TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
mr_hman skrev:
Nu har hjärtoperationenstartat på allvar,,,
Men min stackars älskling ser ju helt våldtagen och misshandlad ut :(

Man vet att det är jämtland när det är meindl kängor och jaktbrallorna på när man skruvar :hihi

Löper det bara på fint annars då?
 

jonazzz

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
..
Hoj
R1 99a såld Suzuki tl1000r såld..ktm660 såld..ZX10r 04 blå med polerad ram å sving
Tja ba..
Jag har problem med slavcylinder till kopplingen på min tlr den läcker som ett såll jag har bytt oringen runt kolven och gjort rent huset men den läcker ändå och det är runt oringen som den läcker ngn som haft det problemet???Vad ska man göra??är det bara å inhandla ny slavcylinder???
 

V-Spin

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Ort
Insjön
Hoj
TL1000R
TLRR skrev:
Har du helt original,utan slip-on och övrigt ger det ingenting förutom lite bättre och mjukare gensvar på gasen när man ställt in den på bänk.

Gör du luftburksmodden och byter avgassystem måste man ha en power Comander om man vill utnyttja fördelarna med att byta avgassystemet och öppna upp insuget.Man vill inte att den ska gå för snålt och riskera skador.

Det finns en enklare o billigare motorstyrning som några här på tråden har och är nästan lika bra som PCII,kommer inte på vad den heter nu.

MEN det går att mappa om insprutningen upp till 10 % utan att skaffa PCII eller motsvarande med en Yoshibox som flera firmor har och kan utföra.

Tack för informationen. Det sitter inget helsystem på den utan bara GPR-burkar, jag vet inte om dessa är bra eller inte?, dom satt på när jag köpte hojjen, men det är inget annat gjort åt den iallafall vad jag vet. Kanske ska skaffa en PCII och modda luftburken då??
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
jonazzz skrev:
Tja ba..
Jag har problem med slavcylinder till kopplingen på min tlr den läcker som ett såll jag har bytt oringen runt kolven och gjort rent huset men den läcker ändå och det är runt oringen som den läcker ngn som haft det problemet???Vad ska man göra??är det bara å inhandla ny slavcylinder???
Tjena testa att hona cylindern så att ytan blir ren och fin.Funkar inte det så är det nog bara att köpa en ny cylle :tummenupp
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Ricken skrev:
Man vet att det är jämtland när det är meindl kängor och jaktbrallorna på när man skruvar :hihi

Löper det bara på fint annars då?

Så det var inte bara jag som såg läderbrallorna då alltså?!? :va

Men som boende en BRA bit ifrån dom mörka skogarna i norr så
tänkte jag mer i banor runt " Ubergaypolisen ifrån Kalix" eller nåt! :arsele

Men det är kanske en sak mellan er pojkar i norr som vi andra inte förstår....
Läderbrallor alltså...... :lol

Snygg sak ifrån Ebay Ricken!
Nu skall du bara kopiera o skicka till mig!!!

R
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Robster skrev:
Så det var inte bara jag som såg läderbrallorna då alltså?!? :va

Men som boende en BRA bit ifrån dom mörka skogarna i norr så
tänkte jag mer i banor runt " Ubergaypolisen ifrån Kalix" eller nåt! :arsele

Men det är kanske en sak mellan er pojkar i norr som vi andra inte förstår....
Läderbrallor alltså...... :lol

Snygg sak ifrån Ebay Ricken!
Nu skall du bara kopiera o skicka till mig!!!

R
Jag har faktiskt lagt ut några krokar på trykerier och ska se om det är nån som törs trycka dom, jag vet av minst en person utan moral som skulle kunna tänka sig att rtycka dom. Frågan är ju bara vad priset skulle bli.

Och ja, vi pojkar i norr är ju lite speciella
 

TLRR

Guest
V-Spin skrev:
Tack för informationen. Det sitter inget helsystem på den utan bara GPR-burkar, jag vet inte om dessa är bra eller inte?, dom satt på när jag köpte hojjen, men det är inget annat gjort åt den iallafall vad jag vet. Kanske ska skaffa en PCII och modda luftburken då??

