Inte vad jag vet... Inte rent allmänt åtminstone, är väl hyfsat vig och sådär men inte extremt på något vis. Inga dubbelleder eller dylikt häftigt, finns ju vissa som kan hoppa hopprep med sina egna armar tack vare att deras axelleder kan rotera flera varv...
Något sånt lider jag absolut inte av, däremot har jag alltid haft "skomakartumme" på båda tummarna så de kanske är rörligare än vad som är normalt... Kanske bara är jag som tycker att det är ovanligt stelt och orörligt jämfört med mitt normaltillstånd då
Hade det legat sanning i det där så tror jag att vi alla hade haft håriga handflator ända sedan tonåren
Ja, det gick fort! Stråket på mitten såg fortfarande ut som ett sår sist jag såg det, och det har ju nästan hunnit sluta sig helt så när det väl började läka ihop så gick det snabbt.
Jag tror också att det ska bli bättre med tiden, helt bra blir det kanske inte men läkarna tror absolut att både känsel och rörlighet kommer bli bättre än det är nu. Vi får väl vänta och se helt enkelt
Finns ju en massa roligt att skriva ut
Har du kollat runt något på Cults eller thingiverse? Det är sidor där folk laddar upp sina 3d-filer, och om du kan tänka dig en pryl så är sannolikheten stor att någon annan tänkt ut samma pryl och laddat upp den där. Hastigheten styr du i slicern, programmet som behandlar 3d-filerna inför utskriften. Det bör finnas i inställningarna, såhär ser det ut i mitt program:
View attachment 483714
Tänk på att hastigheten och utskriftskvaliteten hänger ihop, nu snabbare du skriver desto slarvigare tenderar utskriften att bli. Man får laborera lite och prova sig fram till en hastighet som skrivaren klarar så att den skriver så snabbt som möjligt men fortfarande tillräckligt fint för ens behov.
Fan gubbar, är ni säkra på att det är jag som är överrörlig och inte ni som är underrörliga?
Jag har alltid kunnat röra tummarna såhär mycket, trodde nog att de flesta hade ungefär samma rörlighet men tydligen inte
Ja, rörligheten är väl inte jättebegränsande egentligen utan främst är det greppstyrkan och stramheten i ärren som ställer till det. Det spänner och gör skapligt ont ifall man sträcker ut handen ordentligt...
Jag ska försöka vara rädd om det tills det är helt läkt! Tack så mycket