TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Twosaint: blocket passar rakt av, insprut tar du ifrån S även ecu. Sen kan du välja om du vill ha hydraulkoppling eller vajer. Skaffa lite slangar o koppla in olje kylaren på kylsystemet. Har jag glömt nåt Robban?
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
2964767 Var får jag tag på Bitubodämpare till hojen? Sökte lite på weben (inte så jättelänge i och för sig...), men hittade inget.

Peter
Det brukar grabbarna på TLZ styra upp! Jag köpte min på ett gruppköp och hojen blev VÄLDIGT mycket bättre!
I sverige vet jag att SSRacing säljer Bitubo så kolla med Maffan här på forumet så kanske han kan hjälpa dig! :)
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Twosaint: blocket passar rakt av, insprut tar du ifrån S även ecu. Sen kan du välja om du vill ha hydraulkoppling eller vajer. Skaffa lite slangar o koppla in olje kylaren på kylsystemet. Har jag glömt nåt Robban?

Förstår jag dig rätt ? Menar du att jag ska plocka insprutningen från S-motorn till R-motorn ? Har inte den bara 2 injektorer och R 4:a ?
Vad är det för fördel att köra med ECU från S ?
 

#Åke

Guest
Bulten till impellern skall dras med 8nm.

Men om du inte har en verkstadsmanual så hade jag väntat tills
någon här kommer med lite tips!

Jag har aldrig behövt byta packningar, jag har haft isär vattenpumpen
och impellern men både igenom att jag precis kollat verkstadsmanualen
och efter vad andra har sagt så kolla NOGA innan du gör detta jobbet!!

Viktigt var du har fett och var du inte har fett te.x.....

Ladda ner manualen ifrån sidan på Rickens profil o läs på! :tummenupp

R

Japp ladda ner manualen från Ricken,den keramiska tätningen får och skall du inte ens ta i med bara fingrar då hudfettet kan förstöra tätningen åtminstonde på tätytorna och då motsvarande på axeln.När du rengjort axeln ordentligt så torka av axeln där tätningen skall täta med thinner.Använd vita bomulshandskar från biltema.
 
Last edited:

#Åke

Guest
Ja hur är det. ingen som kan svaret?:va

¨De flesta hojar inte bara TL är olämpliga att köra långa/längre sträckor än 5 m med.De är inte byggda för det. (Nu vet jag inte om de allra senaste 07:eek:r är så osv) Det är därför man läser i tid o otid om R1:eek:r och Gsx:rar som låter konstigt,effekten försvann mm. skurna vevlager är orsaken. Vill man fjolla sig med att kör kilometervis på bakhjulet eller framhjulet för att impa skall man nog se till att skaffa en hoj med torrsump smörjning. typ yamaha xt660x (till salu) :D eller Ktm motard eller en apa aprilia som man kan köra hur långt som helst med på ett hjul utan trampor och utan att skära.:yoparty
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Twosaint: ecu ifrån R passar inte på S el system, därför. Ja R har 4 injektorer, men man får ta det som det är. Om du inte vill slita nacken av dig i ett tappert försök o koppla om hela hojens el.
Det fanns en anledning till att jag skrev ROBERT, jag hade ju redan nämt slangar, eller? När ska du sluta yttra dig om saker du inte har en aning om?! Gubbe! Ta av dig kepsen o lyft foten från kopplingen!
 

#Åke

Guest
Twosaint: ecu ifrån R passar inte på S el system, därför. Ja R har 4 injektorer, men man får ta det som det är. Om du inte vill slita nacken av dig i ett tappert försök o koppla om hela hojens el.
Det fanns en anledning till att jag skrev ROBERT, jag hade ju redan nämt slangar, eller? När ska du sluta yttra dig om saker du inte har en aning om?! Gubbe! Ta av dig kepsen o lyft foten från kopplingen!

