starholk
Sporthojsnörd
ja. det är 4 kablar på den. 2 med 12volt på ( och det ska vara det enligt el-schema) , 1 till pumpen som är död. och en till ECUn som är 12 volt. ger upp snart. måste bygga vidare på resten av hojen.
Den ska ju jorda på en svart kabel med vit rand på, det är jorden till ecu, samma som jordar hela elsystemet.2880864ja. det är 4 kablar på den. 2 med 12volt på ( och det ska vara det enligt el-schema) , 1 till pumpen som är död. och en till ECUn som är 12 volt. ger upp snart. måste bygga vidare på resten av hojen.
Bild o text bla bla bla
Blev lite nöjd med den allt.....
R
Jag gjorde en milkshake med mintkrokant, gammaldagsvaniljglass och mjölk, jag blev rätt nöjd med den med.
Och du vet vad dom säger, storleken är inte allt
Mm, du ska veta att jag är en mästare på att göra bakeup pizza i micron.2880972Shit... jag skulle vilja komma o bo en vecka hos dig....
O du skulle få laga maten!
R
Tack men jag var nog lite otydlig i det jag skrev. Jag är alltså ute efter själva "baksätet", alltså inte kutsen i sig. Mitt fel.
Ge inte upp nu! Du kommer få all hjälp du behöver
för att reda upp detta!
Tänk positivt, snart har du lärt dig så mycket om
elsystemet till TL:en att du kan bygga ett eget som är snyggt
draget i och efter din ram!
Jag avbryter kabelfrågesporten med ett par bilder på
en av mina senaste kreationer.....
Fick äran att göra en skylthållare till min kompis splitter nya -06 !
Blev lite nöjd med den allt.....
R
Du har så rätt, jag som läste fel, förlåt...2881210det är väl startmotor relät. pumprelät har jag O/BL till säkringsbox. Y/R till pump o ECU. Y/BL till ECU. O/W grenar sig lite här o där och sen till startknapp
Nä, årsmodellen spelar ingen roll alls.2881261det är ju inte så mkt som kan vara fel. har gått igenom allt 100gr. jag funderar fortfarande om ECUn är paj. har hittat en för några hundringar men han vet inte vad det är för årsmodell. men det kanske inte spelar nån roll.
Ser ut som en sån här:2882007Fett!
Var har han köpt den där skyltbelysningen??
Trevligt!2883220Japp, nu börjar det gå framåt. Fick en bättre begagnad backspegel idag, och har kollat lite på miniblinkers. Hittade en blinkers-modell som sticker ut cirka 12mm från kåpan, och borde på så vis kunna ses rakt framifrån också.
Försäljaren nämnde dock något om att det fanns ett minimi-avstånd mellan blinkers fram (och ett annat för blinkers bak)... kan alltid byta när det är dags för besiktning, men det är kul om den går igenom med dom på
Införskaffade en ny hjälm också, luktar precis sådär gott som bara riktigt nya hjälmar gör
Nåja, skydd ska inte snålas på och hon fick bra prylar till bra pris.
Helt rätt tänk, lika bra att skydda sig så gott man kan!
Toppen att du har koll på blinkers
Holk! Jag har mätt upp lite över mitt eget pumprelä och tycker mig se följande:
Precis när tändningen är påslagen (och i ca 3-5 sekunder) har jag följande mätningar mellan kabel och ramjord:
O/Bl: +12V
Y/R: +12V
Y/Bl: +1V
O/W: +12V
...sedan efter ca 3-5 sekunder:
O/Bl: +12V
Y/R: 0V
Y/Bl: +12V
O/W: +12V
Av detta drar jag slutsatsen att:
O/Bl: Matningsström till pumprelät (reläts inmatning). Styrs av tändningen (via startrelät).
Y/R: Matningsström till pump och spridare (reläts utmatning).
Y/Bl: Signaljord. Styrs av ECU'n och mäts till ca 1V när pumprelät är aktivt.
O/W: Signalmatning, styrs av stöd/killswitch/neutral/koppling osv...
Det som händer är alltså att om du har ström på hojen och huvudrelät/startrelät funkar så har du +12V på O/Bl. Funkar även killswitch, du har neutralläge, dvs att säkerhetsspärrarna är ok, så har du +12V på O/W.
För att nu få +12V på Y/R, dvs matningen till pump och spridare så måste Y/Bl jordas. Även om den är svår att mäta, testa sätt in en kabel och jorda den själv, då ska relät sparka till och pumpen starta.
Hoppas det här kan hjälpa dig nån bit på vägen.
hej. tack för du försöker hjälpa mig. allt som du har mätt fram stämmer för mig med förutom att ECUn inte skickar nån ström på 1 volt på Y/BL i 3-5 sek som du hade. har 12 volt där hela tiden så fort man sätter på tändningen. det är väl ingen startspärr på en sån här. (inmobilizer) för jag har inget tändningslås än. har byglat där bara enligt el-schema. ECUn är ju stendöd.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|