Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ledsen för bristen på uppdateringar, har inte haft så mycket intressant att säga. Men jag får tacka för omtanken!Eftersom inget skrivs gör jag antagandet att hansingen repar sig väl.
Vill ändå stilla min nyfikenhet och undrar således hur det går med rehab samt om det finns någon prognos för hur pass bra den kan bli? Mckörande, testat?
Resten av armen, tappat mycket kräm?
Rehab går väl någorlunda enligt planen tror jag, har fått ett gäng övningar och rörelser att göra lite då och då för att öva upp rörlighet, greppstyrka och känsel. Skulle ha varit på återbesök hos sjukgymnasten igår men är typiskt nog förkyld efter att tjejens två små bacillhärdar varit här, så det fick ombokas. Skulle även haft ett besök hos en arbetsterapeut för några veckor sedan, men den kallelsen lyckades PostMord slarva bort så det blev inget av det heller.
Tummen har inte varit mycket aktiv sedan skärskadan som jag i min klantighet lyckades tillfoga mig själv, halva tummetotten blev ju utan skyddande nagel och det gör ju att man är ganska öm och således mycket försiktig med den. Men nu är det nästan läkt iallafall, är fortfarande lite öm om själva tumspetsen som ännu inte hunnit täckas hela vägen av ny nagel men det är på väg åtminstone. Så snart kan jag nog försöka börja använda tummen så smått, igen
Jag har testat att köra en av hojarna ett par meter, ut ur garaget och in igen. Kopplingsstyrkan finns inte där riktigt än, och känseln i tummen är mycket begränsad så jag känner inte ordentligt när jag försöker aktivera blinkers och andra reglage. Ingen prognos från sjykgymnasten då det tydligen är väldigt svårt att sia om, men egen utvärdering säger att det nog dröjer ett tag till. Förhoppningsvis kan jag ägna mig åt mildare hobbyutövning inom kort, men hojåkat får jag nog avvakta ett tag till tyvärr. Abstinensen är helt klart påtaglig när man hör hojarna köra rundor i omgivningen...
Har säkerligen tappat en hel del rent generellt, har ju varit rätt mycket mer inaktiv och stillasittande än normalt så... Det märks på vågen och kondisen om vi säger så Jag kan utan att ljuga påstå att jag har en kropp som en Romersk gud, synd bara att det är just Bacchus...
Nåja, helt inaktiv har jag faktiskt inte varit, om än stillasittande. Jag har bland annat ägnat min tid i ofrivillig verkstadsexil till att bli bättre på att rita 3D-modeller, min tanke är att försöka bekanta mig lite mer med tekniken och bli bättre på hela det här med 3D-utskrifter och själva vakuumgjuttekniken innan jag ger mig på ett nytt försök att gjuta en topp. I vanliga fall kastar jag mig ju bara in i saker och ting med huvudet före och det har ju tenderat att gå sådär på sistone, så jag tänkte att man kanske skulle försöka ta det lite mer metodiskt och steg för steg för omväxlings skull så kanske det ger resultat. Planen är att börja i lite mindre skala och bemästra findetaljerad gjutning för att förhoppningsvis kunna applicera det jag lär mig på större projekt i framtiden, så jag har bland annat ritat upp lite smyckesmodeller som jag ska försöka gjuta i någon trevlig metall. Här är tillexempel en klackring med nordiskt tema som jag ritat och printat i gjutbart resin:
Så mycket annat har tyvärr inte hänt som kan kopplas till projektet, men det kommer förhoppningsvis en uppdatering hyfsat snart