TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Hmm... Finns det nån här som kanske har råkat ha sönder en blinkers eller så? :7peta

Jag skulle vilja få tag på två st blinkerskontakter som sitter till blinkersen. Vet inte om de går att köpa nya, men får jag tag på ett par lösa sånna så kan jag montera in nya blinkersar i orginalkontakterna... Behöver åtminstone två nu, men kommer behöva två till senare...

turn_signal_plug.jpg

Har för mig att touring butiken, www.touring.se , har sådana kontakter lösa för en liten peng.

Sedan en fråga också... hur vanligt är problemet med bensin i oljan på TL ? Jag har en 98a och har för mig att det som orsakade det felet ska vara borta på min årsmodell? Tror nämligen att min oljenivå har stigit en aning.... Någon som har erfarenhet av detta?

EDIT

https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=69-6028

Hittade kontakterna 74:-/paret :tummenupp

EDIT

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Har för mig att touring butiken, www.touring.se , har sådana kontakter lösa för en liten peng.

Sedan en fråga också... hur vanligt är problemet med bensin i oljan på TL ? Jag har en 98a och har för mig att det som orsakade det felet ska vara borta på min årsmodell? Tror nämligen att min oljenivå har stigit en aning.... Någon som har erfarenhet av detta?

EDIT

https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=69-6028

Hittade kontakterna 74:-/paret :tummenupp

EDIT

Det finns ett enkelt test: öppna oljelocket och lukta. Det går inte att missa om du har bensin i oljan.

Annars ska du kunna se om du har fått 97'ans "fel" fixade genom att du bla har tempgivarn på termostathuset istället för nere till vänster på kylaren. Vidare ska du ha en liten bypass-slang från vattenpumpskåpan till termostathuset om du har 98+ kylsystem.

Har du allt det där fixat så lugna dig med att vara orolig tills vi har bänkat. Det kan kanske hända att din hoj går för fett i nåt intervall och det orsakar överflödig bensin som pressas ner i oljan och det kommer fixas vid bänkningen i så fall. :tummenupp

Ska kolla in touringbutiken efter kontakter. Skulle nån dock sitta på ett par över så köper jag dem gärna för en liten slant. :)

ChrilleO

V-Twin power!
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
TL1000S-97
Hojen är ju kraschad. Synes tydligt att den blivit påkörd bakifrån :D

Kåpor... jag stack ner till mc-affären idag, 3000-3500 för en orginal sidokåpa lät ju väldans bra. Priset blev lite annat. Ifall någon vill veta...

Dessa priser är för en gul tlr (blå/vit/röd kostar lite mer pga. mönster)
4519 vänster sidokåpa
200 TL1000R klistermärke
4019 frontkåpa
5300+moms över kylare

Får nog bli oem-style från chelapa, de gamla skall jag försöka lappa ihopa med gaffatejp och glasfiber :)

Vet nån vad en undertail till tls:en kostar?
Hämtar hem min på Lördag....:tummenupp

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Vet nån vad en undertail till tls:en kostar?
Hämtar hem min på Lördag....:tummenupp

Tror att jag gav mellan 1500-2000 för min Topgun ifrån Kanada !?! Var ett tag sedan jag köpte den. Har för mig att S-Racing säljer en annan variant för runt tusenlappen (den jag fick hade dock usel passform men det kan ha varit ett måndags ex så jag köpte Topgun istället)
Topgun är ju oxå den klart coolaste undertailen heheh muahah wää:yoparty :arsele

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Vi har köpt undertails från S-racing till ett par olika hojar och har alltid vara lika nöjda med passform och kvalitet. Jag tror att den undertail som sitter på min TLS nu är därifrån, och den sitter fint på min hoj.

Lycka till!:tummenupp

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
En fråga, är det någon som har en 1:18 modell på en svart TL1000S ? eller kanske vet var man kan få tag i en sådan?

Jag och tjejen ska gifta oss i Augusti och tänkte ha våra hojar på bröllopstårtan istället för ett tråkigt par....

