TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
är det denna :va

vart tog bilden vägen då. hehe

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Nu har jag löst problemet med sidledsglappande sving.Den magiska komponenten som stoppade den missgynnande rörelsen kallas för 2mm BRICKA,bonnmek när den är som allra vackrast.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
twinner skrev:
Nu har jag löst problemet med sidledsglappande sving.Den magiska komponenten som stoppade den missgynnande rörelsen kallas för 2mm BRICKA,bonnmek när den är som allra vackrast.

Bonnmek is the SHIAT!! Fän man kan ju inte sponsra mekanikerna för mycket..bättre att testa själv. Jag har ialla fall lärt mig en del genom att bara testa. Man får väl iofs vara beredd på att det kan bli mycket dyrare än att lämna in den men samtidigt så känns det gött när man väl har åstadkommit något på egen hand! :)

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Ricken skrev:
den där röda grejen du har uppe till vänster i bild, den ska du ta. och så hämtar du ett 20m långt axelband (ta ett av mammas) och så knyter du ihop dem med den hårda ormen nere till vänster.
och sen tror jag det är Kurt du är ute efter, han driver med alla!
Tack för tipset :tungan Nu går hojen som en klocka!! :tummenupp hähähä

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
twinner skrev:

Fan du är tokig... :näsblod :näsblod :fatta! :fatta! :fyllisar

Dyna

"Bling Bling" säger min hoj
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Gixxer 1000 -03 full smetad med kolfiber o titan. Ford Sierra Cosworth 4x4 -91 600hk Passat -03 TDI 170hk o 19"
Wohooo

Såh...
nu e undertail hugger PCll beställt från the united states of america

kommer om ca 10-12 dagar sen e d bara att skruuuuva.... o justera....WOOOHooo

:banana :banana :banana :banana :banana :banana

Dr E

lifesaver
Gick med
5 May 2003
Hoj
FZ1
Pcii

Dyna skrev:
Såh...
nu e undertail hugger PCll beställt från the united states of america

kommer om ca 10-12 dagar sen e d bara att skruuuuva.... o justera....WOOOHooo

:banana :banana :banana :banana :banana :banana
Varifrån beställde du din PCII:a & vad kostar en sådan. Har frågat JC motors & de vill ha $295+ shipping. Funderat på slå till då de ej växer på träd beggade. :tomten

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Dr E skrev:
Varifrån beställde du din PCII:a & vad kostar en sådan. Har frågat JC motors & de vill ha $295+ shipping. Funderat på slå till då de ej växer på träd beggade. :tomten

Få se hur pass bra jag tycker min hoj går nu (utan Pc2)...Annars säljer jag den gärna.

Dr E

lifesaver
Gick med
5 May 2003
Hoj
FZ1
Super nice

twinner skrev:
Få se hur pass bra jag tycker min hoj går nu (utan Pc2)...Annars säljer jag den gärna.
Jag kör dock den lite smäckrare & kurvvänliga TLS modellen. :( Men om någon mot förmodan har en sådan liggande så köper jag. :banana

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Regn och åter regn hur är vädret hos er tl-tokar då fast det gör ju inte så mycket när man ligger i feber och jävelskap då kan man va glad att det inte är hojväder :gnissla

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
jag tycker att det är skönt när det regnar, då är jag inte ensam här inne i tråden. det blir långtråkigt annars

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Ricken skrev:
jag tycker att det är skönt när det regnar, då är jag inte ensam här inne i tråden. det blir långtråkigt annars

Jag väntar på att fanskapet kan ta slut så jag får testa om min lösning av svingen funkar tillfredsställande.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
J-Bone skrev:
Hur f-n lyckades du fucka upp den egentligen? :va

Antagligen så så har den varit så hela tiden...Har ingen aning.Sitter era svingar tätt mellan ramen? det handlade bara om ett par millimeter men jag tyckte att det kändes när man körde,.....Ska ut och testa nu vid 9 snåret igen,då får jag veta om det lyckats:=)

Dyna

"Bling Bling" säger min hoj
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Gixxer 1000 -03 full smetad med kolfiber o titan. Ford Sierra Cosworth 4x4 -91 600hk Passat -03 TDI 170hk o 19"
Dr E skrev:

ja beställde undertail o hugger av en snubbe i usa o fråga om han kunde köpa o skicka med en PCll i samma sändning...o d va inga problem sa han ....den kosta $279 och hugger o undertail kosta $65 styck...plus frakt
:tummenupp :tummenupp

så snart ska d bli åka av :banana

E d nån som vet va d kan va för fel om d rinner "mycket lite" olja på vänster sidan på ramen... precis på svetsen....
har skruvat i sär hojen o kikat men ej hittat nån direkt källa till problemet :va

d kan vara så att vevhusventilations slangen läcker lite...d e mitt hetaste tips men ja får se...hadde inte tid sist ja skruva...d komm bara en massa kunder hela tiden....

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
twinner skrev:
Antagligen så så har den varit så hela tiden...Har ingen aning.Sitter era svingar tätt mellan ramen? det handlade bara om ett par millimeter men jag tyckte att det kändes när man körde,.....Ska ut och testa nu vid 9 snåret igen,då får jag veta om det lyckats:=)

Svingen går ju för bövelen inte att rubba i sidled. :fatta!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag