Toppgjutning, mördarbakterier och hojrenoveringen som gudarna glömde.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är ett vedertaget uttryck. Mina tummar kan jag också böja i princip 90 grader bakåt (eller ja, kunde, man har ju blivit stelare med åldern) i första leden, men bara ca 45 grader åt andra hållet. Frugan har 0 grader bakåt (alltså icke skomakartumme) men kan böja ca 90 grader inåt.
Freak, du också.
Kompisen använde sin som sked när han med denna inverterade tumme skopade upp en tredjedels dosa snus under läppen. Praktiskt!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nu ser vi fram emot uppdateringar gällande trådens egentliga ämne, för du har väl inget annat som släpar i tillvaron efter denna långa konvalescens, (som jag väl förstår inte är över än på ett tag), vördade Bushkenstein?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu ser vi fram emot uppdateringar gällande trådens egentliga ämne, för du har väl inget annat som släpar i tillvaron efter denna långa konvalescens, (som jag väl förstår inte är över än på ett tag), vördade Bushkenstein?
Jag hoppas absolut kunna göra lite framöver, men vi vet nog alla hur många projekt och bollar i elden jag har så tyvärr finns det vissa saker som bör prioriteras framför andra när jag nu inte kunnat göra något alls på väldigt länge... :gnissla Men jag ska absolut försöka ta tag i saker och ting när tummen nu mår bättre, även om jag nog kommer behöva vara fortsatt försiktig med den en tid framöver... Huden över tummen är väldigt ömtålig har jag märkt. Men det är på gång iallafall :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fick en smärre chock när jag loggade in på forumet ikväll. Stort tack till @engström1 för all uppmuntran, trodde nästan en stund att jag fyllepostat något dumt och gjort mig ovän med halva forumet när jag loggade in och såg att jag hade sisådär 20 notiser från ingenstans :rofl Blev desto gladare då jag såg att du verkar ha streckläst tråden och satt en tumme på var och vartannat av mina inlägg, tack och bock! :tummenupp :Bugar

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Hejhej!

Legat sjuk för första gången på tusen år.
Kom på att det var ungefär lika länge sedan jag loggade in på sporthoj.

Hittade tråden och fastnade förstås stenhårt.
Världens bästa tråd!

Å så sen denna jävla tumme.
Sista sidorna lästes jeffligt fort.
<näsblod>

Hur får man fram emojisarns i mobilen fresten?
Inte iphonens pk-skit, det skall vara sporthojs med tuttar, ölfylla och maskingevär!

Keep on keeping on, break a thumb och wax on wax off!

/e

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hejhej!

Legat sjuk för första gången på tusen år.
Kom på att det var ungefär lika länge sedan jag loggade in på sporthoj.

Hittade tråden och fastnade förstås stenhårt.
Världens bästa tråd!

Å så sen denna jävla tumme.
Sista sidorna lästes jeffligt fort.
<näsblod>

Hur får man fram emojisarns i mobilen fresten?
Inte iphonens pk-skit, det skall vara sporthojs med tuttar, ölfylla och maskingevär!

Keep on keeping on, break a thumb och wax on wax off!

/e
Herrejisses Karl, där var ju lika många notiser till idag :hihi

Tack så hemskt mycket för dina vänliga ord, och för alla likes förstås :tummenupp

Emojis kan du göra genom att helt enkelt skriva dem, de flesta inleds med kolon och påföljande passande beskrivande ord. Så om du skriver ihop ":" och "tummenupp" så blir det :tummenupp

Krya på dig! :krama

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Herrejisses Karl, där var ju lika många notiser till idag :hihi

Tack så hemskt mycket för dina vänliga ord, och för alla likes förstås :tummenupp

Emojis kan du göra genom att helt enkelt skriva dem, de flesta inleds med kolon och påföljande passande beskrivande ord. Så om du skriver ihop ":" och "tummenupp" så blir det :tummenupp

Krya på dig! :krama
Test:
:tuttar

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Kan vara en tillfällighet. Testar igen:
:tuttar :tuttar

Mvh
:6surkart
(Det är A_NN_A som, obegripligt nog, förärat mig denna föga smickrande symbol, :6surkart )
Jag identifierar mig främst med denna:

:4skrika

Men det är på eget bevåg/förekommen anledning. Finns alltför mycket som motiverar denna reaktion...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Menförhelvete... :huvet Skulle bara laga mat här hemma, och avsaknaden av greppstyrka, känsel och rörlighet gjorde att jag inte hade riktig styr på tummen. Precis när jag skulle skära igenom en ovanligt hård bit lufttorkad salami och la lite kraft på kniven så slant jag, och tog en fin skiva ur tummen med nagel och allt...

processed-a3b46644-5204-4d6a-a5f1-4791fbe5987f_vEQiCzMX.jpeg

Detta är dagen efter, det blödde såpass mycket igår att det inte fanns tid att fota :gnissla Tog en stund att blötlägga för att kunna få loss såromläggningen utan att riva upp det igen, men det ser iallafall fint ut... Så nu är tummetotten tillbaka i sin vadderade cell. Det är fan inte lätt att vara min tumme :näsblod

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
:eek::nurse(n) synd att det saknas kniv och salamismileys!
Jag skar upp tumtoppen pga ta bort vax från cheddarosten för en månad sen, nu är det läkt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Menförhelvete... :huvet Skulle bara laga mat här hemma, och avsaknaden av greppstyrka, känsel och rörlighet gjorde att jag inte hade riktig styr på tummen. Precis när jag skulle skära igenom en ovanligt hård bit lufttorkad salami och la lite kraft på kniven så slant jag, och tog en fin skiva ur tummen med nagel och allt...

View attachment 484104

Detta är dagen efter, det blödde såpass mycket igår att det inte fanns tid att fota :gnissla Tog en stund att blötlägga för att kunna få loss såromläggningen utan att riva upp det igen, men det ser iallafall fint ut... Så nu är tummetotten tillbaka i sin vadderade cell. Det är fan inte lätt att vara min tumme :näsblod
Hämnas du på tummen nu? :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Vad har du emot din tumme egentligen. Detdär var ju precis vad du inte behövde?
:eek::nurse(n) synd att det saknas kniv och salamismileys!
Jag skar upp tumtoppen pga ta bort vax från cheddarosten för en månad sen, nu är det läkt.
Hämnas du på tummen nu? :va

Jag gillar inte att sparka på en som redan ligger, än mindre när det handlar om mig själv... :gnissla I detta fallet handlar det nog främst om otur/klantighet, vilket inte direkt hjälps utav underliggande svårigheter att känna och röra tummen så som man är van... Är nog bara att konstatera att det gäller att vara särskilt försiktig med tummen en tid framöver, även basala hushållssysslor kan ju bevisligen skita sig så det är nog sunt att vänta med mer avancerad hobbyutövning ett tag...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år