Absolut, jag är själv nyfiken så det är helt klart planen
Förutsatt att jag över huvud taget kan få till en fungerande topp vill säga, vi är ju inte där riktigt än...
Sen antar jag att jag måste hitta någon moppebromsbänk eller nåt, den här lilla minimoppehojen lär väl knappt orka sätta snurr på trumman på en riktig bänk
Litet bakslag idag hos läkaren tyvärr, en del av transplantatet verkar ha dött
På sidorna verkar huden ha vuxit fast ordentligt, men i mitten är det ett öppet och fortsatt sårigt parti med en svart sträng av nekrotisk död vävnad som antingen inte vuxit fast över huvud taget eller som helt enkelt dött då den fått för dålig blodförsörjning för att överleva i längden... Det är inte säkert att jag tvingas till en ny operation, har vi tur så kan kroppen själv ersätta den döda vävnaden så att såret läker ihop och huden växer över på egen hand. Det är dock ett ganska brett område som ska täckas, så vi får se hur pass bra kroppen reder ut det eller om jag måste genomgå en kompletterande transplantation... Nytt återbesök och utvärdering om en vecka för att se om det sprider sig eller går tillbaka, beroende på vilket så måste de kanske karva lite till i mig... Rehab/sjukgymnastik får tyvärr vänta tills vi vet om tummen tänker läka ordentligt eller vad som händer. Ska börja motionera och sträcka fingrarna lite försiktigt men vara fortsatt rädd om tummen. Men ja, lite trist. Hade hoppats på bättre besked, ser inte fram emot att eventuellt behöva operera igen och dra ut på läkningen ytterligare...