Tokreklam

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Jävla flipperspel till reklam här på sporthoj. Jag har varit trogen IE och låtit reklamen synats, bland annat för SH:s skull. Ibland har jag till och med klickat på reklamen och kollat på vad de olika annonsörerna har för prylar även om jag hittills inte har köpt något via reklamen.

Men nu räcker det. Nu går jag över till firefox och slipper all denna epilepsiframkallande tokreklam och därmed blir det inga mer klick på dem.

:mad::mad::mad:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Så!! Nu går det att surfa hit igen. :)

Nej allvarlig talat, ska vi slippa blippande reklam så måste vi konsumenter knyta näven i fickan och protestera. Tycker vi protesterar med att även sjunga "We shall overcome" nu tillsammans. :krama :friggebo

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Så!! Nu går det att surfa hit igen. :)

Nej allvarlig talat, ska vi slippa blippande reklam så måste vi konsumenter knyta näven i fickan och protestera. Tycker vi protesterar med att även sjunga "We shall overcome" nu tillsammans. :krama :friggebo

Jag håller med, den senaste tiden har jag blivit mer och mer irriterad på reklam... Inte bara på sporthoj, utan på många andra sidor oxå. nu har det gått till överdrift! :mad:
Jag har som måtto att aldrig klicka in på någon reklamsida. Vill jag ha något så söker jag upp det själv...
Varför måste det vara "blinkande" reklam för? Säljer dom mera då? :va

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Varför måste det vara "blinkande" reklam för? Säljer dom mera då? :va

Nej. Man säljer mer på att pespi ha i synnerhet diskret reklam pepsi som kanske inte sticker pepsi i ögat utan fungerar på ett pepsi mer sublimt plan i ens pepsi undermedvetna. Anledningen till pepsi att man gör reklam som pepsi blinkar är bara för att reta upp pepsi dig och peka ditt pepsi medvetna mot något pepsi annat så du inte så pepsi lätt hittar den sublima pepsi reklamen. :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När SH för länge sedan hade problem med att reklamen slöade ner laddningen av sidan så stängde jag av den, tillfälligt, för sidan lever ju på reklamintäkterna.

Problemet är bara att jag aldrig har kommit ihåg att slå på den igen.....

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Vi har ju protesterat tidigare mot flipper-reklamen så att sajtägaren har haft chans att ta till sig kritiken och åtgärdat det. Men tyvärr, nu är det försent för min del. :död

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Jag tycker det är jobbigast när reklamen rör på sig/blinkar.

Fick ett plötsligt sug efter pepsi :va

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Hur gör jag för att slippa reklamen i firefox? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur gör jag för att slippa reklamen i firefox? :va

Någon annan får svara på det, men i Opera finns det flera sätt, jag TROR att det sätt jag har stängt av reklamen på ändå genererar "träff" på servern så att siteägaren får reklampengen.

Det var min mening IAF, det kan väl IOFS kvitta på dom flesta andra siter, men på SH vill jag ju att det ska ticka in reklampengar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag tycker reklamen för "gör reklam på sveriges största mc sajt" är den jobbigaste. Blipblop

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vi kan köra medlemsavgifter istället om du inte vill se annonser? Men då skulle sporthoj plötsligt krympa till 1% av nuvarande storlek, då ingen vill betala för sig.

På något sätt måste Sporthoj.com driva in pengar. Ju fler som blockar annonserna, ju större och mer irriterande annonser som betalar för sig tyvärr. Taskig marknad och ovillighet att annonsera verkar det som.

Jag kämpar dock såklart emot alla typer av animeringar och störande annonser så gott det går.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vi kan köra medlemsavgifter istället om du inte vill se annonser? Men då skulle sporthoj plötsligt krympa till 1% av nuvarande storlek, då ingen vill betala för sig.

På något sätt måste Sporthoj.com driva in pengar. Ju fler som blockar annonserna, ju större och mer irriterande annonser som betalar för sig tyvärr. Taskig marknad och ovillighet att annonsera verkar det som.

Jag kämpar dock såklart emot alla typer av animeringar och störande annonser så gott det går.

Vi uppskattar kämpandet, men på något sätt så har det blivit värre senaste halvåret tycker jag.

Sen har det tillkommit någon sorts undersökning som kom upp en gång, en sådan där det lade sig över hela fönstret som man måste klicka bort... den typen liknar jag med dörrförsäljare, vilket betyder att jag aldrig i helskotta skulle klicka på det utan snarare funderar om det är en sida jag verkligen behöver surfa på.

Som här på SH är reklamen styrd till sin egen "area", då tycker jag det är ok för det är reklamen som finansierar sidan, skall jag till t.ex. Grevens för att kolla efter något så gör jag det via bannern på sidan istället för att skriva in adressen... jag skall ju ändå dit.

Men nu börjar det bli lite väl mycket animeringar i reklamen och då blir man som frekvent besökare bara irriterad på det och gör som TS, installerar ad-blocker istället...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år