TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Framgaffelfjädrar HJÄLP!!!

Nu e de drygt 4 månader sedan jag beställde gaffelfjädrar från Öhlins... de j-arna verkar skita i mig och min gaffel totalt, trots att de lovade ta frram fjädrar på en vecka :gnissla

Skall man beställa fjädrar från Touringbutiken??? (de har fjädrar enligt hemsidan, 15 % styvare än orginal) eller är dessa fjädrar bara skräp???

Hur skall jag annars komma åt problemet att gaffeln bottnar vid vägg-gupp och potthål :va

Hjälp mig med förslag...

Last edited:

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Hoj
2Hjul

Hjälp mig med förslag...

Vet iofs inte hur pass kassa dina fjädrar är, men jag skulle prova att ratta på kompressionsdämpning.

Edit: ja, efter förspänning alltså :)

Edit2: det är väl inte så att gaffeln sackar ihop när du kör på många gupp efter varandra? I så fall kan det också vara för mycket returdämpning.

Rickar, var har du hittat dina miniblinkers? De verkar ju passa perfekt på TLRen. Går hojen igenom besiktningen med såna på? Ser inte ut som de lyser mycker framåt...

Last edited:

Rickar

Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Vet iofs inte hur pass kassa dina fjädrar är, men jag skulle prova att ratta på kompressionsdämpning.

Edit: ja, efter förspänning alltså :)

Edit2: det är väl inte så att gaffeln sackar ihop när du kör på många gupp efter varandra? I så fall kan det också vara för mycket returdämpning.

Rickar, var har du hittat dina miniblinkers? De verkar ju passa perfekt på TLRen. Går hojen igenom besiktningen med såna på? Ser inte ut som de lyser mycker framåt...

Har ställt in gaffel och bakfjädring enligt instruktionsboken typ "hård inställning".

Nej den säckar inte efter flera gupp och den funkar tillfredsställande vid hård bankörning. Den klappar dock igenom när jag kör över ett fartgupp eller när jag släpper ner den ovarsamt efter en weelie...

Blinkarna har jag inte själv köp, de satt på då jag köpte hojen. Förra ägaren sade att besiktningsmannen blängde på dem och sade "låt gå då..." Jag har själv inte besiktigat ännu.

Dock syns de ganska OK framifrån... bilarna som står vid utfarter stannar och kör sedan ut när jag blinkar höger, och blinkar jag vänster så verkar det oxå som om mötande trafik ser detta. Mina vänner har inte sadgt något om att de inte syns heller...

Jag skall kolla upp vart blinkarna går att köpa... vet att jag sett dem på någon hemsida...

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Vad tycker ni om min nya signatur....nedan här alltså? :)

Fick lov att använda den ifrån en annan tråd!

Tyckte fan det var den roligaste beskrivningen på en TLS jag
hört på mycket länge......!!!! :yoparty

Skål o trevlig helg... eller söndag eller vad man skall kalla
det just nu.........

R

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Tja:D Tack för tipset, har du nån bild på din TLS så att man kan jämföra? Jag kommer nog bli hysterisk imorrn när jag får gränsla mitt nya vidunder.:gnissla :confused: :tummenupp
Alltså, mina ljuddämpare är lite sneda pga en vurpa. Jag ska räta upp dem innan jag ställer på hojen. Hade bara inte tid att göra det innan jag tog bilderna.

Bifogat

• Topgun tail 0021.JPG
    Topgun tail 0021.JPG
    41.5 KB · Visningar: 60
  • Topgun tail 0051.JPG
    Topgun tail 0051.JPG
    49.2 KB · Visningar: 51

ChrilleO

V-Twin power!
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
TL1000S-97
Alltså, mina ljuddämpare är lite sneda pga en vurpa. Jag ska räta upp dem innan jag ställer på hojen. Hade bara inte tid att göra det innan jag tog bilderna.

Grymt coola blinkers/bakljuse! Vet du var jag kan hitta en liten cool skylthållare? Det sitter bara ett par plåtbitar nu o de vibrerar som fan när man gazzar lite, mindre snyggt! Om jag inte hittar får man väl tillverka en egen. Bilder på min kommer inom kort....:)

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2873461 samma här :va
Ha ha!!

Jag har sol o torr asfalt :D

2872302 Vad tycker ni om min nya signatur....nedan här alltså? :)

Fick lov att använda den ifrån en annan tråd!

