Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ser ut som det blir minst skapligt i slutändan det därVar på återbesök idag igen och fick såren omlagda, tummen är ju inte alltför fager men enligt läkarna så är det inget onormalt att såret/huden vätskar, varar och ömsar skin såhär efter en fullhudstransplantation medan huden håller på och växer fast... Övriga sår där de har varit och skurit i mig ser iallafall bra ut och alla stygn är nu tagna, så nu är jag mestadels bandagefri och kan börja använda handen lite försiktigt Ska såklart vara försiktig med att belasta och böja/sträcka fingrar och handled alltför mycket, och tummen ska jag även fortsatt vara väldigt rädd om och helst inte böja eller använda alls. Men det känns ju som att det går framåt iallafall Handen är dock väldigt stel och öm, har knappt någon greppstyrka i fingrarna och rörligheten är kraftigt nedsatt så... Har nog något av en resa framför mig för att komma tillbaka... Jaja, kunde vara värre så jag klagar absolut inte Nåja, lite kanske menvafan... Är ju halvkul att på en dag gå från fullt frisk, rörlig och aktiv till en halvt värdelös vänsterhand som inte låter mig pyssla med några av mina hobbyer... Tror årets hojsäsong startar sent för min del...
Alternativt byta nick till "Bushidostein".Ser ut som det blir minst skapligt i slutändan det där
Hoppas det blir snyggt och diskret i framtiden,
Jomen det tror jag, betydligt bättre än det hade kunnat bli om man haft mindre tur!Ser ut som det blir minst skapligt i slutändan det där
Hoppas det blir snyggt och diskret i framtiden,
Busken/Buskis etc har man ju kallats genom årens lopp, "Frankensteins Buske" eller "FrankenBush" kanske får bli mitt framtida nickAlternativt byta nick till "Bushidostein".
Helt klart! Inte överdrivet bra odds på det så jag är absolut väldigt glad att ha den i behåll. Ful kan den få vara så länge den funkar någorlunda.Ja, du ska som sagt nog vara glad över att du fick behålla tummen. Utan den så hade det inte heller blivit något hojåka överhuvudtaget.
Tack så hemskt mycket för dina vänliga ord, jag uppskattar det verkligen!Visst blir man glad när man läser trådar likt denna och man ser hur TS lyckas med sina företaganden. Men alltså, det är nog få gånger man blir SÅ glad över att se framgång som denna, det är du verkligen värd efter all skit och otur!
Jag känner dig inte alls Bushido, men jag känner definitivt MED dig.
Tack, jag hoppas det jag med! Detta lilla småpysslet med silikonformar och vaxgjutning gick iallafall ganska bra, det är lite bökigt att inte kunna ta i ordentligt med vänsterhanden ibland men är jag bara försiktig så funkar såna här lugnare aktiviteter iallafall. Kanske dröjer ett tag innan jag kan ge mig på att gjuta aluminium, men den som väntar på nåt gott...Bra att tummen går åt rätt håll, sehopppas du blif bra sbart så du kan nörha anbända den.
Jag nog ganska övertygad om att man kan köra hoj utan tumme om man ger sig fan på det. En fd jobbarkompis körde offroad hoj tror han hade en XR600 utan höger arm och han hade gas, frambroms om koppling på vänster hand, givetvis hade han protes men mycket går nog om man bara vill.
Kul att du äntligen fått lite framgång i toppgjutningen, det är du värd nu. Ser fram mot fortsättningen.
Luna ne de, kar!Jag vet inte riktigt när tummen mår tillräckligt bra för att kunna fortsätta, men fortsättning följer absolut i sinom tid!
Oroa dig inte över det här med att köra hoj. Jag blev duktigt frånåkt av en yngling i somras på Gelleråsen vars händer närmast kan beskrivas som klumpar med ett mindre lillfinger mitt på. Minns inte hur tummen såg ut eller ens fanns. Hursomhelst var det imponerande och en fröjd att dela asfalt med en sån kille.Tack så hemskt mycket för dina vänliga ord, jag uppskattar det verkligen!
Tack, jag hoppas det jag med! Detta lilla småpysslet med silikonformar och vaxgjutning gick iallafall ganska bra, det är lite bökigt att inte kunna ta i ordentligt med vänsterhanden ibland men är jag bara försiktig så funkar såna här lugnare aktiviteter iallafall. Kanske dröjer ett tag innan jag kan ge mig på att gjuta aluminium, men den som väntar på nåt gott...
