Hej allihopa!
Va ut på första turen i söndags för i år, mmm gött som fn, blev runt 20 mil på fina små vägar fast det blev lite kallt framåt kvällningen. Hur som helst så blev jag lite konfundersam när jag var på väg hem. Är det normalt att kopplingen släpper när man ligger på runt 5-7000 varv på sexan och vrider fullt? Flera gånger så släppte kopplingen och man fick släppa lite gas för att gå på igen när den greppat. Är det dags för ett kopplingsbyte eller är det så enkelt att det finns så mycke kräm i maskinen (hoppas hehe) så kopplingen inte orkar hålla i? Hade cykeln inne på service i höstas för 1800 mila och dom kastade i Bel-Ray mineral olja så jag tror inte det är det som är felet förutom att hojen stått hela vintern. Funderingar?
Trevlig sommar allihopa!
Jag hade problem med att min koppling släppte och det kom ett stort rökmoln genom avgasrören. Det skedde när jag drog på och kom upp i över ett visst varvtal (kommer inte ihåg exakt eftersom det varierade lite).
Jag åtgärdade felet genom att köpa nya lameller och Barnett fjädrar. Sen dess har jag inte haft problemet. Lamellerna var inte så slitna så jag misstänker att fjädrarna var det som hjälpte.