Tokholm: Skärp till er på "Bulten" för f..n..!

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
demo1 skrev:
Citerar migsjälv från en annan tråd igår.

" - Till dig på den blåa TL1000r och tjejen bakom på en röd CBR som åkte där i förrgår kan jag bara säga,

Samma kille kanske? Eller finns det fler töntar som inte kan köra sin blåa tlr ordäntligt? Lite kul att alla som påstår sig kunna köra bulten på ricktigt snabba tider överträder mittlinjen i nästan varje sväng = rakt fram åka 40% av alla kurvor hmmm hur duktig är man då?

Bulten är en transport sträcka inte en bana! Jag tar den varje dag till från jobbet och ser rätt läskiga saker nästan varje dag.

Skulle tro att det var mig och en kompis du såg. Anser att jag hade god marginal och sikt vid min omkörning. Och jag håller mig på min sida av vägen.

Och vi kom hem hela med.

Så jag är en tönt då som inte kan köra min tl ordentligt? Hmm välkommen att åka med och studera då.

Förövrigt tycker jag att det är onödigt att häva ur sig ord som tönt och liknande till varandra.

Jag har kört bulten mycket denna säsong och jag har faktist inte en enda gång mött en hoj på min sida av vägen. ´
 
Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
demo1 skrev:
Bullten är en transport sträcka inte en bana!

Tvärtom, folket har gjort den till en bana, inte en transportsträcka, i brist på bättre banor i närheten. IMHO skulle den enkelriktas och vissa tiden skulle bilar släppas på i, vissa tider bara hojjar. Kanske.
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
SENSEI skrev:
Skulle tro att det var mig och en kompis du såg. Anser att jag hade god marginal och sikt vid min omkörning. Och jag håller mig på min sida av vägen.

Och vi kom hem hela med.

Så jag är en tönt då som inte kan köra min tl ordentligt? Hmm välkommen att åka med och studera då.

Förövrigt tycker jag att det är onödigt att häva ur sig ord som tönt och liknande till varandra.

Jag har kört bulten mycket denna säsong och jag har faktist inte en enda gång mött en hoj på min sida av vägen. ´


Skönt att ni klarade er.. Men du, ur min synvinkel såg det f%&#¤n tajt ut. Det var juh ett backkrön= du kunde omöjligt veta om det fanns någon mötande. Och nu kan juh inte du tala för tjejen men hon låg seriöst 30-40cm MAX! bakom en långtradare som när som hälst kan behöva bromsa in för en kurva. Kul att sporra varan till att trycka på, blåsa om alla bilar ända fram tills man förlorar den man åker med eller tvingar ner en lastbil eller liknande i diket. Tänk på att han som körde den jobbar på åkeriet som ligger brevid rosenhill = han måste nog åka den vägen varje dag. Käns det rätvist att han ska sitta och vara livrädd för att bli/körapå en hojåkare varje dag för att du ska få en kick?

Bränn på så mycket ni vill/klarar av men tänk efter om det är värt att köra om på så vis. Jag har gått över till offroad hoj nästan helt nu pga. jag inte känner att jag kan behärska mig med 100hk+ kanske vore en idé för några fler här att köra en max 130km/h båge tills man bestämt sig för att lämna den hårdaste körningen på banan? Har man 48 slöa kusar i motorn är det över huvudtaget inte aktuelt att göra en omkörning om man inte har full sikt för man hinner alldrig om för att klara sig på ren tur!

Ähh skit samma, kör som ni vill. Klart det är värt att dö för en sekunds adrenalin. Och bilar är juh bara i vägen, dom har klart mindre rätt än dig/oss att befinna sig på vägarna. Att dom håller hastighetsbegränsningarna är juh helt ofattbart eller. :confused:
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Vilken moralkaka jag börjar bli på gammla dar... :tungan

Sensai påpekar bara du behöver inte ta åt dig om du inte vill, 90% av alla på sporthoj kör som as, inte länge senn jag lugnade ner mig häller. Men nu när jag kör lite vettigare och fortfarande lyckas ha kul på vägarna är det väll inte helt fel att försöka få fram det så några till kanske tar det lite lugnare och kan bråka här på forumet ett par sommrar till. Btw, sorry för att jag kallade dig tönt, onödig. Ville väll mäst få din uppmärksamhet så jag kunde be dig ta det lugnare. :tummenupp
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Märkligt hur såna här trådar urartar till indirekta k*kmätningar om vem som kör "bäst" och hur alla andra är töntar som inte kan köra.

Gott om insinuationer, påståenden och onämnda namn blir det.
De flesta som har uppnått körkortålder har nog förmågan att tänka själva, men jag förstår att kärringen i en måste få utlopp ibland också, och då blir det massor av inlägg med gnäll.

Min uppfattning är att det körs likadant på bulten i år som alla andra år. Tycker man att det är obehagligt står det varje individ fritt att välja en annan väg att åka på.
Jag tänker fortsätta att köra så fort jag törs på bulten, för jag tycker det är roligt. Om jag sen lyckas skrämma nån så är det en mycket välkommen bonus. ;)
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
demo1 skrev:
Skönt att ni klarade er.. Men du, ur min synvinkel såg det f%&#¤n tajt ut. Det var juh ett backkrön= du kunde omöjligt veta om det fanns någon mötande. Och nu kan juh inte du tala för tjejen men hon låg seriöst 30-40cm MAX! bakom en långtradare som när som hälst kan behöva bromsa in för en kurva. Kul att sporra varan till att trycka på, blåsa om alla bilar ända fram tills man förlorar den man åker med eller tvingar ner en lastbil eller liknande i diket.

Som sagt, onödigt att kalla honom tönt och lasta honom för den andra förarens eventuella "tillfälliga sinnesförvirring". Jag kan förstå om du tyckte att det såg osäkert ut ur din vinkel.. men det är ju trots allt förarens synfält som är det viktiga.. inte passagerarens eller mötande bilists.. :tummenupp

Dessutom vet du inget om deras körsätt och om de sporrar varann eller inte...
(vilket de INTE gör, annat än för att få med den andra ut och åka.. :hihi ) De åker fort, det vet jag, men jag vet också att Sensei kört hoj (och bil) sen han kunde gå (obs, lite ironi här :tungan ), att han mycket sällan gör chansningar i trafiken och aldrig bara för att det är kul.. (Nu kan detta ha varit ett av dessa sällsynta tillfällen.. men det låter osannolikt, särskilt som han själv dementerar..)
Självklart kan det dyka upp plötsliga hinder och självklart kan andra trafikanter göra många beslut i sista sekund som leder till en incident.. men jag är rätt övertygad om att det aldrig kommer att ske när han är oförberedd.. (om han nu inte befinner sig på ett fik vid tillfället.. :hihi )

och ja, jag är partisk :kär , men tycker ändå att det är orättvist att dra slutsatser angående åkares körstil pga ett särskilt tillfälle. Det rörde sig ju inte om wheelande på en gågata eller så, utan om en eventuellt klumpig omkörning.. sådana tror jag att vi alla gjort någon gång. :angel

Krama varandra i trafiken! :krama
 
Last edited:

Plåtlåda

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Nja...
benkar skrev:
2. Finns ett gäng bilister och kromslädeförare som ska ha en örfil, men dom läser inte här, så dom lämnar jag åt sitt öde, eller tar hand om på annat sätt den dag jag får stå öga mot öga.. :fatta!
//B

Mitt första inlägg...

Jodå, även bilister läser här. Iaf om de är sugna på hoj.

Har kört "bulten" ganska ofta i år, dels som Till&Från-transport men även för lite efterjobbet-gasning. Även en fyrhjuling kan ha kul här utan att köra vansinnesfort. The Pace....

Men, två ggr har det varit riktigt riktigt nära att bilen fick onödig extrautrustning i form av kylarprydnad modell sporthoj. Båda gångerna i blind höger över krön.

Hur vågar ni köra så? Jag med fyra hjul hinner/kan bromsa även i kurva men en annan mc eller 25meters Scania?

Visst, de som körde hann in på sin sida igen och ingen skada skedd, förutom mina kallingar. Men det är obehagligt även om man är beredd på att det kan hända.

Hur kör jag själv då? Fortare än 70 men på min sida och beredd på traktorer, grus och annat överraskande.

Ta inte det här mitt första inlägg som übergnälligt. Jag förstår varför det körs så mycket mc på sträckan och även varför det går så fort ibland. Jag vill helst bara slippa möta er alltför handgripligen. Möts hellre på fiket.


/N
 

Bappa

sub-5
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
R1
TSRD skrev:
...Jag har kört bulten en gång i år... Då lyckades jag bli omkörd av en av våra Spielberg-wannabees :va , som hade det goda omdömet att klämma mig, och en bil med släpvagn som låg direkt framför mig, i ingången till en blind högerkurva... Tja, han hade väl bråttom eller nått, vad vet jag :rolleyes: ...
/Tobbe

.

Kör man lika fort som en bil med släpvagn så blir man omkörd, det är liksom en naturlag på Bulten... :D :D :lol

PS 1: Hatten av för Trasdocke-arbetet :Bugar
PS. 2: cool monster du har
 

Bappa

sub-5
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
R1
Mattias skrev:
...
Min uppfattning är att det körs likadant på bulten i år som alla andra år. Tycker man att det är obehagligt står det varje individ fritt att välja en annan väg att åka på.
Jag tänker fortsätta att köra så fort jag törs på bulten, för jag tycker det är roligt. Om jag sen lyckas skrämma nån så är det en mycket välkommen bonus. ;)

Instämmer till fullo.

Den stora skillnaden med tidigare år är att nu finns det ett forum att vädra sina åsikter om och det verkar läggas ned mer energi bakom tangentbordet än bakom styret.
Ut och kör på Bulten istället, det är roligare :tungan
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Var e alla som brukar filma när dom kör bulten på rekordtider nu då? Tycker de borde ha en del att säga nu eller är det kanske inte lika tufft längre att åka 200+ på fel sida vägen i skymda kurvor?? Luktar rätt mycket hyckleri här än så länge.... :va
 

sandstream

Guest
En bana i Stockholmsområdet har varit på gång i 20-30 år och det tar nog lika många till tyvärr... :död
 

Bappa

sub-5
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
R1
ElDiablo skrev:
Var e alla som brukar filma när dom kör bulten på rekordtider nu då? Tycker de borde ha en del att säga nu eller är det kanske inte lika tufft längre att åka 200+ på fel sida vägen i skymda kurvor?? Luktar rätt mycket hyckleri här än så länge.... :va

Om du har sett de numera klassiska filmeposen med bland andra DenTheMan har du väl också sett att körningen är på rätt sida av vägen, eller? :va

Sub-5 rules :banana :yoparty :D :hihi :Bugar
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Mattias skrev:
. Tycker man att det är obehagligt står det varje individ fritt att välja en annan väg att åka på.
Jag tänker fortsätta att köra så fort jag törs på bulten, för jag tycker det är roligt. Om jag sen lyckas skrämma nån så är det en mycket välkommen bonus. ;)

Man ska kramas i trafiken :tungan

Om nån på ett dumt sätt skulle köra om mig, eller utsätta mig eller medpassagerare för fara så skulle inte jag tveka att med våld få den utveklingstörda människan att fatta.Finns gott om ställen längs med sveriges vägar där man kan tillrättavisa obstinata hälsofaror:)Man ska inte behöva ta omvägar eller välja att hoppa över favvorundan bara för att man är rädd om livet.

Kör med huvudet och värdera andras säkerhet lika högt som ens egen.Om man ska försöka slå tider så måste man också räkna med att man ibland måste sakta ner för att inte utsätta andra för fara samt visa sina hoj/bilvänner trafikvett.




Man ska fan vara snäll mot andra trafikanter. :banana
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Om du läste vad jag skrev så skrev jag aldrig att en specifik person skulle ta åt sig... har sett filmer från bulten där dom genar i varje kurva i princip. Det var de jag ville som skulle ta åt sig... Sen å andra sidan så är det ju skitfränt att köra 200+ på en jätte kurvig väg, oavsett om man genar eller inte, jag menar, det är ju en omöjlighet att det kanske skulle vara en cyklist som vinglar till lite efter nästa kurva, eller en bil som kanske vänder, eller varför inte ett barn som springer över vägen.(ironi) I 200 blås har man inte så mycket att säga till om efter en skymd kurva... knappast så man hinner stanna iaf. utan tragedin är ett faktum....

Bappa skrev:
Om du har sett de numera klassiska filmeposen med bland andra DenTheMan har du väl också sett att körningen är på rätt sida av vägen, eller? :va

Sub-5 rules :banana :yoparty :D :hihi :Bugar
 

Bappa

sub-5
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
R1
ElDiablo skrev:
Om du läste vad jag skrev.......


Jisses vad sugna vi är på att gå i polemik omedelbums :mad:

Varför "skäller" vi på varandra, vi löper varje dag större risk att dräpas av en tokig bilist :mad: när vi står still vid ett rödljus än att fronta med en annan hoj på bulten.

Som flera andra sagt, värna om varandra och er själva och kör så fort ni törs :tungan
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Bappa skrev:
kör så fort ni törs :tungan

Appapp!! Lägger in ett varningens finger..>Kör så fort ni behärskar framföra fordonet,och sänk farten vid omkörningar så att herr twinner inte skiter ner sig.
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Suck... Ok om man utsätter sig själv för livsfara, det skiter jag fullständigt i faktiskt för det gör jag även själv ganska ofta. Men snälla täng på andra människor och djur också för den delen... Jag vet att jag skulle ha väldigt svårt att leva med vetskapen att jag pga. mitt usla trafikbeteende orsakat en annan människas död... Gasa gärna hårt och mycket, men gör det då på vägar som inte har trafik på sig.... tex banor eller flygfält eller dyl. Tro mig, det går att hitta roliga vägar där det inte åker omkring en massa andra trafikanter hela tiden.... :)
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
ElDiablo skrev:
Tro mig, det går att hitta roliga vägar där det inte åker omkring en massa andra trafikanter hela tiden.... :)

Fast inte på så många ställen i stockholmsområdet tyvärr...
 

Bappa

sub-5
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
R1
twinner skrev:
Appapp!! Lägger in ett varningens finger..>Kör så fort ni behärskar framföra fordonet,och sänk farten vid omkörningar så att herr twinner inte skiter ner sig.

Helt rätt Twinner, du är en klok man.
 
Nyheter
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Top