Inget fel på GPR-dämparna,har sådana själv på motarden och det är ett rejält flöde i dom :D

Japp,gör moddningen för luftburken montera ett K&N filter,montera en PCII, ställ in motorn i bänk (går nog göra ett bra paketpris där du köper PCII an) ger ca:7-8 hästar på bakhjulet, lägg på 13% så får du motoreffekten.

Sätt dit ett bakdrev med 41 tänder eller en mer extrem utväxling 16-41 ,montera dit en bricka ca:3-4 mm under bakdämparfästet höj upp gaffelbenen ca:5-10 mm varierar lite på vad för körstil man har. Justera fjädringen efter din vikt.

Dessa moddningar är billiga och lätta att utföra. i alla fall det sistnämda partiet. det gör underverk på hojen som känns vääldigt bra och styrningen blir neutral,OM man lagt ner lite jobb på att ställa in fjädringen.

Ricken skrev:
Jag har faktiskt lagt ut några krokar på trykerier och ska se om det är nån som törs trycka dom, jag vet av minst en person utan moral som skulle kunna tänka sig att rtycka dom. Frågan är ju bara vad priset skulle bli.

Och ja, vi pojkar i norr är ju lite speciella

Jag köper gärna ett sett kopior. :)

Fick mina undercuttade växelådsdrev med nån speciell ytbehandling igår :banana sen är det bara att passa in Factory kitet.

Denna veckas inlägg klara,hörs om en vecka :argpådato
 
Last edited:

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Robster skrev:
Så det var inte bara jag som såg läderbrallorna då alltså?!? :va

Men som boende en BRA bit ifrån dom mörka skogarna i norr så
tänkte jag mer i banor runt " Ubergaypolisen ifrån Kalix" eller nåt! :arsele

Men det är kanske en sak mellan er pojkar i norr som vi andra inte förstår....
Läderbrallor alltså...... :lol

R
Nää Uffe på bilden syns aldrig utan läderbrallor och kniven på bältet.. Man vet ju aldrig när det blir dags att flå nånting..... :banana
 

V-Spin

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Ort
Insjön
Hoj
TL1000R
TLRR skrev:
Inget fel på GPR-dämparna,har sådana själv på motarden och det är ett rejält flöde i dom :D

Japp,gör moddningen för luftburken montera ett K&N filter,montera en PCII, ställ in motorn i bänk (går nog göra ett bra paketpris där du köper PCII an) ger ca:7-8 hästar på bakhjulet, lägg på 13% så får du motoreffekten.

Sätt dit ett bakdrev med 41 tänder eller en mer extrem utväxling 16-41 ,montera dit en bricka ca:3-4 mm under bakdämparfästet höj upp gaffelbenen ca:5-10 mm varierar lite på vad för körstil man har. Justera fjädringen efter din vikt.

Dessa moddningar är billiga och lätta att utföra. i alla fall det sistnämda partiet. det gör underverk på hojen som känns vääldigt bra och styrningen blir neutral,OM man lagt ner lite jobb på att ställa in fjädringen.



Jag köper gärna ett sett kopior. :)

Fick mina undercuttade växelådsdrev med nån speciell ytbehandling igår :banana sen är det bara att passa in Factory kitet.

Denna veckas inlägg klara,hörs om en vecka :argpådato

Visst är det skönsång i GPR dämparna :hihi .Detta låter MYCKET intressant :tummenupp , detta måste man ju bara göra känns det som, ska kolla var dom bästa priserna finns för dessa delar, förslag?? Fjädringen skulle man ha kollat över, är det svårt att ställa in. F-n, nu får man en sån där sjuk längtan till premiärturen. Ha de`
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Ricken skrev:
Jag har faktiskt lagt ut några krokar på trykerier och ska se om det är nån som törs trycka dom, jag vet av minst en person utan moral som skulle kunna tänka sig att rtycka dom. Frågan är ju bara vad priset skulle bli.

Och ja, vi pojkar i norr är ju lite speciella
Jag kan tänka mig en också beror lite på priset.Kör på bara
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag är lite nyfiken.

Jag såg att jag hade gjort 350 inlägg i denna tråd. Det är inte ens 5% av det totala.

Vem har flest inlägg?
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Ricken skrev:
Jag är lite nyfiken.

Jag såg att jag hade gjort 350 inlägg i denna tråd. Det är inte ens 5% av det totala.

Vem har flest inlägg?
Jocke J-bone med 1354st inlägg.Själv har jag 410 inlägg fan vad man har skrivit här man är nog lite
:kocko :D
 

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
Hej på er alla TL-freaks!

Så har det då hänt... Vardagsekonomin hann till slut ifatt mig..FAST jag åkte TL..

Vart helt enkelt tvungen att välja, hoj eller bil.. En titt ut genom fönstret och det var klart.. Jag lider nåt fruktansvärt av separationsångest, men that´s life.
Tänkte iaf passa på att önska er alla en God Hjul och ett gött nytt År. Vill ge er alla en stor eloge för att ni håller TL-fanan högt och generöst delar med er av allt kunnande. TL är ingen hoj.., det är en religion!

Det här blir väl mitt sista inlägg på ett bra tag är jag rädd, det smärtar för mycket att gå in här nu när man är utan.. ;)

Peace! Badcat signing off...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
badcat skrev:
Hej på er alla TL-freaks!

Så har det då hänt... Vardagsekonomin hann till slut ifatt mig..FAST jag åkte TL..

Vart helt enkelt tvungen att välja, hoj eller bil.. En titt ut genom fönstret och det var klart.. Jag lider nåt fruktansvärt av separationsångest, men that´s life.
Tänkte iaf passa på att önska er alla en God Hjul och ett gött nytt År. Vill ge er alla en stor eloge för att ni håller TL-fanan högt och generöst delar med er av allt kunnande. TL är ingen hoj.., det är en religion!

Det här blir väl mitt sista inlägg på ett bra tag är jag rädd, det smärtar för mycket att gå in här nu när man är utan.. ;)

Peace! Badcat signing off...
Åfaan, tur man inte har nått ansvar så man inte behöver prioritera.
Synd att det blev så då, men du kommer säkert igen nån dag.

"Better to have loved and lost than never to have loved at all"
:tummenupp

Annars blir vi lite lätt besvikna här inne.
Och sluta surfa på arbetstid!!
 
Last edited:

Edvard

Edvard
Gick med
30 Jul 2005
Ort
tomelilla
Hoj
Suzuki tl 1000s
Häggen skrev:
Tjenare! provar här oxå.Jag har Köpt en tl1000r o funderar om de inte är ett skumt ljud i motorn :skrämd Jag har pratat msa ed en kille som skruvar hojar o han sa att dom kan låta lite skumt.Så nu undrar jag om de är nån som har ett tickande ljud i sin tl1000? det är inte ett ventil tickande det låter grövre.

j-bone vad är "Scissor gear"??

Det kan vara insprutningen som hörs.
Det sa dom att det var på min tl 1000s
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Edvard skrev:
Det kan vara insprutningen som hörs.
Det sa dom att det var på min tl 1000s

Jag kan ju skrämmas med att det inte är ovanligt med lagerras på vevaxeln :gnissla

Det är vad jag brottas med i vinter,,,,

Annars så tickar och låter det ganska mycket om TL arna även när dom är friska, jag har funderat ofta men nu efter 5 säsonger kom ett nytt och högre ljud. :(
Var uppmärksam om det blir värre,, försök hitta igen en annan TL att jämföra med,,,,
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
mr_hman skrev:
Jag kan ju skrämmas med att det inte är ovanligt med lagerras på vevaxeln :gnissla

Det är vad jag brottas med i vinter,,,,

Annars så tickar och låter det ganska mycket om TL arna även när dom är friska, jag har funderat ofta men nu efter 5 säsonger kom ett nytt och högre ljud. :(
Var uppmärksam om det blir värre,, försök hitta igen en annan TL att jämföra med,,,,
Det här är ju en fråga för Ricken men va det inte mindre oljekanaler på årsm 97-98 efter det så är dom grövre eller om det bara va på årsm 97.Men min TLS tickar lite Polarens TLR tickar lika mkt men på ett helt annat sätt så det kan ju vara ventilljud fast det inte låter likadant på en annan TL :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top