Jag har absolut haft mycket tid att filosofera kring hur det ska gå att köra hoj om jag blir av med tummen eller rentav hela handen innan läkarna kunde ge beskedet att den ser ut att klara sig... Jag tänker att om man blir av med tummen så borde det gå att hålla emot handtaget med själva handflatan och dra in kopplingsgreppet med fingrarna, så den biten borde ju kunna funka... Kanske blir lite krångligt att blinka, tuta och växla mellan hel- och halvljus dock Jaja, nu slipper jag ju förhoppningsvis grubbla mer på det
Tack Jag vet inte riktigt när tummen mår tillräckligt bra för att kunna fortsätta, men fortsättning följer absolut i sinom tid!
Oroa dig inte över det här med att köra hoj. Jag blev duktigt frånåkt av en yngling i somras på Gelleråsen vars händer närmast kan beskrivas som klumpar med ett mindre lillfinger mitt på. Minns inte hur tummen såg ut eller ens fanns. Hursomhelst var det imponerande och en fröjd att dela asfalt med en sån kille.
Killen måste haft ett så himla tjockt pannben så det är inte klokt.
All lycka och välgång önskas dig.
Det finns ju den här australienaren med:Jag var över i USA och körde lite cross för många år sedan. Där var det en kille med bara 1 arm och körde på en crossbana.
Har var långt ifrån den långsammaste riktigt imponerande att se.
Det finns en kille här i Sverige som kör enduro med ett ben vet att han körde ggn förra året
Jag kan bara instämma, man är aldrig så sugen på att göra något som när man inte kan... Mina absolut bästa idéer och min absolut högsta skaparglädje infinner sig alltid mitt i natten när man egentligen borde sova, sen kan jag inte somna för att jag ligger och tänker på vad det nu är jag vill göra... Men ja, jag ska ta det lugnt och låta handen läka ordentligt innan jag ger mig på mer avancerade aktiviteterLuna ne de, kar!
Sabba nu inte en framgångsrik process med din göromålsångest.
Lustigt, man vill och måste aldrig så mycket som när man är skadad/justerad. Så är det iaf för mig.
Tack så mycket för uppmuntran, då hoppas jag att det ska lösa sig!Oroa dig inte över det här med att köra hoj. Jag blev duktigt frånåkt av en yngling i somras på Gelleråsen vars händer närmast kan beskrivas som klumpar med ett mindre lillfinger mitt på. Minns inte hur tummen såg ut eller ens fanns. Hursomhelst var det imponerande och en fröjd att dela asfalt med en sån kille.
Killen måste haft ett så himla tjockt pannben så det är inte klokt.
All lycka och välgång önskas dig.
Jag var över i USA och körde lite cross för många år sedan. Där var det en kille med bara 1 arm och körde på en crossbana.
Har var långt ifrån den långsammaste riktigt imponerande att se.
Det finns en kille här i Sverige som kör enduro med ett ben vet att han körde ggn förra året
Det finns ju den här australienaren med:
View attachment 482285
Fyfan Känner igen mig... Det går onekligen läskigt fort med dessa infektioner... Från det att jag ringde 1177 mitt i natten och frågade om råd så tog det ju bara någon timme innan jag kände mig nödgad att ringa 112 istället, smärtan och febern stegrade otäckt fort och bara någon timme efter det att jag ringt så var jag så kraftigt illamående och febrig att jag kräktes upprepade gånger... Det är verkligen inte snällt mot kroppen på något plan, har nog sällan mått så dåligt och haft så ont och då var ändå infektionen begränsad till vänstertummen... Kan inte ens föreställa mig vad hon upplevt med den spridningen på infektionen... Skönt att hon klarade sig!Skrämmande men lättad läsning!
En medarbetare för en massa år sedan (syslöjdslärare) stack sig på en nål på jobbet. Inte helt ovanligt i det yrket så lade väl inte mer märke till det.
Efter ett tag började fingret svälla upp lite grann, infektion jaja. Trodde hon. På morgonen kunde hon knappt röra handen, ringde 1177 och efter lite beskrivning fick hon rådet att uppsöka vårdcentral. Innan hon hann dit blev hon så dålig att det blev ambulans.
In på sjukhus, intravenös antibiotika och nedsövd i typ en vecka medan hon svävade mellan liv och död då infektionen slagit sig på lungorna. Som tur var vände det och hon klarade sig.
Skönt att du klarade finger/hand/arm!
Justfan, nu när du säger det så har jag ju läst tråden till och med! Respekt i kubik Bara att konstatera att det alltid finns någon som har det körigare... Å andra sidan skulle man aldrig få klaga på något ifall man följt den devisen slaviskt, och jag tycker nog att jag har lite skäl för mitt klag just i detta fall även om det finns andra som har det värre...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|