TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

#Åke

Guest
"ROFFES" :yoparty :D Ring dit och fråga priser och han kommer att skrika rätt ut "inte en såndärna TLS igen" . Dom är trevliga och importörer av Barnett. :tummenupp
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Enligt Anders på AB Finmek där jag bänkade senast så rekommenderas TFI snarare än Power Commander till TLS. Däremot vet jag inte om han fortfarande rekommenderar dem efter att PCIII har kommit.

Slå han en signal och kolla. En TFI kostar strax under tre papp, men jag antar att det är värt det.

Skulle vara kul att veta varför den skulle vara bättre.
Om jag inte minns fel så kan TFI'n bara "plussa på".
:va

------------------

Och, PS. slå på felsökar läget i hjärnorna och hjälp mig hitta felet på min TL.
Jag vill ju osså vara med på en enventuell TL träff!

I "dåligt drag" tråden på TLZ. :hej
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2955457 Skulle vara kul att veta varför den skulle vara bättre.
Om jag inte minns fel så kan TFI'n bara "plussa på".
:va

------------------

Och, PS. slå på felsökar läget i hjärnorna och hjälp mig hitta felet på min TL.
Jag vill ju osså vara med på en enventuell TL träff!

I "dåligt drag" tråden på TLZ. :hej
Det var nog mest för att den kunde justeras finare. Jag tror iofs att en PCIII är en god utmanare i så fall. Visste inte om att den inte kunde justera neråt. Det låter skumt om så skulle vara fallet för då hade vi INTE kunnat fixa till min hoj...
 

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
ang bakhjuls åkning på Tl..

Hur gör ni för att eran motor skall hålla på en tl1000s när ni kör på bakhjulet? tydligen så får den ingen olje smörjning när den ligger i bakhjuls läge.
Ska man lägga ner bakhjuls åkandet eller skaffa en annan hoj??:va chefa på osten är ju en stor del av nöjet med hojen...
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Det var nog mest för att den kunde justeras finare. Jag tror iofs att en PCIII är en god utmanare i så fall. Visste inte om att den inte kunde justera neråt. Det låter skumt om så skulle vara fallet för då hade vi INTE kunnat fixa till min hoj...

:va

Jag har en TFI liggandes, men vet inte hur den funkar... :lol

Vart bara något jag hörde, att det bara gick att feta till. Men om ni justerade neråt på din så borde det ju gå!

I vilket fall som så måste jag fixa strulet innan jag adderar ytterligare ett felmoment...

Felet är att det är en R :tungan

Jaja, jag vet att det inte är meningen att man ska köra en R så långsamt, men ibland måste man faktiskt kruisa lite genom stan och så, och då dippar faktiskt varvet till under 6k... :pannkyss

:D
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
:va

Jag har en TFI liggandes, men vet inte hur den funkar... :lol

Vart bara något jag hörde, att det bara gick att feta till. Men om ni justerade neråt på din så borde det ju gå!

Jag justerade inte med TFI. Jag har Rickens gamla (lite halvsuspekta :rolleyes: ) PCII. Det är bara att Anders, som jag bänkade hos, förordar TFI framför åtminstone PCII. Hur det står till mellan PCIII eller TFI är en annan sak. Sen vet jag inte heller om en TFI kan justera neråt...

TL är ingen höjdare för slangåkning. Räkna med att du torrlägger den om du kör för långt på bakhjulet. Jag vet inte om det kan gå att meka om sin sump så att den tar oljan längre bak, det är några på TLZ som funderade på det, men jag tror de la ner det.

Är själv helt osannolikt kass på att bakhjula så jag ska för övrigt inte uttala mig. :)
 
Last edited:

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
Mitt avgassystem läcker

Jag har problem med läckage i skarven mellan grenröret och slutburkarna. Jag har provat med originalpackningarna men det fungerade inte alls, vilket inte är helt förvånande. Grenröret är original och burkarna är ett par GPR bolt-on i titan.

