TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Hej!

Jag undrar om någon av er TL-ägare har testat en Bandit 1200 och skulle kunna bjussa på en jämförelse mellan de båda hojarna?
Tänker då på vrid, toppös, köregenskaper (dämpare, bromsar) och kulfaktor.

Skulle uppskattas då jag är väldigt nyfiken på en sådan jämförelse.

Det var inte mycket till Banditerfarenhet i den här tråden. Ingen som testat??

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97

hej. tack för du försöker hjälpa mig. allt som du har mätt fram stämmer för mig med förutom att ECUn inte skickar nån ström på 1 volt på Y/BL i 3-5 sek som du hade. har 12 volt där hela tiden så fort man sätter på tändningen. det är väl ingen startspärr på en sån här. (inmobilizer) för jag har inget tändningslås än. har byglat där bara enligt el-schema. ECUn är ju stendöd.

Okej.
För det första, ECU'n ska inte lämna nån 1V på Y/Bl. Anledningen till att du mäter 12V är att ECU'n inte jordat så den spänning du mäter är egentligen spänningen från O/W som kryper genom relät men aldrig når jord (via ECU'n). När ECU'n slår till och jordar så kommer du ändå att kunna mäta ett spänningsfall där men då är det spänningsfallet över ECU'n. Du kommer aldrig få 0V (jordnivå), men du ska få bra mycket under 12V.

För det andra, det finns en form av startspärr på en TL som är inbyggd i tändningslåset. Det ska sitta ett 100ohm motstånd där nånstans för att ECU'n ska vakna. Jag ska leta fram informationen om det. Där kan vi ha ditt problem! :)

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
HJÄLP! Har en fråga. Min kopling slirar när effekten börja komma. Måste åtgärda detta snabbt som attan. Vilken olja kan ni rekomendera och vet ni var man får tag i hårdare kopplingsfjädrar? De har på Touringbutiken, vet ni om de är ok?

Snälla hjälp en broder i nöd...:pannkyss

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Castrol GPS. En 10w-40 semisynt som har funkar mycket bra för mig. Det är en möjlig lösning.

Det som garanterat kommer funkar är Barnett-fjädrar till kopplingen. Se till att fort som fan få tag på ett par såna så kommer du bli av med problemet. Är apastressad just nu, men kan hjälpa dig imorrn att söka rätt på ett kit.

Har haft slir, men efter Barnettbytet är det helt borta.

EDIT: Vilken årsmodell har du på din tillis?

Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Castrol GPS. En 10w-40 semisynt som har funkar mycket bra för mig. Det är en möjlig lösning.

Det som garanterat kommer funkar är Barnett-fjädrar till kopplingen. Se till att fort som fan få tag på ett par såna så kommer du bli av med problemet. Är apastressad just nu, men kan hjälpa dig imorrn att söka rätt på ett kit.

Har haft slir, men efter Barnettbytet är det helt borta.

EDIT: Vilken årsmodell har du på din tillis?

Jag har en 98a, ja det skulle varit fint om du kunde säga var man snabbast får tag på sådana. De har som sagt en variant på Touringbutiken för typ 90:- fjädern, men jag vet inte hur bra de är? Hoppas på att det räcker med fjädrar och olja så att jag inte behöver byta rubbet...:confused:

Jag kommer vara ute o köra störe delarna av morgondagen, vill inte låta detta förstöra helgen, får ta det lungt med gasen bara. Men som sagt, vill du hjälpa mig så är det guld värt! Som tur är sålde jag Yaman idag så pengar finns... :tummenupp

Vad tror du om de här???

Kopplingsfjädrar Suzuki
Komplett sats fjädrar till kopplingen. Fjädrarna är ca 15% hårdare än originalfjädrarna.
Artnr: 69-9528 Märke: NEWFREN

208:- / sats

Last edited:

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Okej.
För det första, ECU'n ska inte lämna nån 1V på Y/Bl. Anledningen till att du mäter 12V Blablalbalbla... mycket elsnack...:)

Octofinger.... jag säger bara en sak!! :yoparty

Du är den outnämda kungen på elsystemet!!

Fy fanken vad du kan!!!

Jag vet ju vem JAG kommer vända mig till när jag får
problem med mitt elsystem!! :tummenupp

Fet respekt för din hjälp till Starholk!!

Själv så har man lagt 18mil idag på mysiga kurvvägar i det fina
vädret och testat det nya avgasssystemet!

O det funkar kanon! Går minst lika bra som mitt M4:a och nu när
jag tittat lite på mappningarna jag gjorde så är där finjusteringar att göra!

Den går lite fett på vissa celler just nu! :D

Så där är effekt att jaga......

Sedan mötte man en TLR strax utanför Bara idag, någon här
som inte ville vinka o stanna eller?

R

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
HJÄLP! Har en fråga. Min kopling slirar när effekten börja komma. Måste åtgärda detta snabbt som attan. Vilken olja kan ni rekomendera och vet ni var man får tag i hårdare kopplingsfjädrar? De har på Touringbutiken, vet ni om de är ok?

Snälla hjälp en broder i nöd...:pannkyss

Kolla om du kan fixa Barnett fjädrar. Dom är kanon!!

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Okej.
För det första, ECU'n ska inte lämna nån 1V på Y/Bl. Anledningen till att du mäter 12V är att ECU'n inte jordat så den spänning du mäter är egentligen spänningen från O/W som kryper genom relät men aldrig når jord (via ECU'n). När ECU'n slår till och jordar så kommer du ändå att kunna mäta ett spänningsfall där men då är det spänningsfallet över ECU'n. Du kommer aldrig få 0V (jordnivå), men du ska få bra mycket under 12V.

För det andra, det finns en form av startspärr på en TL som är inbyggd i tändningslåset. Det ska sitta ett 100ohm motstånd där nånstans för att ECU'n ska vakna. Jag ska leta fram informationen om det. Där kan vi ha ditt problem! :)

du verkar veta en hel del om tl1000. :yoparty enklast är nog om jag köper ett tändningslås tror jag . det är nog ganska troligt att det är det som är problemet. tack igen för all info.. :Bugar

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2885164 Jag har en 98a, ja det skulle varit fint om du kunde säga var man snabbast får tag på sådana. De har som sagt en variant på Touringbutiken för typ 90:- fjädern, men jag vet inte hur bra de är? Hoppas på att det räcker med fjädrar och olja så att jag inte behöver byta rubbet...:confused:

Jag kommer vara ute o köra störe delarna av morgondagen, vill inte låta detta förstöra helgen, får ta det lungt med gasen bara. Men som sagt, vill du hjälpa mig så är det guld värt! Som tur är sålde jag Yaman idag så pengar finns... :tummenupp

Vad tror du om de här???

Kopplingsfjädrar Suzuki
Komplett sats fjädrar till kopplingen. Fjädrarna är ca 15% hårdare än originalfjädrarna.
Artnr: 69-9528 Märke: NEWFREN

208:- / sats
Jag det är en kille i england som har ett set till en R ifrån ett gruppköp på TLZ, jag ska få ett pris av honom förhoppningsvis idag (söndag) och är det så att du är villig att betala det han begär så kan jag skicka mina fjädar till dig så du har dom på Mån, och så tar jag dom som han har.

Dom är ju till en R så det blir en fjäder över...

Så när folk säger att du har en skruv lös kan du säga "Nä, det är en fjäder"

Jag är trött..... jag hade varit roligare annars,(inte) jag försöker igen när jag har sovit 5-6 timmar.

Puss på er.

#Åke

Guest
Tja ! Jag har läst den här tråden ganska länge med stor insperation och har köpt en TLR nu importerad 27 k pengar :tuttar

Tänkte jag skulle presentera mig,jag heter Åke och bor i Norra betongen i Järfälla.Moppen innan var en CB400 som gick som ett as (trimmad)och tänke att steget upp till en "riktig" sporthoj skulle vara skitstort men vad besviken jag blev !!! gick ju inte bättre än 400 :an fast trimmad med 2-1 system k&N luftfilter och drevad så den gick på bakan på tvåan.