OK jag tog bort inlägget,nöjd så ? Förlåt RICKEN , Jevla Sumprunkare.MEN en sak är säkert,jag vet jävligt mycket om TL och dess motorer,jag är bäst.:yoparty
Ska inte lägga ett ort till här som hjälp för andra bara på TLz där dom är snälla. :va
 
Last edited:

#Åke

Guest
Hörru sumprunkarn :D Så vitt jag vet så är vi nästan lika gamla.(1 år och 6 dagar skillnad till min nackdel då)
Så Gubbe de vet jag inte om jag är,kanske du syftar på dig själv eller att du känner dig som en sådan undermedvetet uppe i det vita Lapphelvetet. O jag tror inte du vill uppleva om jag släpper upp kopplingen och blir mitt vanliga jag från det förflutna :D . :yoparty Keps använder jag inte (rakad)

HAHA HA garvar läppen av mig eller Megafett som det oxå heter :D
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Trodde ett tag där att dom opererat bort humorn på dig när du var inne. Men du verkar ju ok, jag sitter med mobilen o surfar, därav bristen på elaka smilies o dyl. men gubbe det får du stå för. Jag är ung o så fortfarande. Inte en rynka här inte. :hihi
 

#Åke

Guest
Nä du Ricken, humorn får de aldrig ur mig och inte en rynka här heller.:)
Det är därför man fortfarande är gångbar hos flickorna.:pannkyss
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2964926 Förstår jag dig rätt ? Menar du att jag ska plocka insprutningen från S-motorn till R-motorn ? Har inte den bara 2 injektorer och R 4:a ?
Vad är det för fördel att köra med ECU från S ?
Det är en annan liten aspekt på det hela. Helt rätt att TLR har 4 injektorer och TLS bara har två. För att köra TLR-injektorerna behöver du byta till TLR-ecu och då får du dra om en hel del elsystem. Sen är det så att om du har TLR-insprutningen monterad så passar inte luftburken, och TLR-luftburk passar inte i TLS-ramen...
Så för att ha TLR-insprut på en S så måste man dra om elsystemet och bygga en egen luftburk. För att slippa allt det jobbet brukar de flesta använda TLS-insprutet...
 

#Åke

Guest
Det är en annan liten aspekt på det hela. Helt rätt att TLR har 4 injektorer och TLS bara har två. För att köra TLR-injektorerna behöver du byta till TLR-ecu och då får du dra om en hel del elsystem. Sen är det så att om du har TLR-insprutningen monterad så passar inte luftburken, och TLR-luftburk passar inte i TLS-ramen...
Så för att ha TLR-insprut på en S så måste man dra om elsystemet och bygga en egen luftburk. För att slippa allt det jobbet brukar de flesta använda TLS-insprutet...






:yoparty word.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Det är en annan liten aspekt på det hela. Helt rätt att TLR har 4 injektorer och TLS bara har två. För att köra TLR-injektorerna behöver du byta till TLR-ecu och då får du dra om en hel del elsystem. Sen är det så att om du har TLR-insprutningen monterad så passar inte luftburken, och TLR-luftburk passar inte i TLS-ramen...
Så för att ha TLR-insprut på en S så måste man dra om elsystemet och bygga en egen luftburk. För att slippa allt det jobbet brukar de flesta använda TLS-insprutet...

Att byta ut delar av elystemet i sig är väl inte så värst farligt.
Däremot lät det drygare/svårare att bygga en egen luftburk.
 

#Åke

Guest
Kul o se dig Vee-twn , du saknar TL-träsket förstår jag eftersom du håller koll på Tlz oxå. :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ronny: Gångbar som i att du bara orkar gå efter tjejerna när dom springer ifrån dig?
Nu har inte jag alla fakta, men visst faan fyllde du 36 el. dyl för nåra månader sen, typ mars?

Ha ha, jag blev precis omkörd av en ''äldre'' ford scorpio, med ''ÅKE'' på reg skylten.
 
Last edited:

#Åke

Guest
HaHa Ha måste fan skaffa en sån regskylt jag oxå med #Åke 1 på . Har ett utseende som tjejerna gillar, speciellt de exotiska kvinnorna :tungan Nu är du avundsjuk va ! Sumprunkare. :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top