Ricken
Gudomlig sporthojare
Twosaint: blocket passar rakt av, insprut tar du ifrån S även ecu. Sen kan du välja om du vill ha hydraulkoppling eller vajer. Skaffa lite slangar o koppla in olje kylaren på kylsystemet. Har jag glömt nåt Robban?
Det brukar grabbarna på TLZ styra upp! Jag köpte min på ett gruppköp och hojen blev VÄLDIGT mycket bättre!2964767Var får jag tag på Bitubodämpare till hojen? Sökte lite på weben (inte så jättelänge i och för sig...), men hittade inget.
Peter
Twosaint: blocket passar rakt av, insprut tar du ifrån S även ecu. Sen kan du välja om du vill ha hydraulkoppling eller vajer. Skaffa lite slangar o koppla in olje kylaren på kylsystemet. Har jag glömt nåt Robban?
Bulten till impellern skall dras med 8nm.
Men om du inte har en verkstadsmanual så hade jag väntat tills
någon här kommer med lite tips!
Jag har aldrig behövt byta packningar, jag har haft isär vattenpumpen
och impellern men både igenom att jag precis kollat verkstadsmanualen
och efter vad andra har sagt så kolla NOGA innan du gör detta jobbet!!
Viktigt var du har fett och var du inte har fett te.x.....
Ladda ner manualen ifrån sidan på Rickens profil o läs på!
R
Ja hur är det. ingen som kan svaret?
Var får jag tag på Bitubodämpare till hojen? Sökte lite på weben (inte så jättelänge i och för sig...), men hittade inget.
Peter
Utveckla gärna lite Lasse, vad är det, var köper man, är de billgiare och bättre än orginal (eller SV)??
Twosaint: ecu ifrån R passar inte på S el system, därför. Ja R har 4 injektorer, men man får ta det som det är. Om du inte vill slita nacken av dig i ett tappert försök o koppla om hela hojens el.
Det fanns en anledning till att jag skrev ROBERT, jag hade ju redan nämt slangar, eller? När ska du sluta yttra dig om saker du inte har en aning om?! Gubbe! Ta av dig kepsen o lyft foten från kopplingen!
Det är en annan liten aspekt på det hela. Helt rätt att TLR har 4 injektorer och TLS bara har två. För att köra TLR-injektorerna behöver du byta till TLR-ecu och då får du dra om en hel del elsystem. Sen är det så att om du har TLR-insprutningen monterad så passar inte luftburken, och TLR-luftburk passar inte i TLS-ramen...2964926Förstår jag dig rätt ? Menar du att jag ska plocka insprutningen från S-motorn till R-motorn ? Har inte den bara 2 injektorer och R 4:a ?
Vad är det för fördel att köra med ECU från S ?
Det är en annan liten aspekt på det hela. Helt rätt att TLR har 4 injektorer och TLS bara har två. För att köra TLR-injektorerna behöver du byta till TLR-ecu och då får du dra om en hel del elsystem. Sen är det så att om du har TLR-insprutningen monterad så passar inte luftburken, och TLR-luftburk passar inte i TLS-ramen...
Så för att ha TLR-insprut på en S så måste man dra om elsystemet och bygga en egen luftburk. För att slippa allt det jobbet brukar de flesta använda TLS-insprutet...
Det är en annan liten aspekt på det hela. Helt rätt att TLR har 4 injektorer och TLS bara har två. För att köra TLR-injektorerna behöver du byta till TLR-ecu och då får du dra om en hel del elsystem. Sen är det så att om du har TLR-insprutningen monterad så passar inte luftburken, och TLR-luftburk passar inte i TLS-ramen...
Så för att ha TLR-insprut på en S så måste man dra om elsystemet och bygga en egen luftburk. För att slippa allt det jobbet brukar de flesta använda TLS-insprutet...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|