Är det någon som har tips på vad jag kan använda för att täta skarven med?
Finns det någon sort massa jag kan använda eller finns det något material jag kan använda för att tillverka egna packningar av?

Tips mottages tacksamt!
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2957999 Jag har problem med läckage i skarven mellan grenröret och slutburkarna. Jag har provat med originalpackningarna men det fungerade inte alls, vilket inte är helt förvånande. Grenröret är original och burkarna är ett par GPR bolt-on i titan.

Är det någon som har tips på vad jag kan använda för att täta skarven med?
Finns det någon sort massa jag kan använda eller finns det något material jag kan använda för att tillverka egna packningar av?

Tips mottages tacksamt!
Jag klämde ut en massa avgaspasta på flänsen och drog ihop. (Näe Lasse, inte den flänsen!)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2956107 Hur gör ni för att eran motor skall hålla på en tl1000s när ni kör på bakhjulet? tydligen så får den ingen olje smörjning när den ligger i bakhjuls läge.
Ska man lägga ner bakhjuls åkandet eller skaffa en annan hoj??:va chefa på osten är ju en stor del av nöjet med hojen...
Man renoverar, svårare än så är det inte...
 

#Åke

Guest
Ricken du har ju renoverat motorer i omgångar och bytt till ny o hel.
Hur kör du då du inte kan köra på bakhjulet ? eller wiiieeelaR du kanske så motorena flyger i bitar eller vad orsakde felen ?
/ #ÅKE
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Det var nog mest för att den kunde justeras finare. Jag tror iofs att en PCIII är en god utmanare i så fall. Visste inte om att den inte kunde justera neråt. Det låter skumt om så skulle vara fallet för då hade vi INTE kunnat fixa till min hoj...

Asså när jag senast bänkade så hade jag TFI och de två andra TL som var med hade PCII. Vi bänkade på Finmek! och då kunde han INTE justera min moppe lika fint som de andra två med PCII... Då sa han att med en PCII så hade han kunnat klämma ur ytterligare nån ponny ur min maskin men p g a TFI'ns begränsningar så fick han kompromissa lite för att få en jämnare och trevligare kurva. NU har jag PCII på och ska tillbaka dit vad det lider för ommappning och räknar med ännu bättre resultat just p g a PCII'n.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2958321 Asså när jag senast bänkade så hade jag TFI och de två andra TL som var med hade PCII. Vi bänkade på Finmek! och då kunde han INTE justera min moppe lika fint som de andra två med PCII... Då sa han att med en PCII så hade han kunnat klämma ur ytterligare nån ponny ur min maskin men p g a TFI'ns begränsningar så fick han kompromissa lite för att få en jämnare och trevligare kurva. NU har jag PCII på och ska tillbaka dit vad det lider för ommappning och räknar med ännu bättre resultat just p g a PCII'n.
Jamendåså. Då förstår jag precis. :confused:
 

StureStyrFel

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Solna
Hoj
1198s Corse
Tändnings problem

Hallå på er alla TL åkare hoppas att ni har haft en bra start på sommaren.

Har en fråga, i fjol somras när jag skulle bänka min TL så uppstod ett litet problem, runt 6500rpm så baktände den bara och smattrade, så min första tanke var ju att pc2 an var defekt så vi sände till baka den. Och nu här för ett tag sen när jag fick till baks den så sa dom att det inte var nåt fel på den och att det antagligen berodde på att jag hade för svag tändsignal. så jag tänkte att man kunde ju göre + moden och jord moden, sen har jag för mig att jag läst någon stans att folk har byt till andra tändspolar från GSXr men är inte hundra på det så nu undrar jag i fall någon här skulle kunna bistå med lite vägledning eller tips i den frågan.


John
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag har hört att spolar från SV1000 funkar bulla. De är lite korta så man kan inte montera dem i båda fästena utan adapter, men de ger bra med kräm.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top