Tyckte fan det var den roligaste beskrivningen på en TLS jag
hört på mycket länge......!!!! :yoparty

Skål o trevlig helg... eller söndag eller vad man skall kalla
det just nu.........

R
Den var skön, :hihi

Last edited:

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Hoj
2Hjul
Den länken funkade inge bra... Jag hamnade bara tillbaks på företagets förstasida... :confused:

Det gjorde jag också nu... men när jag provade innan så funkade den, kanske var någon grej som bara var giltig ett tag eller kopplad till min webläsar-session, skall leta fram den igen.

Edit: louis.de -> Anbauteile -> Beleuchtung & Elektrik -> sista sidan.

Den ser ut såhär, http://www.louis.de/_3035ee6e253c4946acfb3511707ad0112b/shop/img250/10033605_880_FR_06.JPG
verkar väldigt smäcker.

Hittade ingen "direktlänk" på blinkersidan... kan inte tyska särskilt bra :gnissla

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Vårtecken

Nu är det officiellt, det absolut säkraste vårtecknet har visat sig.

Från att ha varit i det varma söderhavet, njutandes av svalkande brisar, strålande sol och varmt blått saltvatten, så har dom nu återvänt till oss.

Detta ska firas med en stor välkommen hem fest här i min enkla boning, det kommer att bjudas på förfriskningar, mat i mängder och sen ska vi bara njuta av dess återkomst...

Mina damer (har vi nå sånna här?:tuttar ) och herrar, jag ger er.....:yoparty

Hjälmfrisyren!!!!!!

(Personen på bilden är egentligen jätte frän och hård, även om det inte syns just där)

Bifogat

• vartecken2.JPG
    vartecken2.JPG
    36.7 KB · Visningar: 41

Rickar

Gick med
2 Sep 2006
Hoj

Edit: louis.de -> Anbauteile -> Beleuchtung & Elektrik -> sista sidan.

Den ser ut såhär, http://www.louis.de/_3035ee6e253c4946acfb3511707ad0112b/shop/img250/10033605_880_FR_06.JPG
verkar väldigt smäcker.

Den blinkaren ser precis ut som mina... men lite snyggare :gnissla

Samma fäste som på mina, jättesmidigt, grovt gängad plast på baksidan och en gigantisk plastmutter som man drar med fingrarna... kan tillochmed JAG meka dit :tummenupp

... har letat som en galning men hittar inte sidan där jag såg liknande som mina... sorry...:rolleyes:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Hjälmfrisyren!!!!!!

(Personen på bilden är egentligen jätte frän och hård, även om det inte syns just där)

Ehhhh :skrämd

kanske lägga upp på snyggast.se :D

Skall man beställa fjädrar från Touringbutiken??? (de har fjädrar enligt hemsidan, 15 % styvare än orginal) eller är dessa fjädrar bara skräp???

...

Kolla med ricken han brukar yra om en styv fjäder :rolleyes:

Last edited:

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
hejsan. tänkte ställa en fråga här bland alla tl-fans. det är så att jag håller på och bygger en mc med tl1000 motor. och jag får inte igång den. börjar på och fundera på om inte databoxen är paj. är det nån som vet vad beteckningarna på boxen betyder? går det att ta en box från samma årsmodell eller måste alla siffrorna stämma. vore tacksam om nån kunde hjälpa mig.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
2876889 hejsan. tänkte ställa en fråga här bland alla tl-fans. det är så att jag håller på och bygger en mc med tl1000 motor. och jag får inte igång den. börjar på och fundera på om inte databoxen är paj. är det nån som vet vad beteckningarna på boxen betyder? går det att ta en box från samma årsmodell eller måste alla siffrorna stämma. vore tacksam om nån kunde hjälpa mig.
Du kan ta en ifrån en annan hoj, jag har kikat i din tråd, och visst är det en S motor du har?

Jag vet att du har angett att det är en R, men du har oljekylare, wajer koppling. Men jag har inte sett hur många spridare det är på insprutet??

Koderna på boxen anger årsmodell mm.

Vart i landet bor du så kanske det dyker upp nån som är vänlig nog att komma förbi med en ECU o kanske få klämma lite på ditt bygge :)

En tanke..

Hur mycket har du klippt i kabelhärvan egentligen, det är ju en hel del där som du inte behöver antar jag?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...