TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
TLRR skrev:
Du Lasse:Har för mig det var på S-Racing jag köpte den. skall köpa framskärm i kååålfajber där som matchar huggern. :)
Ha det bra
/Ronny.

Du menar en sådan här ?

pict0004.jpg


:tummenupp

Köpt på S-Racing!

O... God jul på er alla så här lite i efterhand!

Robban
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Snygg framskärm! Jag är precis på jakt efter en sådan. Har du köpt den på S-racing nyligen? I höstas när jag ringde till dem så var de slut och de visste inte om de skulle få in några fler. Med vänliga hälsningar samt en önskan om ett gott nytt år MR Z.
 

TLRR

Guest
J-Bone skrev:
Nu blir det nån liten julklapp till tillern åxå :tomten

Ohh,vad ska du köpa ? jag måste oxå köpa något då ju. :hihi

Du Jocke,du som letar skivor kolla gruppköpet på förstasidan här.Beställde bakskiva som jag tror blir bling med det mindre gsx-bakoket. :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Ohh,vad ska du köpa ? jag måste oxå köpa något då ju. :hihi

Du Jocke,du som letar skivor kolla gruppköpet på förstasidan här.Beställde bakskiva som jag tror blir bling med det mindre gsx-bakoket. :)

Fan jag e duktigt sugen på en sån bling-setup som Lasse har köpt! :argpådato :banana :3freak
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
MR Z skrev:
Snygg framskärm! Jag är precis på jakt efter en sådan. Har du köpt den på S-racing nyligen? I höstas när jag ringde till dem så var de slut och de visste inte om de skulle få in några fler. Med vänliga hälsningar samt en önskan om ett gott nytt år MR Z.

Köpte för en månad sedan ca... han har nog fler kvar.

R
 

V-Spin

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Ort
Insjön
Hoj
TL1000R
Såg att dom sålde ut kuts till halva priset till TL1000S när jag var ute och skrotade på internet på fottasmc.se klicka vidare på(fyndhörnan) om det är någon som är ute efter det. Ett litet tips bara. :tomten
Gott nytt år på er alla :cpparty
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Så har min vecka sett ut.....

pict0021.jpg


Är något trött på att vara på jobb klockan sex för att bara vända
i dörren och sätta igång med snöröjningen!!!

pict0022_copy1.jpg


Så här ser min bil ut för tillfället.....

JAG VILL HA MITT KÖRKORT TILLBAKA... NUUUUUUUU!!!! :huvet

Imorgon så säger jag bara... thank god it´s friday!
Bara en dag kvar på moppen denna veckan i idiotvädret!

Ha en skön dag!

R
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Robster skrev:
Så har min vecka sett ut.....

Är något trött på att vara på jobb klockan sex för att bara vända
i dörren och sätta igång med snöröjningen!!!

Så här ser min bil ut för tillfället.....

JAG VILL HA MITT KÖRKORT TILLBAKA... NUUUUUUUU!!!! :huvet

Imorgon så säger jag bara... thank god it´s friday!
Bara en dag kvar på moppen denna veckan i idiotvädret!

Ha en skön dag!

R
Vadå trivs du inte med röda faran den värkar ju grym.Om du kör moppen med öppet visir så blir det drag där med :hihi :hihi :va
Jag kan ju passa på att önska ett Gott Nytt bling bling år till er alla
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
lär väll inte kolla nåt mer här i år så gott slut och god fortsättning på er TL:are nästa år SKA det bli fler TL åkningar vi är ju ändå några i sthlm trakten :fatta!

TLRR skrev:
Men får säkert tillbaka med råge efter det här. :lol

:hihi

:fatta! :7peta :arsele :blah :smasha :ajjabajja

ha de gott ronny & ta det lungt med busskörandet på nyår :dricka
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
tl1000larsson skrev:
lär väll inte kolla nåt mer här i år så gott slut och god fortsättning på er TL:are nästa år SKA det bli fler TL åkningar vi är ju ändå några i sthlm trakten :fatta!



:hihi

:fatta! :7peta :arsele :blah :smasha :ajjabajja

ha de gott ronny & ta det lungt med busskörandet på nyår :dricka
GUSTAVSBERGSLINJEN
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
tl1000larsson skrev:
lär väll inte kolla nåt mer här i år så gott slut och god fortsättning på er TL:are nästa år SKA det bli fler TL åkningar vi är ju ändå några i sthlm trakten :fatta!



:hihi

:fatta! :7peta :arsele :blah :smasha :ajjabajja

ha de gott ronny & ta det lungt med busskörandet på nyår :dricka
GUSTAVSBERGSLINJEN :hihi :hihi
 

TLRR

Guest
tl1000larsson skrev:
lär väll inte kolla nåt mer här i år så gott slut och god fortsättning på er TL:are nästa år SKA det bli fler TL åkningar vi är ju ändå några i sthlm trakten :fatta!



:hihi

:fatta! :7peta :arsele :blah :smasha :ajjabajja

ha de gott ronny & ta det lungt med busskörandet på nyår :dricka

HeHe Ja det blir ett nyår för mig i alla fall,då det blev en alternativ jul :D
Och jag skall dricka ramlösa med citronsmak till maten och skåla i alkoholfri cider då jag kör min volvo.Så det blir inget busskörande för mig :censored

Så Gott Nytt år Lasse och till alla andra här. :)
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
TLRR skrev:
HeHe Ja det blir ett nyår för mig i alla fall,då det blev en alternativ jul :D
Och jag skall dricka ramlösa med citronsmak till maten och skåla i alkoholfri cider då jag kör min volvo.Så det blir inget busskörande för mig :censored

Så Gott Nytt år Lasse och till alla andra här. :)

För mig blir det fest hos en kompis i huset med massa andra
motorcykel gangstrar.... med 10 meter hem så känns det skönt!! :D

Gott nytt år till mina vänner här!

Robban
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Powercommander som strular

Har inte hittat nån bra tråd att lägga in detta i så jag gör ett frest här. Verkar ju finnas ett par grabbar med koll här.

Stod i garaget och monterade en begagnad powercommander på min TLR -99.
När jag sedan drog på tändningen så hände ju givetvis ingenting och så blir man lite trött på alltihop.
Inga lampor på commandern lyser. Allt annat verkar normalt, förutom att hojen inte startar och FI-lampan lyser ju så klart.
Tar jag bort commandern så startar den som vanligt så nån större felsökning känns ju överflödig.

Behöver råd. Commandern är begagnad så risken att man blivit blåst finns ju alltid även om man inte vill tro det om en mc-åkare.
Kan det bero på nått annat, typ att jag måste ladda ernågra inställningar först. Eller kan det ha att göra nått med att den har varit monterad på en annan hoj innan. Ju mer jag funderar på det desto mer irriterad blir jag. Killen hade bara commandern att sälja, ingen cd-rom, kabel eller handbok så att man kanske får skylla sig själv och dra nått gammalt över sig. (Jaha, nu funkar inte smileysen heller.Allt är emot mig idag.)

Bra med råd innan jag kastar skiten i väggen. Nån med erfarenhet av samma problem?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Suzuki TL1000R skrev:
Har inte hittat nån bra tråd att lägga in detta i så jag gör ett frest här. Verkar ju finnas ett par grabbar med koll här.

Stod i garaget och monterade en begagnad powercommander på min TLR -99.
När jag sedan drog på tändningen så hände ju givetvis ingenting och så blir man lite trött på alltihop.
Inga lampor på commandern lyser. Allt annat verkar normalt, förutom att hojen inte startar och FI-lampan lyser ju så klart.
Tar jag bort commandern så startar den som vanligt så nån större felsökning känns ju överflödig.

Behöver råd. Commandern är begagnad så risken att man blivit blåst finns ju alltid även om man inte vill tro det om en mc-åkare.
Kan det bero på nått annat, typ att jag måste ladda ernågra inställningar först. Eller kan det ha att göra nått med att den har varit monterad på en annan hoj innan. Ju mer jag funderar på det desto mer irriterad blir jag. Killen hade bara commandern att sälja, ingen cd-rom, kabel eller handbok så att man kanske får skylla sig själv och dra nått gammalt över sig. (Jaha, nu funkar inte smileysen heller.Allt är emot mig idag.)

Bra med råd innan jag kastar skiten i väggen. Nån med erfarenhet av samma problem?
DU kan ju alltid prova att ladda ner nån "karta" på den, köp en kabel på clasolsson och programvaran kan jag skicka åt dig.
Men jag skulle tro att den är felande. Det är inga skavda kablar på den?
Kontakterna ser fräscha ut?
Vart har du köpt den? Kan du inte kräva pengarna tillbaka?
 

TLRR

Guest
Suzuki TL1000R skrev:
Har inte hittat nån bra tråd att lägga in detta i så jag gör ett frest här. Verkar ju finnas ett par grabbar med koll här.

Stod i garaget och monterade en begagnad powercommander på min TLR -99.
När jag sedan drog på tändningen så hände ju givetvis ingenting och så blir man lite trött på alltihop.
Inga lampor på commandern lyser. Allt annat verkar normalt, förutom att hojen inte startar och FI-lampan lyser ju så klart.
Tar jag bort commandern så startar den som vanligt så nån större felsökning känns ju överflödig.

Behöver råd. Commandern är begagnad så risken att man blivit blåst finns ju alltid även om man inte vill tro det om en mc-åkare.
Kan det bero på nått annat, typ att jag måste ladda ernågra inställningar först. Eller kan det ha att göra nått med att den har varit monterad på en annan hoj innan. Ju mer jag funderar på det desto mer irriterad blir jag. Killen hade bara commandern att sälja, ingen cd-rom, kabel eller handbok så att man kanske får skylla sig själv och dra nått gammalt över sig. (Jaha, nu funkar inte smileysen heller.Allt är emot mig idag.)

Bra med råd innan jag kastar skiten i väggen. Nån med erfarenhet av samma problem?

Det kan inte vara så att den är "laddad" med en Amerikansk map ?
Om det är så,prova och ladda in en mappning för en Europeisk hoj.
Skiljer en hel del på dom mappningarna.
Finns på skivan som du ska få eller powercommander.com

Vet oxå att det varit problem med time circuit "tids kretsen" i de första serierna på Power Commandern,då många fått skicka in enheten för moddning på fabriken gratis.
Då symtomen är precis som du beskriver.
 
Last edited:

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Tack för svaren.

Har laddat ner ett par mappningar från powercommander och ska se om jag får ordning på den. Synd bara att hojen står 18 mil bort. Kanske drar till mc-firma och pratar med dem.

Nån som vet om de kan kolla den utan att ha hojen på plats, bara koppla in den. För jag måste väl ha den kopplad till hojen för att kunna mappa om den?
 

Uffe J

-UFFE-
Gick med
11 Feb 2004
Ort
LUND
Hoj
Factory-04
Suzuki TL1000R skrev:
Tack för svaren.

Har laddat ner ett par mappningar från powercommander och ska se om jag får ordning på den. Synd bara att hojen står 18 mil bort. Kanske drar till mc-firma och pratar med dem.

Nån som vet om de kan kolla den utan att ha hojen på plats, bara koppla in den. För jag måste väl ha den kopplad till hojen för att kunna mappa om den?

Du kan koppla upp power commandern mot din PC mha en adapter som du sätter mellan power commandern och serieporten. Du behöver också kontrollprogrammet för att kunna modifiera och skicka mappen till power commandern, kolla här http://www.powercommander.com/suppsoft.shtml
Jag har en extra adapter till salu för 150;-D
/TL Uffe
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top