Octofinger
Tokfan
Spana in den här bilden. Förvisso har du alla brytare, relän och kontakter som hör till en TL, men den beskriver iaf vad som är inblandat för att ge ström till alla delar i FI-systemet:
Måste slänga in en riktigt otäck fråga eftersom du har koll på det
mest med elen......
Har du motorn i neutral?
Om du inte har det så går inte pumpen!
Ganska självklart men antagligen lätt att glömma med ett
halvfärdigt bygge utan drivlina.....
R
Spana in den här bilden. Förvisso har du alla brytare, relän och kontakter som hör till en TL, men den beskriver iaf vad som är inblandat för att ge ström till alla delar i FI-systemet:
Ålrajt. Du verkar ha testat det mesta...2878255jepp. har kopplat in neutral-lampan. har provat nästan allt. kopplingen intryck eller ej. stödet uppe eller nere. växel i eller ej. jag ska mäta upp så kamaxelgivaren och vevaxelgivaren är hela. det går alltså inte starta dom med växel i även om man har kopplingen intryckt.
jepp. har sett den. den finns med i service manualen jag har.
Ålrajt. Du verkar ha testat det mesta...
Du har ström till tändspolarna så då ska också pumprelät ha matningsström. Får pumprelät sin signal från ECU'n? Läser jag schemat ovan rätt så ska ECU'n reglera pumpreläts signaljord.
Jag skulle iaf börja med att mäta kring pumprelät för att vara säker på att matningsström kommer fram, att signalspänning är framme och ifall ECU'n jordar som den ska. Eftersom pumpen inte ens primar, dvs den ska gå i ca tre sekunder efter att tändningen slås på, så röstar jag för nåt tjall med pumprelät.
Det ska den ju göra, det som händer är väl att ECU:n inte får veta när kolven är i rätt läge för explosion.2878416pumprelät och stödrelät är samma. har provat skifta dom. ingen skillnad. ECUn skickar ingen signal till relät så den klickar i och skickar ström till pumpen. relät får ström. om vevaxelgivaren och kamaxelgivaren är paj, undrar om pumpen ändå går 3 sek.
Nepp, den gär när det är tomt oxå, om du bara tvångsmatar den då?2878886har provat allt det där. börjar på och tro att nåt är trasigt. har inte haft soppa pumpen med tanklampgivarna drängta i soppa. tänkte om givarna känner av att det inte finns nån soppa så att pumpen inte ska gå torr, men så avancerat är det vä l inte.
Det var en annan ecu på 97orna, men den funkar precis som alla andra fast med mer effekt2879388.
det är 0 volt och när jag slår på tändningen så blir det 12 volt. jag har eventuellt en ny ecu pågång billigt. nån som vet vad som kan skillja på tidigare modell av tls och en -00
Men den jordar ju när du trycker på start knappen, om den inte gör det så måste det väl vara kabelbrott då, eller dåligt relä.2879650jag tror ECUn måste skicka en jord-signal för att relät ska klicka. den skickar ju 12volt nu. relät fungerar ju inte utan jord. dom andra kablarna är kopplade enligt el-schema.
Dyr..... http://www.blocket.se/vi/10747440.htm?ca=3_s2879940Jag är på jakt efter en "baksätes-kuts" till min TL1000R, 1998. Även defekt eller trasig dyna går bra så länge det går att sätta fast den ordentligt. Någon som vet vart man kan få tag på en begegnad? Jag har även satt en annons i köp/sälj.
Dyr..... http://www.blocket.se/vi/10747440.htm?ca=3_s
Kolla skrotarna, eller ebay det lbir nog billigare.
Har du kollat vad som kommer ut ur relät då?2880623hej igen. nu har jag nog kollat allt tror jag. har kopplat loss allt och börjat om och följt elschemat när jag kopplat ihop igen. pumprelät kan det inte heller vara fel på. det och stödrelät är exakt samma. har bytt plats med dom och provat. pumpen har jag kollat så den är hel. har kopplat allt utom atmospheric pressure sensor och kablar till ljus osv. . hade beställt en sensor men fick fel. men det står i service manualen att den ska gå utan den. på pumprelät så skickar ECUn ström dit när den borde skicka jord men det kan jag inte göra så mkt åt.
Jag ska ta och göra ett par mätningar över pumpreläkablarna imorrn på min hoj så kan du få nåt att jämföra med.2880623hej igen. nu har jag nog kollat allt tror jag. har kopplat loss allt och börjat om och följt elschemat när jag kopplat ihop igen. pumprelät kan det inte heller vara fel på. det och stödrelät är exakt samma. har bytt plats med dom och provat. pumpen har jag kollat så den är hel. har kopplat allt utom atmospheric pressure sensor och kablar till ljus osv. . hade beställt en sensor men fick fel. men det står i service manualen att den ska gå utan den. på pumprelät så skickar ECUn ström dit när den borde skicka jord men det kan jag inte göra så mkt åt.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |