TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
SENSEI skrev:
Tja. Jag har fått oljeläckage :(
Tror det kommer från "kopplingspinnen" på vänstersida. Då packboxen där ser sliten ut. Dock så efter att jag satt ihop hojjen igen så kändes kopplingen lite knasig. Kollade oljan och den var typ på min. Fyllde på några droppar och känslan blev bättre.

Känns lite som om det skulle kunna vara den oljan som läcker...
Någon som renoverat "kopplingskolven" (kolven som trycker på pinnen)?
SKulle vilja ha tipps hur jag smidigast gör för att fixa ovan nämda packningar.

Sen en sak till...
Hört att vevhusventen och oljefällan kan släppa ifrån sig lite olja vid bakhjulsåkning. Har nu inte letat så seriöst. Men kan någon tala om för mig var vevhusventen sitter??? Borde rimligtvis vara en slang i blocket typ eller???

Aha! En med samma probbs som jag.. Koppla upp den = oljesprut.. :7peta Hur fixar man de?
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
tlmartin skrev:
Tjena hej FRÅGA om jag monterar ett kn filter bör man fixa med insprutet på tls eller är det bara att åka,tacksam för mer info om detta
Hallå tlmartin!
Jag känner att jag var lite kort i svaret till dig igår och vill därför be om ursäkt.
Läget var att jag hade just besvarat samma fråga två dagar i rad eftersom folk tydligen inte söker i forumen. Läget är ju att "standardfrågorna" är ju liksom besvarade.

Men för att återgå till din fråga (som var lite annorlunda) så är läget att om du endast byter till ett annat filter och dessutom kör städat* så tror jag knappast att du behöver mappa om. Nu kan det ju iofs vara så att den ordinarie mappningen inte stämmer helt och hållet och om då felet ligger "åt samma håll" som luftfilterbytet gör så kanske den kan börja gå magert.
Men det är liksom inte så att det ordinarie luftfiltret är en rejäl flaskhals. Ingen hojtillverkare har råd att lägga X miljoner yen på att försöka optimera puffran så mycket som möjligt för att sedan slänga dit ett luftfilter till en Puch Dakota om man säger så.
Att sen luftburkarna ibland stryper lite är en annan sak, det handlar ju om ex vis ljudnivå etc. Där har man ju alltså kanske låtit andra faktorer än maximalt effektuttag styra.

*Med "städat" menas i det här fallet att inte ligga och toppa hojen mil efter mil på Autobahn eller att försöka knäcka banrekordet på Anderstorp (långa rakor). Har man såna planer så kan det vara läge med en bänkning eftersom bland annat ventiler går oerhört varmt om den går för snålt under hög belastning.
 

SStefan

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille R -00
Power Commander 2

Hejsan

Jag har en Power Commander 2 för en TL1000S till salu (se annonserna)
och jag fick frågan om den passar på en TLR, är det någon som vet?

/S
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
SStefan skrev:
Hejsan

Jag har en Power Commander 2 för en TL1000S till salu (se annonserna)
och jag fick frågan om den passar på en TLR, är det någon som vet?

/S
Hur mycket vill du ha för den?
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
Hallå tlmartin!
Jag känner att jag var lite kort i svaret till dig igår och vill därför be om ursäkt.
Läget var att jag hade just besvarat samma fråga två dagar i rad eftersom folk tydligen inte söker i forumen. Läget är ju att "standardfrågorna" är ju liksom besvarade.

Japp! Alla frågorna är nog ganska bra besvarade, samtidigt är ju den här tråden typ omöjlig att hitta någon information i (just för att det är en tråd).
Då kommer jag osökt in på frågan; vaffän hände med vårt eget tl forum som vi "eventuellt" skulle få här på SH???
Om man tar en liten titt på antal inlägg plus den skitkassa sökfunktionen så tycker jag att det är självklart att samma frågor blir besvarade typ 2-5 ggr pga att man inte hittar infot o då är det ju som bekant mycket enklare att fråga samma fråga igen. Väldigt frustrerande måste det vara för de som har förklarat ett problem utförligt och bra att behöva göra det om och om igen....känns lite som en waste kan jag tänka mej!

Kan vi inte ta tag i det här igen????!!!!
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Robban_C skrev:
Hallå tlmartin!
Jag känner att jag var lite kort i svaret till dig igår och vill därför be om ursäkt.
Läget var att jag hade just besvarat samma fråga två dagar i rad eftersom folk tydligen inte söker i forumen. Läget är ju att "standardfrågorna" är ju liksom besvarade.

Men för att återgå till din fråga (som var lite annorlunda) så är läget att om du endast byter till ett annat filter och dessutom kör städat* så tror jag knappast att du behöver mappa om. Nu kan det ju iofs vara så att den ordinarie mappningen inte stämmer helt och hållet och om då felet ligger "åt samma håll" som luftfilterbytet gör så kanske den kan börja gå magert.
Men det är liksom inte så att det ordinarie luftfiltret är en rejäl flaskhals. Ingen hojtillverkare har råd att lägga X miljoner yen på att försöka optimera puffran så mycket som möjligt för att sedan slänga dit ett luftfilter till en Puch Dakota om man säger så.
Att sen luftburkarna ibland stryper lite är en annan sak, det handlar ju om ex vis ljudnivå etc. Där har man ju alltså kanske låtit andra faktorer än maximalt effektuttag styra.

*Med "städat" menas i det här fallet att inte ligga och toppa hojen mil efter mil på Autobahn eller att försöka knäcka banrekordet på Anderstorp (långa rakor). Har man såna planer så kan det vara läge med en bänkning eftersom bland annat ventiler går oerhört varmt om den går för snålt under hög belastning.

Hej det var väl inget att be om ursäkt för men tack för det utförliga svaret så en filter montering får avgöra om jag mappar om den.

Mvh M.A.W
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Chiefen skrev:
Japp! Alla frågorna är nog ganska bra besvarade, samtidigt är ju den här tråden typ omöjlig att hitta någon information i (just för att det är en tråd).
Då kommer jag osökt in på frågan; vaffän hände med vårt eget tl forum som vi "eventuellt" skulle få här på SH???
Om man tar en liten titt på antal inlägg plus den skitkassa sökfunktionen så tycker jag att det är självklart att samma frågor blir besvarade typ 2-5 ggr pga att man inte hittar infot o då är det ju som bekant mycket enklare att fråga samma fråga igen. Väldigt frustrerande måste det vara för de som har förklarat ett problem utförligt och bra att behöva göra det om och om igen....känns lite som en waste kan jag tänka mej!

Kan vi inte ta tag i det här igen????!!!!
Jag håller fullkommligt med Chiefen! det går inte att hitta här längre och det är grymmt trist!
Jag är lite negativ och tror inte att vi är tillräckligt många för ett eget "forum" tyvärr...
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
TL tråd

Vee-twn skrev:
Jag håller fullkommligt med Chiefen! det går inte att hitta här längre och det är grymmt trist!
Jag är lite negativ och tror inte att vi är tillräckligt många för ett eget "forum" tyvärr...

Men om man då skulle fråga om en sak, så hänvisar alla till att söka. Och att det finns någonstans..
Själv har jag lagt ner ett par timmar på att leta efter den informationen jag vill ha.

Så ett eget litet forum skulle inte sitta fel :)

Bara min tanke om det hela..

/ Fredrik
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Chiefen skrev:
... Väldigt frustrerande måste det vara för de som har förklarat ett problem utförligt och bra att behöva göra det om och om igen....känns lite som en waste kan jag tänka mej! ...
Exakt så! :tummenupp
Silwer erbjöd sig häromdan att donera en spänn för varje gång jag besvarar frågor om vad ett dynojetkit är. Jag svarade att jag snart blir miljonär på det viset.
 

Ergu

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Knivsta
Hoj
Honda XR 600 snart och Ockelbo 5000
TL-forum

Chiefen skrev:
Japp! Alla frågorna är nog ganska bra besvarade, samtidigt är ju den här tråden typ omöjlig att hitta någon information i (just för att det är en tråd).
Då kommer jag osökt in på frågan; vaffän hände med vårt eget tl forum som vi "eventuellt" skulle få här på SH???
Om man tar en liten titt på antal inlägg plus den skitkassa sökfunktionen så tycker jag att det är självklart att samma frågor blir besvarade typ 2-5 ggr pga att man inte hittar infot o då är det ju som bekant mycket enklare att fråga samma fråga igen. Väldigt frustrerande måste det vara för de som har förklarat ett problem utförligt och bra att behöva göra det om och om igen....känns lite som en waste kan jag tänka mej!

Kan vi inte ta tag i det här igen????!!!!

Hej,
Varför inte nyttja TL1000 klubbens forum? Det funkar ju alldelles utmärkt! Då slipper vi hålla på och böka i en tråd. Allt är redan klart, bara att registrera sig och köra på! http://fly.to/tl1000
Vi är några få som nyttjar det, men det skulle helt klart bli bättre om alla ni började använda det... Kör så det ryker!
// Ergu
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Ergu skrev:
Hej,
Varför inte nyttja TL1000 klubbens forum? Det funkar ju alldelles utmärkt! Då slipper vi hålla på och böka i en tråd. Allt är redan klart, bara att registrera sig och köra på! http://fly.to/tl1000
Vi är några få som nyttjar det, men det skulle helt klart bli bättre om alla ni började använda det... Kör så det ryker!
// Ergu

Det är för långsamt. Jag orkar inte sitta o vänta på att sidor ska laddas. Jag har 10 mb fiber, kan bara tänka mig hur trögr det är för folk med sämre uppkoplingar. Annars är iden kanon!
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Personligen är TLplanet det bästa om man vill vara garanterad svar. Saker i denna tråden som är lite mer komplicerade blir oftast bortglömda efter ett par dagar om inget rycker in och svarar efter nån dag.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
J-Bone skrev:
Hur många är förresten intresserade av att göra en gemensam bänkning på DinMC nån dag? Vi skulle kanske kunna boka upp några timmar och köra ett helt gäng? De har ett alldeles nytt bänkningsrum och möjlighet att göra ommappning med Yoshibox för de som vill.

Finns det intresse så kan jag dra dit och snacka med dem... vore väl ball att se ungefär vad exempelvis en helt original TLR ger för siffror i jämförelse med min med helsystem, TFi och lite annat, och hur den i sin tur står sig mot t ex TLRR´s hoj som har portat, vee-two kammar och en massa annat... eller?

:)


Hmm låter ju som en kanon ide jag kanske behöver mappa om nu när luftburken e moddad :va
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
tl1000 på irc.

Tja jag har skapat en kanal på irc. tl1000@quakenet
Dvs kanal tl1000
servern är quaknet.

Tänkte mest om nån var intresserad. Kanske redan finns nån sådan här kanal...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
SENSEI skrev:
Tja jag har skapat en kanal på irc. tl1000@quakenet
Dvs kanal tl1000
servern är quaknet.

Tänkte mest om nån var intresserad. Kanske redan finns nån sådan här kanal...

Kanon! Bra initiativ... jag kan ju ajdla där på dagarna, hehe :hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top