Vi kan köra medlemsavgifter istället om du inte vill se annonser? Men då skulle sporthoj plötsligt krympa till 1% av nuvarande storlek, då ingen vill betala för sig.
På något sätt måste Sporthoj.com driva in pengar. Ju fler som blockar annonserna, ju större och mer irriterande annonser som betalar för sig tyvärr. Taskig marknad och ovillighet att annonsera verkar det som.
Jag kämpar dock såklart emot alla typer av animeringar och störande annonser så gott det går.
Vi uppskattar kämpandet, men på något sätt så har det blivit värre senaste halvåret tycker jag.
Sen har det tillkommit någon sorts undersökning som kom upp en gång, en sådan där det lade sig över hela fönstret som man måste klicka bort... den typen liknar jag med dörrförsäljare, vilket betyder att jag aldrig i helskotta skulle klicka på det utan snarare funderar om det är en sida jag verkligen behöver surfa på.
Som här på SH är reklamen styrd till sin egen "area", då tycker jag det är ok för det är reklamen som finansierar sidan, skall jag till t.ex. Grevens för att kolla efter något så gör jag det via bannern på sidan istället för att skriva in adressen... jag skall ju ändå dit.
Men nu börjar det bli lite väl mycket animeringar i reklamen och då blir man som frekvent besökare bara irriterad på det och gör som TS, installerar ad-blocker istället...