Tokholm: Skärp till er på "Bulten" för f..n..!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har hört att föraren av den högra MC-n nyligen har kraschat. Synd att han inte dog, han verkar ju för fan inte klok på ett enda ställe. Jävla idiot.

Edit: Han är säkert pedofil också.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
ElDiablo skrev:
Caffe skrev:
Vilka filmer är det du åsyftar? Tala ur skägget karl.
Du skrev rekordtider tidigare? Finns det fler filmer med tidtagning än de RoLLER har knåpat ihop? De vill jag se isf. :)

Tagga ner.... jag vill mest bara göra min röst hörd, vilja medela min ståndpunkt och mitt synsätt på livet när det gäller MC. Helt rätt, jag har ingen aning om hur det ser ut där på bulten förutom det jag sett på film. Vet heller inte hur "säkra" vissa av de som kör/filmar där är heller. Men jag står fast vid att jag tycker det är bra nog mye bättre att leta sig till platser där man inte utsätter andra för livsfara. Dvs. mindre trafikerade vägar eller ännu bättre, BANA! Ni som bor där nere har väl inte så jäkla långt till närmsta bana eller? Här uppe så är ju bästa banan förmodligen mittsverigebanan och den är det ju nästan 30 mil till. Lika förbannat så söker sig de flesta som bor här och verkligen vill åka hårt på båge dit. Försöker egentligen inte döma ngn. att vara en sämre människa, utan vill bara försöka propagera att ni ska ta det lugnt därute. En till grej är ju att vi hojåkare inte är särskillt populära bland de oinförstådda och jag tvivlar på att vår popularitet ökar genom att köra på detta sätt heller. Många politiker talar om att de praktiskt taget vill förbjuda MC åkningen och med fortsatt uppvisande på detta vis så kommer det nog förr eller senare ske tyvärr. Ta bara skotertrafiken som exempel. Häruppe är det extremt populärt med skoter och det enda som behövdes var ju att det sattes fel politiker vid fel post så var tråkigheterna ett faktum. 70 i hastighetsbegränsning osv. Körkortskravet var dock bra tycker jag. Ni förstår nog var jag vill komma med detta. Jag håller med om att det är skitkul att köra fort på kurviga vägar, men vill bara att ni ska tänka efter några gånger extra. Ni får vara hur duktiga ni vill men ni hinner omöjligt stanna för ett barn på en cykeltur i de där hastigheterna efter tex. en kurva. Och alla vet ju hur oberäkneliga barn kan vara i trafiken. Försöker som sagt inte vara en moralkaka som inte gör fel då och då, utan bara försöka medla mitt budskap. Så återigen, snälla ta det lugnt därute. Tror inte ni vill ha en annan människas liv på ert samvete ifall ni skulle överleva en krasch med dito.

Tack för mig. :nicka

Spelar ingen större roll om man kör bana eller inte. Vi åker också bana. Det betyder dock inte att vi gasar mindre på gatan...
Vi inser riskerna. Det gör nog alla... vissa av oss är villiga att ta den risken. Så är det bara.

tack för mig
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Mattias skrev:
Jag har hört att föraren av den högra MC-n nyligen har kraschat. Synd att han inte dog, han verkar ju för fan inte klok på ett enda ställe. Jävla idiot.

Edit: Han är säkert pedofil också.

Han kanske var FELFIL,det var väl det du menade?
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
SENSEI skrev:
Spelar ingen större roll om man kör bana eller inte. Vi åker också bana. Det betyder dock inte att vi gasar mindre på gatan...
Vi inser riskerna. Det gör nog alla... vissa av oss är villiga att ta den risken. Så är det bara.

tack för mig


Det jag har så svårt att förstå är hur man kan ha hjärta/hjärna att riskera andra människors liv bara för sitt eget nöje... Men jag är väl konstig som känner så... vad vet jag...? :confused:
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
ElDiablo skrev:
Det jag har så svårt att förstå är hur man kan ha hjärta/hjärna att riskera andra människors liv bara för sitt eget nöje... Men jag är väl konstig som känner så... vad vet jag...? :confused:
Ja, alla som kör på bulten är befriade från empati. Så måste det vara.