Hur får man ut lite effekt ur den här klumpen den vill ju inte gå på bakan på trean än gång,min kompis R1:a gör ju det :huvet det är ju 135 hk i den så stor är ju inte skillnaden upp till en R1:a.

Jag har läst om TRE i den här tråden och jag orkar inte söka i alla de här sidorna (förlåt om jag är jobbig och frågar om TRE som jag vet ni hatar)

Var sitter den och hur ser den ut ? så jag vet om jag har en eller inte.
Hur mycket ger den i effekt ?
Vad kostar den och var får jag tag i en sån ?

Jag har Devils slip-on som jag rensat ur insatsen ur o fy fan vad den låter gott :yoparty det borde ju ge massor av effekt.

Såg nåt om att Rickar hade gjort nån fet luftburks mod. som gav 139 hästar på bakhjulet :yoparty "Respekt" hur gör jag den ? Har du/ni bilder och beskrivning på hur man ska göra.

Tack så länge H Åke.

Last edited:

#Åke

Guest
J-bone,du hade ju nån supertrimmat TLR kanske du kan ge ut några tips :tummenupp

EDIT:Såg att han inte varit inloggad på jättelänge :confused:

Last edited:

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Jag det är en kille i england som har ett set till en R ifrån ett gruppköp på TLZ, jag ska få ett pris av honom förhoppningsvis idag (söndag) och är det så att du är villig att betala det han begär så kan jag skicka mina fjädar till dig så du har dom på Mån, och så tar jag dom som han har.

Dom är ju till en R så det blir en fjäder över...

Så när folk säger att du har en skruv lös kan du säga "Nä, det är en fjäder"

Jag är trött..... jag hade varit roligare annars,(inte) jag försöker igen när jag har sovit 5-6 timmar.

Puss på er.

Ok, så om jag förstår dig rätt så har du en uppsättning begangnade Barnett fjädrar till en TLR som jag kan köpa av dig och sätta på min TLS?

Så länge de e fräscha så är jag intresserad, varför ska du byta? Jag tror att en ny sats Barnett :tummenupp till en TLS går på ca 300:- så det kan ju inte bli mer än det i pengar...

EDIT Tjejens konto, Metkallica här

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Diddidi di di di dou dou
Di di didi di di di di
di di di di di di dou

Di di di di di di dou dou

di di di di di di dou
......

Trötttt :huvet

S och R har ju olika fjädrar, sorry, jag lurade dig....

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
*tittar in* :p

jääävlarrrr va längesen jag va inne här, gött å se att ni, hojarna och tråden lever ffs!!

Gick omkring i koma hela förra året, körde 2ggr tror jag. Det kändes inge kul helt enkelt. Funderade på en bancykel istället men hade varken tid, ork eller pengar för det. Går i båtköpardagar och tänkte kränga grisen för att finansiera det men det gjorde för ont i TL-själen att ens lägga ut en annons, plus att jag skulle aldrig få tillbaka ens hälften av alla tiotusentals kronor som är lagda på mods så hon blev kvar och samlade damm i garaget. Men nu känner jag faktiskt lite sug igen! Min polare som åker Ducati ska lacka om sin och jag är jävligt sugen på att göra detsamma! Trött på discofärgerna, hon kommer alltid att ha den mycket snabbare blåvita själen ändå! Funderar på svart, svart, svart och mera svart. :D

MEN, jag måste besikta i år (läs nu) och det är en operation det också, måste ju skruva dit 20 kg skrot (känns det som) för att det ska bli besiktningsdugligt först. Men man kanske får lite sällskap i garaget nån kväll så det blir av.... Nån TL-tok som vill titta förbi? ;-)

Var jävligt nära att jag la ut de fortfarande sprillans nya fälgarna på annons här, men nu tror jag att de ska på istället! Sen ska hon isåfall också till Uppsala för mappning innan det kan bli nåt riktigt åka.

Om jag skulle ändra mig har ni tjing på alla prylar men just nu är det ett rent ekonomiskt beslut, min avsikt är iaf just nu att behålla grisen om det går.

Till saken hör att jag är nysingel också vilket blir ett gäng tusenlappar mindre över varje månad men det ska nog gå ändå tror jag. Den som lever får se...

Hocke, Martin, Ronny (finns han kvar här?) och alla andra med vägarna förbi får gärna komma och surra lite skit så ska jag fixa kaffe i hojgaraget. Dra ett PM, kommer titta in oftare nu. Annars ses vi väl på vägarna förhoppningsvis!

Har Ronny hojen kvar? Är han medlem fortfarande?

Puss.

/Tha Bone

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj

jääävlarrrr va längesen jag va inne här, gött å se att ni, hojarna och tråden lever ffs!!

Till saken hör att jag är nysingel också vilket blir ett gäng tusenlappar mindre över varje månad men det ska nog gå ändå tror jag. Den som lever får se...

Hocke, Martin, Ronny (finns han kvar här?) och alla andra med vägarna förbi får gärna komma och surra lite skit så ska jag fixa kaffe i hojgaraget. Dra ett PM, kommer titta in oftare nu. Annars ses vi väl på vägarna förhoppningsvis!

Puss.

/Tha Bone

:yoparty

Tänk att den här dagen trodde man inte skulle komma än på ett tag. :D

Upphovsmannen till denna tråd är tillbaka (?)

Men det krävdes att fruntimret blev utkastat oxå innan det hände :hihi

Kul o se, välkommen får vi väl säga, för oskulden har väl som växt igen vid det här laget :tungan

Ronny har sagt upp sitt medlemskap här på Sporthoj, så han hänger bara på www.TLzone.net , inte TLplanet, om du har missat den biten oxå.

Jag tror att han blev sur för att han blev retad för att hojen aldrig blir klar, men tji fick han för vi retar honom lika mycket där borta oxå :D

Vikket fall, Välkommer tillbaka :tuttar

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Puss.

/Tha Bone

:yoparty :yoparty :yoparty

Gött att se dig igen Jocke!! :)

Välkomen tillbaka!!

Ronny håller numera bara till på TLZone.

Nu är det Superbike start
:hej

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
2886137 Ok, så om jag förstår dig rätt så har du en uppsättning begangnade Barnett fjädrar till en TLR som jag kan köpa av dig och sätta på min TLS?

Så länge de e fräscha så är jag intresserad, varför ska du byta? Jag tror att en ny sats Barnett :tummenupp till en TLS går på ca 300:- så det kan ju inte bli mer än det i pengar...

EDIT Tjejens konto, Metkallica här
Kolla din koppling om det är 5 eller 6 fjädrar. så kan vi diskutera vidare sen.

#Åke

Guest
Tjööp en K7'a!
SäLjj blySänketT !! tV1nnar e sk1it!

;) :gnissla :D

När man talar om trollen :Öhhh va :va är du fuller eller Nåt :D ,Hur som helst välkommen tillbaks moddarnas moddare NR:1 med den häftigaste TL1000R:en i den här tråden.
Du har inga seriösa tips på hur jag ska få den sNabBare ock StArKARe :tungan

Twinnar Rockar ju Fett, Ronny vem fan är det ???:va Är det någon man borde veta vem det är ? :gnissla Hocke vet jag sålde sin.

Vilket varmt välkomnande man fick här då :huvet

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Jäklar vad aktivitet det var här idag då!

Välkommen tillbaks till livet då J-Bone! :p

Hej Åke och välkommen till TL-värden!
Om du trodde du köpt ett effektmonster som kommer piska din polares R1'a så har du köpt helt fel motorcykel. Det går att trimma en TL en del, men det kostar såklart.

En TRE ger INGEN mer effekt, åtminstone inte toppeffekt. Det enda den gör är att ta bort en liten tändningsfördröjning på växlarna 1-4 och på mindre än halvt gaspådrag. Så fort du gasar på mer än halvt pådrag finns ingen tändningsfördröjning.

Slipons ger ingen effektökning heller, åtminstone knappt mätbart. De är bara för bling så man får fram twin-karaktären på ljudet! :yoparty

Det ska finnas nån brittisk firma som säjer massa trimsaker till TL, har bara supit bort länken. :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln