Tokholm: Skärp till er på "Bulten" för f..n..!

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Nåjo, nu var det så att jag kom ikapp och låg bakom släpvagnen för att jag inte tyckte att jag hade sikt nog att köra om den... Men knutten som körde om oss gjorde inte samma bedömning. Ajja, man kör som man vill :tuttar

Annars så tackar jag för PS:arna :)

/T

.
Bappa skrev:
Kör man lika fort som en bil med släpvagn så blir man omkörd, det är liksom en naturlag på Bulten... :D :D :lol

PS 1: Hatten av för Trasdocke-arbetet :Bugar
PS. 2: cool monster du har
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Just därför bor man inte nere i "fjollträsk"....! :arsele Hahahaha! Närå skojja ba! Men nog tror jag det finns vägar som e mindre trafikerade än just "bulten" va?

Hårding skrev:
Fast inte på så många ställen i stockholmsområdet tyvärr...
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Hårding skrev:
Fast inte på så många ställen i stockholmsområdet tyvärr...

Men hallå, håller du bara till på Sveavegen eller :tungan :D

Det finns hur många bra vägar som helst i 08-området. Lägger man sedan till någon mil uppåt eller neråt så finns det ännu fler. ...fast vart dessa vägar finns är en väl förborgad hemlighet, lägger man upp dem här så hittar ju alla racenissar dit :7peta . Ska du ha lite tips på fina vägar så är annars Stockholmssnurren ett ypperligt alternativ för kurvsugna Tokholmare som inte vågar sig utanför tullarna i normala fall ;) .


/Tobbe

.
 

Bappa

sub-5
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
R1
TSRD skrev:
Men hallå, håller du bara till på Sveavegen eller :tungan :D

Det finns hur många bra vägar som helst i 08-området. Lägger man sedan till någon mil uppåt eller neråt så finns det ännu fler. ...fast vart dessa vägar finns är en väl förborgad hemlighet, lägger man upp dem här så hittar ju alla racenissar dit :7peta . ......

/Tobbe

.


Var, var, var, berätta så jag kan komma och skära kurvor i 2000km/h och skrämma slag på Twinner med en skitläcker omkörning :tungan jag hittar ju bara till Bulten och Boge... :hihi :rofl
 

ZandrA

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
Hölö
Hoj
Triumph Speed3 -07
demo1 skrev:
Skönt att ni klarade er.. Men du, ur min synvinkel såg det f%&#¤n tajt ut. Det var juh ett backkrön= du kunde omöjligt veta om det fanns någon mötande. Och nu kan juh inte du tala för tjejen men hon låg seriöst 30-40cm MAX! bakom en långtradare som när som hälst kan behöva bromsa in för en kurva.
Det står alla fritt att tycka vad dom vill om hur andra kör men du var inte med på min cykel o du vet inte med vilka marginaler jag kör.

Älskar att köra kurvigt o kör så hårt som jag tror att jag klarar av (Obs,utan att gena i kurvorna..) och utan att äventyra mitt eller andras liv. Sen att du kan uppfatta min körning som omdömmeslös må så vara men huvudsaken är att jag känner att jag har koll på vad jag gör.
Skulle gladeligen köra på bana mer istället för på vägarna men långa avstånd till banorna och försäkringsläget gör ju att det inte blir så mycket av det.

Bulten är kul, men farlig med alla som utnyttjar mötande vägbana för att klara kurvorna. Bilar, hojar och även lastbilar har man ju mött några gånger när dom genat o man möter dom i sin egen körbana :skrämd Hittills har man rett ut det o man hoppas bara att man slipper hamna i liknande situationer igen...

Jag brukar inte säga "kör försiktigt" eller "ta det lugnt", det är det ändå ingen på platsraket som gör men jag tycker ett bra motto är "Kör så ni kommer fram"!

/"Tjejen"
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Bappa skrev:
Var, var, var, berätta så jag kan komma och skära kurvor i 2000km/h och skrämma slag på Twinner med en skitläcker omkörning :tungan jag hittar ju bara till Bulten och Boge... :hihi :rofl


Du kan få en karta till sviestad om du vill :D
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Ett superhett tips är Rexbovägen som går mellan väg 293, straxt utanför Stråtenbo, och upp till Insjön. Den första 2/3-delarna av denna väg är något av det absolut roligaste jag åkt med hoj i Svedala, seriös formel1-bana.

Karta till Rexbovägen på Gulasidorna.se


Sedan hoppas jag att dalmasarna inte blir sura på mig för att jag skickar iväg Tokholmare uppåt landet :hihi


/Tobbe


Bappa skrev:
Var, var, var, berätta så jag kan komma och skära kurvor i 2000km/h och skrämma slag på Twinner med en skitläcker omkörning :tungan jag hittar ju bara till Bulten och Boge... :hihi :rofl
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
ElDiablo skrev:
Om du läste vad jag skrev så skrev jag aldrig att en specifik person skulle ta åt sig... har sett filmer från bulten där dom genar i varje kurva i princip. Det var de jag ville som skulle ta åt sig... Sen å andra sidan så är det ju skitfränt att köra 200+ på en jätte kurvig väg, oavsett om man genar eller inte, jag menar, det är ju en omöjlighet att det kanske skulle vara en cyklist som vinglar till lite efter nästa kurva, eller en bil som kanske vänder, eller varför inte ett barn som springer över vägen.(ironi) I 200 blås har man inte så mycket att säga till om efter en skymd kurva... knappast så man hinner stanna iaf. utan tragedin är ett faktum....


Vilka filmer är det du åsyftar? Tala ur skägget karl.
Du skrev rekordtider tidigare? Finns det fler filmer med tidtagning än de RoLLER har knåpat ihop? De vill jag se isf. :)

Tänk på att kameran sitter på tanken och bilden är inte så jättebra, föraren ser lite mer eftersom han har sina ögon högre upp.
Dessutom så gissar jag att du inte åkt alltför mkt själv på bulten eftersom du har ganska långt ner till den, då vet du inte hur mkt man ser "genom" kurvorna när man sitter på hojen.

Fast jag försöker ingalunda försvara fartöverträdelser på allmänna vägar nu. Det vore bara löjligt, ungefär som en rökare som försvarar sin last med att det är så gott att röka och lung och strupcancer händer bara andra.

Hursom så är det kul att köra fort, att sen se sig själv på film är ju lite extra kul. Mitt bidrag är förstås begränsat till ett möte på en av DanTheMan's repor.

Till fart freak vill jag bara beklaga din helt osannolika otur, möta tre olika hojar på din väghalva på samma repa! Helt sjukt. Hade du kameran monterad och filmade så du kan visa? ;);) (lustig nick btw, svengelska?)
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
sandstream skrev:
En bana i Stockholmsområdet har varit på gång i 20-30 år och det tar nog lika många till tyvärr... :död
Vem ska bygga den? Det är nog den stora frågan. Knappast blir det komunen eller staten. Det måste till något typ företag/förening för att bygga en bana.
Så om någon tar det på sig så.. :Bugar :Bugar :Bugar Jag har inte de ekonomiska förutsättningarna att fixa det iaf :huvet
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
ElDiablo skrev:
Om du läste vad jag skrev så skrev jag aldrig att en specifik person skulle ta åt sig... har sett filmer från bulten där dom genar i varje kurva i princip. Det var de jag ville som skulle ta åt sig... Sen å andra sidan så är det ju skitfränt att köra 200+ på en jätte kurvig väg, oavsett om man genar eller inte, jag menar, det är ju en omöjlighet att det kanske skulle vara en cyklist som vinglar till lite efter nästa kurva, eller en bil som kanske vänder, eller varför inte ett barn som springer över vägen.(ironi) I 200 blås har man inte så mycket att säga till om efter en skymd kurva... knappast så man hinner stanna iaf. utan tragedin är ett faktum....

De filmer jag sett har är de Roller har släppt. Även varit med vid filmning och skulle själv haft kameran på tanken om det inte varit som så att jag har Mörkt kåpglas...
Inte på någon av de filmerna är aktören över på fel sida i kurvorna...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Håller med dig till fullo!!! GASA kan vilken j-a idiot som helst, men att köra snyggt, DET är en konst!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
fart freak skrev:
Åkte "bulten" idag och hade 3st olika incidenter där jag möter sportshojar som är på "min" sida av vägen i kurvor...

In Sveden ve drive on the RIGHT sida of the väg. This knowed you, or how?
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
demo1 skrev:
Vilken moralkaka jag börjar bli på gammla dar... :tungan

Sensai påpekar bara du behöver inte ta åt dig om du inte vill, 90% av alla på sporthoj kör som as, inte länge senn jag lugnade ner mig häller. Men nu när jag kör lite vettigare och fortfarande lyckas ha kul på vägarna är det väll inte helt fel att försöka få fram det så några till kanske tar det lite lugnare och kan bråka här på forumet ett par sommrar till. Btw, sorry för att jag kallade dig tönt, onödig. Ville väll mäst få din uppmärksamhet så jag kunde be dig ta det lugnare. :tummenupp
Kalla mig gärna omogen eller vad som helst :tummenupp Rinner av mig. Synd bara att sporthojs.com:s medlemmar har blivit en grupp "gnälliga kärringar".

Sitta och kommenterar andras körsätt mm. Även jag kastade mig över en Ducceåkare som hade en dålig dag med mycket taskigt spårval...
Var och en får ta ansvar för sitt eget handlande...
Har blivit så mycket gnäll här på forumet att det faktiska syftet med siten har försvunnit.
Som minimorran sa så visst de jag åker med kör fort. Och vi försöker köra så vi kommer fram. Vi sporrar inte varandra att köra fortare och fortare. Vi kör på det sätt vi finner njutning av vårt hojåkande.

Säger bara en sak. Åk med mig och mina vänner på en tur så får du själv bilda dig en uppfattning över vår åkning...

Zandra och jag åker rätt mycket ihop och vi hettsar inte varandra... Dessutom kör vi mycket med tecken.. tex om jag hinner om före en skymd kurva och jag ger tummen upp så vet den bakomvarande att det är fritt att köra om...
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Caffe skrev:
Vilka filmer är det du åsyftar? Tala ur skägget karl.
Du skrev rekordtider tidigare? Finns det fler filmer med tidtagning än de RoLLER har knåpat ihop? De vill jag se isf. :)

Tagga ner.... jag vill mest bara göra min röst hörd, vilja medela min ståndpunkt och mitt synsätt på livet när det gäller MC. Helt rätt, jag har ingen aning om hur det ser ut där på bulten förutom det jag sett på film. Vet heller inte hur "säkra" vissa av de som kör/filmar där är heller. Men jag står fast vid att jag tycker det är bra nog mye bättre att leta sig till platser där man inte utsätter andra för livsfara. Dvs. mindre trafikerade vägar eller ännu bättre, BANA! Ni som bor där nere har väl inte så jäkla långt till närmsta bana eller? Här uppe så är ju bästa banan förmodligen mittsverigebanan och den är det ju nästan 30 mil till. Lika förbannat så söker sig de flesta som bor här och verkligen vill åka hårt på båge dit. Försöker egentligen inte döma ngn. att vara en sämre människa, utan vill bara försöka propagera att ni ska ta det lugnt därute. En till grej är ju att vi hojåkare inte är särskillt populära bland de oinförstådda och jag tvivlar på att vår popularitet ökar genom att köra på detta sätt heller. Många politiker talar om att de praktiskt taget vill förbjuda MC åkningen och med fortsatt uppvisande på detta vis så kommer det nog förr eller senare ske tyvärr. Ta bara skotertrafiken som exempel. Häruppe är det extremt populärt med skoter och det enda som behövdes var ju att det sattes fel politiker vid fel post så var tråkigheterna ett faktum. 70 i hastighetsbegränsning osv. Körkortskravet var dock bra tycker jag. Ni förstår nog var jag vill komma med detta. Jag håller med om att det är skitkul att köra fort på kurviga vägar, men vill bara att ni ska tänka efter några gånger extra. Ni får vara hur duktiga ni vill men ni hinner omöjligt stanna för ett barn på en cykeltur i de där hastigheterna efter tex. en kurva. Och alla vet ju hur oberäkneliga barn kan vara i trafiken. Försöker som sagt inte vara en moralkaka som inte gör fel då och då, utan bara försöka medla mitt budskap. Så återigen, snälla ta det lugnt därute. Tror inte ni vill ha en annan människas liv på ert samvete ifall ni skulle överleva en krasch med dito.

Tack för mig. :nicka
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Caffe skrev:
Vilka filmer är det du åsyftar? Tala ur skägget karl.
Du skrev rekordtider tidigare? Finns det fler filmer med tidtagning än de RoLLER har knåpat ihop? De vill jag se isf. :)

Sen för att vara så petnoga som du vill jag ska vara så... här kommer iaf. föraren av den högra mc:n över på fel sida flera gånger... men som sagt det är inte det jag vill påpeka... utan bara det jag skrev i mitt lååånga inlägg ovan.

Återigen. Tack för mig och let´s all be friends! :fyllisar
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
ElDiablo skrev:
Caffe skrev:
Vilka filmer är det du åsyftar? Tala ur skägget karl.
Du skrev rekordtider tidigare? Finns det fler filmer med tidtagning än de RoLLER har knåpat ihop? De vill jag se isf. :)

Tagga ner.... jag vill mest bara göra min röst hörd, vilja medela min ståndpunkt och mitt synsätt på livet när det gäller MC. Helt rätt, jag har ingen aning om hur det ser ut där på bulten förutom det jag sett på film. Vet heller inte hur "säkra" vissa av de som kör/filmar där är heller. Men jag står fast vid att jag tycker det är bra nog mye bättre att leta sig till platser där man inte utsätter andra för livsfara. Dvs. mindre trafikerade vägar eller ännu bättre, BANA! Ni som bor där nere har väl inte så jäkla långt till närmsta bana eller? Här uppe så är ju bästa banan förmodligen mittsverigebanan och den är det ju nästan 30 mil till. Lika förbannat så söker sig de flesta som bor här och verkligen vill åka hårt på båge dit. Försöker egentligen inte döma ngn. att vara en sämre människa, utan vill bara försöka propagera att ni ska ta det lugnt därute. En till grej är ju att vi hojåkare inte är särskillt populära bland de oinförstådda och jag tvivlar på att vår popularitet ökar genom att köra på detta sätt heller. Många politiker talar om att de praktiskt taget vill förbjuda MC åkningen och med fortsatt uppvisande på detta vis så kommer det nog förr eller senare ske tyvärr. Ta bara skotertrafiken som exempel. Häruppe är det extremt populärt med skoter och det enda som behövdes var ju att det sattes fel politiker vid fel post så var tråkigheterna ett faktum. 70 i hastighetsbegränsning osv. Körkortskravet var dock bra tycker jag. Ni förstår nog var jag vill komma med detta. Jag håller med om att det är skitkul att köra fort på kurviga vägar, men vill bara att ni ska tänka efter några gånger extra. Ni får vara hur duktiga ni vill men ni hinner omöjligt stanna för ett barn på en cykeltur i de där hastigheterna efter tex. en kurva. Och alla vet ju hur oberäkneliga barn kan vara i trafiken. Försöker som sagt inte vara en moralkaka som inte gör fel då och då, utan bara försöka medla mitt budskap. Så återigen, snälla ta det lugnt därute. Tror inte ni vill ha en annan människas liv på ert samvete ifall ni skulle överleva en krasch med dito.

Tack för mig. :nicka



förbannat bra sagt... :Bugar
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
SENSEI skrev:
Kalla mig gärna omogen eller vad som helst :tummenupp Rinner av mig. Synd bara att sporthojs.com:s medlemmar har blivit en grupp "gnälliga kärringar".


Alla medlemmar? Nä nu blir jag fan ledsen på riktigt :gråta
IOm att du gnäller på oss på SH (inkl dig själv) så gör det dig till en gnällkärring också.Man kan inte moralisera moralen :va

Som jag kan bolla med ord:) :tråkad

:wiggle

Nä fan jag håller med:) Hädanefter snackar vi hoj tycker jag :tummenupp
 
Nyheter
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Top