Snälla hjälp oss! :tuttar

ChrilleO

V-Twin power!
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
TL1000S-97
Tror att jag gav mellan 1500-2000 för min Topgun ifrån Kanada !?! Var ett tag sedan jag köpte den. Har för mig att S-Racing säljer en annan variant för runt tusenlappen (den jag fick hade dock usel passform men det kan ha varit ett måndags ex så jag köpte Topgun istället)
Topgun är ju oxå den klart coolaste undertailen heheh muahah wää:yoparty :arsele

Tja:D Tack för tipset, har du nån bild på din TLS så att man kan jämföra? Jag kommer nog bli hysterisk imorrn när jag får gränsla mitt nya vidunder.:gnissla :confused: :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2867373 Vi har köpt undertails från S-racing till ett par olika hojar och har alltid vara lika nöjda med passform och kvalitet. Jag tror att den undertail som sitter på min TLS nu är därifrån, och den sitter fint på min hoj.

Lycka till!:tummenupp
Min ifrån S-racing var det skitdålig passform, så det lutar åt att jag kommer att byta ut den inom snar framtid.

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Halloj.....

Jag har en undertray ifrån S-racing liggande... diverse hål
o annat borrade i den och blinkers monterade men om någon
vill ha den skitbilligt så skrik till!

O sedan..... vill jag bara säga.....

Mer info i en utlänsk TL-tråd nära dig...... :D

R

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Pakethållare... nja.... inte kanske...

Jag e nöjd! :D

:yoparty :yoparty :yoparty

Grymt snyggt det där, din hoj får en lite grön av avund och ger en många ideer!:D

Lämnade in en bellypan o en likadan låg cutz som du har på motivlack idag hos en kille som precis kommit igång.. ska bli jävligt kul o se hur det blir. Det han har gjort än så länge får en att tro att han hållt på i flera år... :tummenupp Postar bilder så fort jag har update från jobbet, han ska vara klar till slutet av maj.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Bandit 1200 vs TL 1000

Hej!

Jag undrar om någon av er TL-ägare har testat en Bandit 1200 och skulle kunna bjussa på en jämförelse mellan de båda hojarna?
Tänker då på vrid, toppös, köregenskaper (dämpare, bromsar) och kulfaktor.

Skulle uppskattas då jag är väldigt nyfiken på en sådan jämförelse.

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Hoj
2Hjul

Funderar på en twin till sommaren?

Nu skall jag iofs kanske inte ens kommentera då jag aldrig kört en bandit1200, man jag kan helt enkelt inte hålla mig... dessutom är jag mitt i en sockerrush :D

Kollade lite specar och det ser ut som en TL har lägre vikt än banditen.
Fullt justerbar fjädring överallt, skulle tro att den har högre toppeffekt också, chassit (vet inte hur det är på tls) får också klart godkänt... kul ja, det är väl allmänt känt att "twins have more fun" ;)

(I 4cyl vs. 2cyl får man dock inte glömma bort alla triples, motorn i triumphs 955i är inte alls dum)

Blev klar med denna helgens plastarbete idag, försöker få vänster plastbit att likna en kåpa till jag har en ny att hänga där.
Plastic padding med glasfiber rockar! :yoparty

Edit: Okay... eftersom det verkar som om jag snackat sönder den här tråden totalt kan jag väl lika bra fortsätta :)

Har börjat fundera på att byta till miniblinker eftersom jag ändå måste byta vänster blinkers...
http://www.louis.de/_30ba4fd614e64a...t_total=51&anzeige=0&page=5&artnr_gr=10033605
verkar ju rätt schysst, sedan så är ju frågan om den lyser något framåt om man monterar den i hålet efter orginalblinkersen.

Last edited:

freddeluring

uhm där är gasen men vart e bromsen !?
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
Suzuki TL1000S
Bandit vr TLS

Hej!

Jag undrar om någon av er TL-ägare har testat en Bandit 1200 och skulle kunna bjussa på en jämförelse mellan de båda hojarna?
Tänker då på vrid, toppös, köregenskaper (dämpare, bromsar) och kulfaktor.

Jag skulle ju kunna fråga plastfarsan riktigt snällt om jag får prova hans bandit och komma med lite kommentarer ! :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag