TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
Nästa fråga:

Någon som har ett kopplingshandtagsfäste liggandes hemma och skräpar som ni vill bli av med? Och då menar jag inte själva greppet utan "hållaren". Min justeringsskruv har fått gängpaj efter en marksyning. :mad:

Är sugen på att uppgradera till ett par Pazzo men det löser tyvärr inte problemet... :D
 

Finnström

Finnström
Gick med
3 Aug 2006
Ort
i skogen
Hoj
CBR 1000RR
Blev lite orolig när jag läste vad ni skrivit om bakhjulsåkning. Det är allså så att TLn är helt olämplig att åka på slangen med på grund av att den inte får olja efter ordning???
 

StureStyrFel

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Solna
Hoj
1198s Corse
Jag har hört att spolar från SV1000 funkar bulla. De är lite korta så man kan inte montera dem i båda fästena utan adapter, men de ger bra med kräm.

OK! lät spännande du råkas inte ha i huvudet vad skillnaden är på dom förutom storleken.
Annars så tack för tipset ska kolla lite mer själv.


John
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ja hur är det. ingen som kan svaret?:va

TL är rätt olämplig att wheela längre sträckor med då oljepumpen hämtar olja i främre delen av tråget.

SteveTLS har en bild på hur det ser ut (På TLZ). Men jag har inte den nersparad.

:hej

annars så finns det ju accel spolar :)

Utveckla gärna lite Lasse, vad är det, var köper man, är de billgiare och bättre än orginal (eller SV)?? :va
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
TL är rätt olämplig att wheela längre sträckor med då oljepumpen hämtar olja i främre delen av tråget.

SteveTLS har en bild på hur det ser ut (På TLZ). Men jag har inte den nersparad.

Den ser ut så här, nu är det här ifrån vänstra motorhalvan, oljepickuppen sitter på höger, men det ser likadant ut sånär som på en sido bit som skruvas dit för att hålla tryck antar jag.

Läste nån gång om att man skulle plocka bort en bit på den så att den får olja även om man hjular. Vet inte hur olje trycket mår av det egentligen.

Klart, tar man upp hålet under oljenivån så går det bra, men då blir det ju helt plötsligt väldigt viktigt att ha ordentligt med olja i motorn.

Så kör tills det rasar sen renoverar du, mest bara för skojs skull :hihi
 

Bifogat

  • visa.JPG
    visa.JPG
    134 KB · Visningar: 123

#Åke

Guest
Accel spolar finns på "ROFFES" :D som är importörer och väljer man dom så behöver man bara en spole som ger spänningen huga och ökar gapet på stiften till 0,9 mm. De är överlägsna allt annat i spänning sett.Jag ska köpa ett sådant på "Roffes" för att spara vikt och de ger en bättre gnista.

Nu svarade jag för spiggen Lasse men han sitter ju bara o filar på sitt "Team Lassemajja #666" TLS >Banhoj i garaget. Förlåt Spiggen :näsblod
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
TL-bygge på gång

Hej på er!

Hoppar helt fräckt rakt in på tråden och hoppas att jag inte pajar nåt. Har sålt min Ninja för att gå tillbaka till twin, och då köpt ett projekt i form av en TL1000S, -98:a fast med en 97:a-motor. Den står på hjul med motorn i, men resten ligger i kartonger... O nu skall den ihop, samtidigt som jag tänkte göra den lite egen, få se vad det blir.

Men jag har en fråga som jag undrar om ni kan hjälpa mig med;

Kylaren är från 98 och elsystemet 97 tror jag, och det kommer tre sladdar till kylaren men det finns bara två kontakter på den? Behöver jag byta elsystem eller går det att ordna?

Sedan har jag hört att bakfjädringen inte är någon höjdare, att konstruktionen inte var så lyckad från början. Vad är bäst att göra med den? En Öhlinare för massa pengar eller andra knep?

Peter
 
Last edited:

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
2Hjul
Hej på er!

[...]

Sedan har jag hört att bakfjädringen inte är någon höjdare, att konstruktionen inte var så lyckad från början. Vad är bäst att göra med den? En Öhlinare för massa pengar eller andra knep?

Tjenare!

Många som har bytat dämpare bak kör med bitubo.
Om du vill byta bakfjädring direkt eller ge den en chans först är ju upp till dig, du behöver dock inte montera ned halva cykeln för det... så om du fort vill bli klar med den kan det bli ett höstprojekt :)

Får passa på att tipsa om http://www.tlzone.net/ också, där finns godis i massor :yoparty
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Woohoo mina packningar har kommit, äntligen ska det skruvas lite :yoparty

Det är packningar på den här bilden som ska bytas:
Water_Pump.gif



Vad ska det dras med för moment på impellern?
Någon som har några bra tips eller varningar?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tack för tipset. Något höstprojekt får det absolut inte bli, måste ut o åka så fort som möjligt, men när hojen ändå e i delar kan jag ju passa på att rätta till det måste, framför allt väghållning...

E förresten intresserad av tillbehör av alla slag som gör hojen bättre eller coolare!

Peter



Många som har bytat dämpare bak kör med bitubo.
Om du vill byta bakfjädring direkt eller ge den en chans först är ju upp till dig, du behöver dock inte montera ned halva cykeln för det... så om du fort vill bli klar med den kan det bli ett höstprojekt :)

Får passa på att tipsa om http://www.tlzone.net/ också, där finns godis i massor :yoparty[/QUOTE]
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Woohoo mina packningar har kommit, äntligen ska det skruvas lite :yoparty
.....
Vad ska det dras med för moment på impellern?
Någon som har några bra tips eller varningar?

Bulten till impellern skall dras med 8nm.

Men om du inte har en verkstadsmanual så hade jag väntat tills
någon här kommer med lite tips!

Jag har aldrig behövt byta packningar, jag har haft isär vattenpumpen
och impellern men både igenom att jag precis kollat verkstadsmanualen
och efter vad andra har sagt så kolla NOGA innan du gör detta jobbet!!

Viktigt var du har fett och var du inte har fett te.x.....

Ladda ner manualen ifrån sidan på Rickens profil o läs på! :tummenupp

R
 

#Åke

Guest
J-bone hade du inte en försvagad länk i länkaget för bakfjädringen som var gängpaj på som du löste med en genomgående bult med mutter på ?

Ett tips om du vill ha (återställa) en starkare och snyggare länk är att kolla under "gruppköp" "TLR Billet Suspension Link" på TLz. :D
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Vet om att det är nån/några som satt i TLR motor i sin TLS, frågorna är

Skiljer det något i tändning och dyligt så jag måste byta cdi-boxen ?
Vad passar rakt av och vad gör inte det ?
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Tackar för tipset :)
Vad kan man använda istället för suzukis Bond 1215 och fett A?



Bulten till impellern skall dras med 8nm.

Men om du inte har en verkstadsmanual så hade jag väntat tills
någon här kommer med lite tips!

Jag har aldrig behövt byta packningar, jag har haft isär vattenpumpen
och impellern men både igenom att jag precis kollat verkstadsmanualen
och efter vad andra har sagt så kolla NOGA innan du gör detta jobbet!!

Viktigt var du har fett och var du inte har fett te.x.....

Ladda ner manualen ifrån sidan på Rickens profil o läs på! :tummenupp

R
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Var får jag tag på Bitubodämpare till hojen? Sökte lite på weben (inte så jättelänge i och för sig...), men hittade inget.

Peter
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top