg angående gammal
bensin och tändstift så skulle jag lägga min röst 100% på en TPS justering.
Speciellt eftersom din tomgång är så hög.....jag gissar att den dör om du
försöker sänka den till 1200?
Att den sedan fungerar vid 1800 och över 2400 låter exakt som en
feljusterad TPS......
Jag skruvade TPS på Streetfightern för ett tag sedan och medans jag
justerar den så fick jag exakt dom problemen som du beskriver när
jag råkar komma för långt o hamnar fel...typ i ändlägena.
Justera TPS:en... tar bara 5 minuter om du vet hur man gör ju?
Annars får väl vi träffas en dag o justera den?
Vi bor ju i när-området i alla fall......
PS.... Ricken... en Kuf är jag säkert... öl dricker jag inte så mycket nu efter
min 6 månaders ofrivilliga alkolisering under vintern och på dagarna jobbar jag mest som vanligt folk...
Det är på kvällarna jag blir en kuf o uppfinner o bygger små roliga pryttlar i verkstan!
Ps2... glömde porrsurfning...Öhhhh...jooo.. a va fan man är väl en man.....
Skall inte skramla någonting.......
Förutom saker som kan vara trasiga så har jag upplevt ett "klonk" ljud
ifrån gaffeln vid bromsning innan jag lärde mig korrekt framhjuls montering.
Sittande på hojen... ( För att få rätt på höger o vänster.... )
Korrekt följd vid montering av framhjul.....
1. Spänn spännbultar på vänster sida( som håller hylsan ), 2 st ( 23NM )
2. Spänn hjulaxeln ( 100nm )
3. Gunga sedan gaffeln kraftigt 4-5 gånger
4. Spänn sedan spännbultarna på höger sida, 2st ( 23nm )
Detta gör att allt sitter rakt.....
Lätt att glömma, inte många som vet... men jag har aldrig haft problem
med missljud ifrån gaffeln sedan jag lärde mig detta.
Bara en tanke.......
R
MrDawe skrev:2243303Ska ja prova Annars är det väl bara att försöka dra åt det övre styrlagret då..Det märks ingenting när man kör lr bromsar kraftigt, men jobbigt ljud är det.
Haft hojen i två veckor så är inte så hemma hur allt ska låta o vara än
Tackar för hjälpen
TwinLoveRace skrev:2244592Tjena!
Det där med "klonk-klonk" vid mindre gupp låter väldigt bekant. Hade samma problem med min hoj, efter lite troubleshooting hittade jag orsaken. På halvljusets projektorskål sitter en glaslins fastklämd, metallbiten som glaslinsen sitter fast med har under årens lopp börjat lossna, och linsen kan röra sig ca. 3mm... det i sin tur gör att projektorskålen lossnar lite p.g.a. glaslinsens rörelser... och vips så låter det "klonk-klonk" när man kör över små gupp.
Kanske inte alls är samma problem du har, men det är ju lätt att kolla upp
TLRR skrev:2243237Om jag inte misstar mig har din stått ett bra tag nu ? Låter som du behöver göra rent insprutarna.Prova att ha i lite rensningsmedel på burk som mackarna har.För du har väl tömt tanken på gammal soppa o haft i fräch Bytt tändstift till nya ?.Om inte detta hjälper kolla kablar (Lågspänningssidan på spolarna o högspänningssidan) o övrigt från oxidangrepp eller rent av att den behöver synka spjällen eller tps-en.Finns flera teorier men prova det enklaste först.
Robster skrev:2243862Förutom föregående talares helt korrekta inlägg angående gammal
bensin och tändstift så skulle jag lägga min röst 100% på en TPS justering.
Speciellt eftersom din tomgång är så hög.....jag gissar att den dör om du
försöker sänka den till 1200?
Att den sedan fungerar vid 1800 och över 2400 låter exakt som en
feljusterad TPS......
Jag skruvade TPS på Streetfightern för ett tag sedan och medans jag
justerar den så fick jag exakt dom problemen som du beskriver när
jag råkar komma för långt o hamnar fel...typ i ändlägena.
Justera TPS:en... tar bara 5 minuter om du vet hur man gör ju?
Annars får väl vi träffas en dag o justera den?
Vi bor ju i när-området i alla fall......
R
Svante J skrev:2245359Några funderingar efter 1 månads TLR ägande.
Skall höger ljuddämpare bli betydligt varmare än vänster?
Skall ramen bli så varm att man inte vill ta på den efter en liten lugn sväng på det allmänna vägnätet?
Vilka fälgar passar bak? Min är inte rund
Är ruskigt nöjd med cykeln, skall bara lära mig hantera den. Är inte riktigt samma sak som bumsen.
Jag ska kränga iväg min S- motor i delar, så om ni behöver något hojta till.Robster skrev:2245383Putteliten... kontakta mig så kan vi säkert ordna en sammanträffande!
TPS:en kan jag justera vid vägkanten, så vi kan träffas halvvägs
någonstans!
Tyvärr ingen Yoshibox.....
TLRR skrev:2245394Japp den högra dämparen blir varmare,pga den krokiga väg avgaserna har ut på den högra sidan.Lösning ett nytt grövre rör som sitter på helsystemen.
Ramen blir så varm ? Rätt intällt insprut om du har slipon ?
Hayabusan´s bakfälg och GSX R 750 -99 passar rakt av finns flera modeller men kommer inte på flera.
Svante J skrev:2245532Insprutet är inställt i bänk hos schniders för ett gäng år sedan, sitter yoshi burkar på och powercomander II. Har inte hunnit kopplat in datorn ännu.
Fint då skall jag spana lite på fälgar
Fredde83 skrev:2247001Tycker också ramen blir varm som bara den.
Robster skrev:2245383Putteliten... kontakta mig så kan vi säkert ordna en sammanträffande!
TPS:en kan jag justera vid vägkanten, så vi kan träffas halvvägs
någonstans!
Tyvärr ingen Yoshibox.....
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |