Ricken
Gudomlig sporthojare
Det vet du farfar2990984Rasist
Det vet du farfar2990984Rasist
Jag kollade in Öhlins alternativ härmomdagen, och det är endast själva dämparen som byts, medans orginalfjädern får sitta kvar. Vet inte hur det är på Bitubo eller Wilber, bör man byta ut fjädern också?
Ja, den där jäveln är ju manisk, skulle inte förvåna mig om han är en massmördare egentligen som har 8st höger fötter i skafferiet som han sparar till "en regnig dag" och han inte har nån mat hemma.2991324Tack för svaret! Imponerande ordning du har, och vältagna bilder!
Fram har jag redan bytt till fjädrar från öhhlins, men bak har jag fortfarande valet kvar. Du säger det inte rakt ut, men du rekomenderar alltså att jag byter ut även fjädern bak, inte bara dämpen om jag kör Wilber eller Öhlin? Är det "ditt" val som gäller på fjäder eller finns det fler? (antar att Öhlins har också...)
Peter
Sitter här och funderar på hur jag skall göra med kraschpuckar.
Kan inte bestämma mig, även om jag nu hittat ett företag i england som säljer puckar med montering som passar (no-cut) på en tlr, http://www.rhencullen.net/acatalog/Online_Catalogue_Crash_protection_238.html
I mitt fall, en graciös lowsider, fick bl.a. övre kylaren ett slag och började läcka, så nog finns det behov av puckar alltid... men å andra sidan finns det en risk att man skadar ram/motorfäste som pucken är monterad i.
Om ni bara visste hur jag argumenterar fram och tillbaka utan att komma nån vart
Edit: de monteras så här,
Vänster http://www.gwfweb.com/cycles/rhencull/rhen-04.jpg
Höger http://www.gwfweb.com/cycles/rhencull/rhen-07.jpg
Ska nog beställa ett par till mig själv,,,,,,
Orkar inte svara, trött, kolla sidan 5802997933Hej undrar om det är säkert att åka på bakhjulet med en tl,,,, Alltså undrar om han får i sig olja eller måste man bygga om pickupen
gäller spruckna ramar också för r modellen? är det någon som kan tipsa mig om det är så eller inte?
? kan någon hjälpa mig med vad jag skall leta efter när jag köper en begagnad?
Möjligen "kvittrar" det om fjädringen lite väl mycket.
Inte helt säkert. Bilolja kan innehålla antifriktionstillsatser som gör att din koppling kommer att slira. MC-olja är helt klart säkrast på en hoj med våtkoppling.2997668Hej nya här...... är det någon som vet något om oljeförbrukning på tl1000?
Kan man ha biloja?? i med rätt viskositet osv i?
Nopes. TL'en är inte nån hoj för slangåka. Det är inte helt tvärenkelt att bygga om sumpen heller, men det är nog enda möjligheten om du absolut måste åka på bakhjulet men inte vill rasa motorn.2997933Hej undrar om det är säkert att åka på bakhjulet med en tl,,,, Alltså undrar om han får i sig olja eller måste man bygga om pickupen
Två frågor:
1. Hur uppför sig TLS på bana, någon som har erfarenhet?
2. Sedan undrar jag lite om dämparen fram och bak, det snackas mycket om att hojen blir mycket "bättre" med ny dämpning bak, men vilken förändring är att vänta om man byter?
Själv kör jag med orginalgrejer (utöver yoshi), har inte ens TRE på hojen och förutom att jag tycker den är lite för ryckig i de lägre halvgasväxlarna så känns den bra. Möjligen "kvittrar" det om fjädringen lite väl mycket.
Feta gamla porrskådisar räknas inte som män....2998984Hmmphh 70 kg . äla flugviktare,en riktig karl väger inte under hundra kilo
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|