Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Ort
- Sydöst
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har redan lite kluriga funderingar kring den där biten, så var bara lugn. Det kommer merHade jag gjort mej det jobbet så hade jag redan i gjutning en tagit bort kammaren och låtit det bli ett lagom hål till en lös kammare mindre att svarva bort då.
Lösa kammare sätter man ju i det mesta äldre i motorväg då det har skett en exceptionell utveckling o förståelse för förbränning.
Ta som ex min 40 hp 3 cyl yamaha utombordare ano 1982 har huvud munstycke 145. Den toppen jag har nu är en modifierad 1994 topp från en 50 hp o nu kör jag 125 i huvud munstycke och då är även avgaspipa bytt till en 50 hp. Det ligger en topp från en 2006 motor o väntar med ett ännu modernare utseende o 115 i huvud munstycke.
Så 40 hp går bättre o snålare med ett modernare utseende på kammaren.. O fortare inte minst viktigt.?