Jag hade samma strul nästan när jag tog ur min ur vinterdvalan. Tände bara på en cylinder mellan 1000-5000 varv sen sa det bara pang så gick allt igång... efter en timmas körning (med detta strulet hela vägen oavsett växel, kändes som man körde en moppe) med nytankning samt 98-oktan och en avstängning samt start så funkade den bra igen. Men nu har felet uppstått för mig igen... ska kolla om jag behöver byta tändstift eller hälla i sånt där rensningsmedel i tankenPutteLiten skrev:2243158Någon som har en ide varför min TL ibland bara tänder på en cylinder på tomgång??
Gasar jag lite tänder båda, och släpper jag igen fortsätter båda att tända ett tag, och sedan (oftast) så tappar jag en cylinder.
Det verkar bara hända när den är varm.
Inga problem så fort jag kommer över 2500 rpm.
Tomgången ligger på 1800 rpm med två cylindrar och 800-1000 på en...
Jag har haft problemet innan, men det "försvann" av sig själv.
Jag vinner aldrig något , kanske tävlingen i flest haverierMR Z skrev:2247939Visst det går bra det, ser det som en komplimang! Vann du något på lotten Ricken?!
PutteLiten skrev:2248881Utan att vara färgad...
M4 Helsystem, mest smäll för stålarna
Fett ljud och bra med extra kraft.
Har för mig bara Akra ger lite mer, men för MYCKET mer stålar.
Helsystem kräver om-mappning, och du bör byta luftfilter för att det ska vara lönt.
Snyggast är väll Yoshi och Akra. Men jag tänker inte byta
TLRR skrev:2245268Äntligen gick sista beställningen iväg till England. terryshepherdtuning.com så nu lär det bli ordentlig fart på bitarna. . Men det kändes lite i plånboken O så ska motarden in på 100 mila på ons,Livet leker.
TLRR skrev:2249458
Ni med insputningsproblem/tomgång mm. Slå över på dealer-mod o kolla så ni inte har någon felkod likt C41 eller liknande.Lättast att börja med för att sedan gå vidare.
.
TLRR skrev:2249541Du köper ju helsystem alla yoshi o M4 i USA för samma pengar som ett par nya slip-on här i Svedala,om du kan greja så du slipper momsen.
Vart kan man köpa dom?? finns det någon sida på internet?? Har ni köpt från usa, gick allt bra?? vilket företag??
man börjar på att bli bra sugen nu...
Ricken skrev:2249397Jag vinner aldrig något , kanske tävlingen i flest haverier
Vee-twn skrev:2252928Minns inte riktigt men jag tror inte ens du behöver tömma ur oljan. Det ska/bör räcka att ställa hojen på stödet så blir vinkeln tillräcklig för att inte oljan ska rinna över kanten. OBS! Tänk på att inte dra åt för hårt...
Helt rätt stödeing, han behöver inte ta ur oljan.Vee-twn skrev:2252928Minns inte riktigt men jag tror inte ens du behöver tömma ur oljan. Det ska/bör räcka att ställa hojen på stödet så blir vinkeln tillräcklig för att inte oljan ska rinna över kanten. OBS! Tänk på att inte dra åt för hårt...
Ricken skrev:2252984Helt rätt stödeing, han behöver inte ta ur oljan.
Du liksom smyg kikar här lite när du blir sugen??
Eftersom jag inte har nån hoj i år heller så har jag inte gått med i 99, men jag har träffat en kille här som har en TL, han är med i 99. Så det kan väl hända kanske att man går med där eller nåt sen, om jag studsar igång hojen igen iår.Vee-twn skrev:2253006Ja, va tusan! Jag saknar ju hojen!! Ångrar lite att jag sålde den
Men TL-tråden släpper jag inte! Läser nästan bara den på SH
Hur leker livet i Östersund då? Gått med i 99riderz än eller?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|