Edit: Förresten ska du nog inte köra omkring bara på framhjulet sådär. Tänk om det kommer ett BARN!!!!
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Mattias skrev:
Ja, alla som kör på bulten är befriade från empati. Så måste det vara.


Edit: Förresten ska du nog inte köra omkring bara på framhjulet sådär. Tänk om det kommer ett BARN!!!!

Moget killen... du vet inte ens var jag kör... Åker på en avstängd väg som ligger en bra jäkla bit ifrån närmsta bebyggelse... :kocko
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
ElDiablo skrev:
Moget killen... du vet inte ens var jag kör... Åker på en avstängd väg som ligger en bra jäkla bit ifrån närmsta bebyggelse... :kocko
Och du vet inte ett skit om bulten.

Nu får det räcka. Nu har du skrivit massor av inlägg i stil med "Jag vill inte gnälla, men..." följt av en massa gnäll. Jag har förstått din åsikt. Vill du att alla som nånsin kört på bulten ska be om ursäkt och aldrig göra så igen? Lugna sig nu.
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Mattias skrev:
Och du vet inte ett skit om bulten.

Nu får det räcka. Nu har du skrivit massor av inlägg i stil med "Jag vill inte gnälla, men..." följt av en massa gnäll. Jag har förstått din åsikt. Vill du att alla som nånsin kört på bulten ska be om ursäkt och aldrig göra så igen? Lugna sig nu.

Nej det vill jag inte alls... jag vill göra min röst hörd och att vi ska få åka våra mc:s ifred från alla som vill förstöra detta nöje. F*n vad vissa blir sura så fort man inte tycker likadant! Skitjobbigt...! Let´s all be friends ist. för att kasta paj på varann, och ta lärdom ifrån vad andra tycker och tänker.

:hej
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Låt alla Mc folk åka hur dom vill.. Vill jag köra fort så göra jag detta..
Det är den enda sanna frihetskänslan!
 

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Värmdö
Hoj
VTR Firestorm
Caffe: Tyvärr, ingen kamera monterad på hojen för att bevisa det. Men jag skulle inte bara hitta på nåt sånt, bara för att skriva o klaga - sån är jag inte. Jag kör själv hårt men jag tycker att man går över gränsen när man utsätter andra för fara.
Nick får tolkas fritt, det var tanken (själv gillar jag det engelska, bara för att det låter så jävlar dumt!)

Mattias: Tack för upplyssningen! Är det därför alla andra alltid gör fel och inte jag (".. you know") ?! :lol

Nästa gång detta inträffar lovar jag dock att stanna, vända och åka efter idioterna och säga precis vad jag tycker om derras körstil :kocko :fatta! .... och jag tycker alla andra bör göra likadant (gärna avsluta utskällningen med en ordenlig pungspark)
 
Last edited:

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Gran Canaria
Hoj
2024 Yamaha MT-09
David81 skrev:
Låt alla Mc folk åka hur dom vill.. Vill jag köra fort så göra jag detta..
Det är den enda sanna frihetskänslan!

:tummenupp Har inget emot att det svänger men FZR går bäst rakt fram så på samåkningar ligger vi bakom andra som har hojar som går bättre när det svänger (Till våren skall det bli andra bullar, uppgradering på G.)
 

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Värmdö
Hoj
VTR Firestorm
jag värnar iallafall naturen..... jag kramar träd i 150 blås, inte andra hojåkare :D

2Fast4Some: Skyll inte på hojen, det är du som bestämmer vart du åker. Har haft flera "sportshojar" från 80 och 90 talen genom åren, man måste bara ta i lite mer helt enkelt än nyare varianter som är lättare att kasta från sida till sida pga vikt, ram och däck. Du blir en bättre förare iom att du kör en äldre (och lite svårare) hoj innan du hoppar på en sprillans ny, skaffa dig lärdom på nåt äldre (och ja) mindre ball hoj.
Tråkigt att det har blivit tävling om "vem har coolaste hojen".... istället för "vilken hoj passar mig bäst".
 
Last edited:
Nyheter
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Top